Google

משטרת ישראל - עמוס עשת

פסקי דין על משטרת ישראל | פסקי דין על עמוס עשת

16438/04 ת     11/04/2005




ת 16438/04 משטרת ישראל נ' עמוס עשת




1
בתי המשפט

ת 016438/04
בית משפט לתעבורה ירושלים
11/04/2005
תאריך:
כב' השופטת רות זוכוביצקי
- סגן נשיא
בפני
:

משטרת ישראל

באמצעות לשכת תביעות ירושלים
בעניין:
המאשימה
נ ג ד
עמוס עשת


הנאשם


פסק דין
המאשימה האשימה את הנאשם בכך שבהיותו נהג רכב פרטי לא ציית לתמרור ב-37, תמרור עצור - הכל כמפורט בכתב האישום.

כתב האישום הוא מסוג ברירת משפט. הנאשם כפר באשמה ובחר להישפט.

התיק נקבע להוכחות ליום 27.2.05. מטעם המאשימה העיד השוטר סעב ואחיד, אשר רשם את הדו"ח, שצורף וסומן ת/1. כמו כן הוגשה סקיצה, שערך השוטר וסומנה ת/2.

מטעם ההגנה העיד הנאשם בעצמו ואמו גב' שרי עשת (להלן: גב' עשת). כמו כן, הוגשו שני צילומים שצילם הנאשם וסומנו נ/1 ונ/2.

בתום פרשת ההגנה סיכם ב"כ המאשימה בע"פ, והנאשם הגיש סיכומיו בכתב ביום 13.3.05.

השוטר העיד, כי עמד ברח' שיירת הר הצופים, בנקודה המסומנת a בסקיצה ת/2, במטרה לאכוף, בין השאר, את תמרור העצור שברח' בנימין מזר. לטענתו, ממקום עמידתו ניתן לראות את הצומת ו-20 מטר של רח' בנימין מזר ממנו הגיע הנאשם. לדבריו, הנאשם פנה שמאלה מרחוב בנימין מזר לעבר שדרות שיירת הר הצופים. לגרסתו, קיימים אמנם שיחים באי התנועה שבשדרות שיירת הר הצופים אך הם אינם מסתירים את שדה הראייה לעבר הכיוון ממנו הגיע הנאשם.

הנאשם העיד, כי עצר עצירה מלאה לפני שביצע את הפנייה שמאלה מרחוב בנימין מזר לשדרות שיירת הר הצופים. לטענתו, השוטר עמד בנקודה המסומנת b בסקיצה ת/2, ובזמן שביצע את הפניה היה השוטר במהלך רישום דו"ח לנהג אחר, וכשהתקרב אליו סימן לו השוטר לעצור. הנאשם טען בפני
השוטר כי עצר, והשוטר השיב לו שלא עצר במקום הנכון.

הנאשם הפנה לתצלום נ/1 ממנו עולה, לטענתו, כי מפאת הצמחייה ממקום עמידת השוטר לא ניתן לראות האם הרכב עצר אם לאו.

גב' עשת, אמו של הנאשם, העידה, כי בהתקרבם לצומת עצר הנאשם ממש ליד התמרור. לפני התמרור לא ניתן לראות את הצומת. שניהם התכופפו קדימה כדי להיטיב לראות שמאלה, ולאחר מכן המשיכו בנסיעה. לאחר שפנו שמאלה ראתה לראשונה את השוטר רושם דו"ח. לאחר שעצר אותם, טען השוטר, שהנאשם לא ביצע עצירה מלאה, ולאחר מכן שלא עצר במקום הנכון.

בסיכומיו טען ב"כ המאשימה, כי השוטר העיד שהוא יכול היה לראות את התנועה המגיעה מרחוב בנימין מזר, וכי שמר על קשר עין עם הנאשם עד עצירתו. אין כל היכרות מוקדמת בין הנאשם לשוטר, ואין כל סיבה שהשוטר ינסה לטפול על הנאשם אשמת שווא, ולפיכך יש להעדיף את גרסת השוטר על פני גרסת הנאשם.

הנאשם טען בסיכומיו, כי שדה הראייה של השוטר היה מוסתר על ידי שיחים ויש להטיל ספק ביכולתו של השוטר להבחין בביצוע העבירה המיוחסת לו. כמו כן, השוטר היה עסוק בכתיבת דו"ח לנהג אחר, ולכן יתכן שטעה.

הגעתי למסקנה, כי יש לזכות את הנאשם ולהלן נימוקי:

למעשה לפני גרסה מול גרסה. גרסתו של השוטר מול גרסתו של הנאשם ואמו.

מן העדויות עולה, כי קיימת מחלוקת באשר למקום עמידתו של השוטר. לפי עדות השוטר הוא עמד קרוב יותר לצומת מאשר לפי גרסת הנאשם ואמו.

במחלוקת זו אני מכריעה כגרסת הנאשם. השוטר העיד, כי אינו זוכר את המקרה. השוטר רשם את הדוח ביום 7.9.03 והעיד בפני
ביום 27.2.05. מטבע הדברים שוטר תנועה רושם דו"חות רבים ואין הוא יכול לזכור פרטיו של כל דוח שנרשם. השוטר לא ציין בדוח ת/1 את מקום עמידתו. לעומת זאת, הנאשם ואמו זכרו היטב את המקרה והעידו בבטחון, כי הנאשם עמד במורד הכביש, רחוק יותר מהצומת בנקודה b שבת/2.

בנוסף, מהתצלומים שהגיש הנאשם עולה, כי קיימת שורה של שיחים המפרידה בין נתיבי הנסיעה בשני הכיוונים ברח' שיירת הר הצופים. השיחים מסתירים את שדה הראייה של העומדים במקום בו עמד השוטר בעת מתן הדו"ח. ועוד, שדרות שיירת הר הצופים נמצא במדרון והשוטר עמד במקום הנמוך מהצומת, עובדה המכבידה אף היא על יכולתו של השוטר לראות את הרכבים המגיעים מרחוב בנימין מזר, ובוודאי המונעת ממנו לראות את קו העצירה.

עוד הוסיפו הנאשם ואמו בעדותם, כי השוטר היה במהלך רישום דוח לנהג אחר בזמן שהורה להם לעצור. עובדה זו מוסיפה לספק באשר ליכולתו של השוטר לראות האם עצר הנאשם את רכבו ובאיזו נקודה עצר.

עדות השוטר היא עדות יחיד. השוטר לא זכר את האירוע כשהעיד בפני
. לעומת זאת הנאשם ואימו זכרו היטב את המקרה. לא התרשמתי כי הנאשם ואימו המציאו גרסה בלתי נכונה על מנת להתחמק מתשלום קנס נמוך יחסית. אני התרשמתי כי הם דוברי אמת.

לפיכך אני קובעת, כי התביעה לא הוכיחה את גרסתה.

לאור האמור לעיל, אני מזכה את הנאשם

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום.

מזכירות תשלח

פסק דין
זה לצדדים.

ניתן היום ב' בניסן, תשס"ה (11 באפריל 2005) במעמד הצדדים.
רות זוכוביצקי
, שופטת
סגן נשיא








ת בית משפט לתעבורה 16438/04 משטרת ישראל נ' עמוס עשת (פורסם ב-ֽ 11/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים