Google

איציק אלימלך - כרמין וולוויצי

פסקי דין על איציק אלימלך | פסקי דין על כרמין וולוויצי

32819-08/16 תט     02/03/2017




תט 32819-08/16 איציק אלימלך נ' כרמין וולוויצי








בית משפט השלום בפתח תקווה


02 מרץ 2017
ת"ט 32819-08-16 אלימלך נ' וולוויצי




בפני

כב' השופטת הבכירה
ניצה מימון שעשוע


תובע
(משיב)

איציק אלימלך


נגד


נתבעת (מבקשת)

כרמין וולוויצי
ע"י ב"כ עו"ד בישיץ



החלטה

בפני
התנגדות לביצוע שיק ע"ס 15,000 ש"ח שמשכה הנתבעת למועד פרעון 10.2.16. שם הנפרע לא נכתב על השיק ומולא ברישום שם התובע בטרם הפקדתו בבנק. השיק חולל מחמת הוראת ביטול.
הנתבע העלתה בהתנגדות שהגישה טענת כשלון תמורה. היא טענה, כי הינה בעלת עסק עצמאי למתן ייעוץ עסקי וכי בחודש 12/15 פנתה למר שרגא סיני (להלן: שרגא) לצורך קבלת הלוואה ע"ס 15,000 ש"ח לקידום העסק, מאחר שהיתה מנועה מקבלת אשראי בבנק עקב הסתבכות כלכלית. לטענתה, מסרה לשרגא לבקשתו שיקים שלה בסך 35,000 ש"ח לצורך בדיקה, והוא הסביר לה כי תנאי ההלוואה הם ריבית בסך 5% שתיגבה מראש.
לטענתה, לאחר שנטל את השיקים, שרגא ניתק קשר עם הנתבעת, ולאחר שהצליחה ליצור איתו קשר, טען כי הבדיקה מתעכבת ולאחר מכן טען כי ההלוואה לא אושרה וכי שלח לה את השיקים חזרה וכנראה יש בעיה בדואר. הנתבעת טוענת כי הופתעה מהצגת השיק לפרעון, ושרגא אמר לה בתגובה לכך כי הדבר נעשה בטעות, אך הוא יטפל בכך. הנתבעת נתנה הוראת ביטול לשיק אך התובע, שאינו מוכר לה כלל, התחיל להתקשר אליה לגבי השיק והפקיד את השיק פעמיים נוספות.
בחקירתה הוסיפה הנתבעת לגבי שרגא כי "זו היתה פעם ראשונה שרציתי להלוות ממנו כסף, לא היו לי איתו עסקאות קודמות".
הנתבעת אף טענה כי בשיחות ובמסרונים עם התובע הוא "איים עליה".
בחקירתה הנגדית של הנתבעת הושמעו לה שיחות מוקלטות בינה לבין התובע, שתמליליהן הוגשו. דברי הנתבעת בשיחות המוקלטות עומדים בסתירה גמורה לגרסת העדר התמורה ולטענה כי מדובר בעסקה ראשונה עם שרגא, שלא יצאה לפועל. התמלילים, וכן מסרונים שהוחלפו בין הצדדים, מלמדים כי הנתבעת כלל לא התכחשה באזני התובע לחובתה לפרוע את השיק, לא טענה כי שרגא לא נתן לה תמורה עבורו, אישרה קיום עסקאות פריטת שיקים קודמות עם שרגא, וביקשה ארכה עקב בעיה תזרימית שאינה קשורה כלל לאי קבלת תמורה עבור השיק.
להלן יובאו ציטוטים מהשיחות המוקלטות.
הנתבעת
: "אני לא יכולתי לדבר איתך הייתי עם אנשים. תשמע, אה, היתה לי בעיה, אני מבקשת עשרה ימים ואני אסדיר איתך את ה-15 אלף. אל תפקיד את השיק עוד פעם. אני נתקלתי בבעיה, זה חוסר תשלום מאיזשהו מקום, אני אמרתי לשרגא כנראה הוא שכח להודיע לך. בגלל זה נאלצתי לעשות ביטול אבל אתה תקבל את הכסף, אין לך מה לדאוג".
ובהמשך, לאחר שהיא מסבירה כי אין לה אפשרות לשלם עד שתקבל תשלום מלקוחותיה:
"אני מבקשת ממך, עשרה ימים אני אחזיר לך את זה אשלם לך ריבית מה שצריך, אני לא מתחמקת, קרתה לי בעיה".
"שרגא מכיר אותי, זו לא פעם ראשונה שאני פורטת איתו שיקים, הוא יודע שאצלי לא חוזר, קורה לבנאדם, יש בעיה".
ובשיחה נוספת לאחר מספר ימים:
הנתבעת
: (לאחר שמבקשת מהתובע להמתין עוד מספר ימים לפרעון השיק) תשמע, בן אדם שיש לו אינטרס לעבוד עליך ולא לשלם לך לא מרים טלפון ולא קובע תאריכים, נכון?
התובע
: לא. זה,
הנתבעת
: באמת.
התובע
: זה נכון. גם שרגא אמר לי שזה, שאף פעם לא היה איתך בעיות והכל בסדר ועברו הרבה שיקים.
הנתבעת
: כן, הוא יודע, כן".
(בהמשך הנתבעת מסכמת עם התובע להפגש ב-25/2 כדי לפרוע את השיק).
הוצגה ע"י התובע תכתובת מסרונים בין הצדדים בימים שלאחר מכן, ובה שוב מבקשת הנתבעת דחיות ולבסוף כותבת לתובע ב-29.2.16 כי מסרה לשרגא שני שיקים של 8,500 ש"ח של חברה אחרת שקיבלה, למועדי פרעון בחודש מאי, כדי שיפרוט אותם ויביא את המזומן לתובע. התובע אימת את המידע עם שרגא והסכים לחכות עד למחרת היום כדי לקבל משרגא את המזומן. ברם, הוברר כי השיקים היו מחשבון מוגבל והם חוללו (התובע הציג את השיקים דנן, המשוכים לפקודת הנתבעת, שנותרו בידיו).
מדובר בשיחות לא קצרות ובמסרונים רבים בין הנתבעת לתובע במהלך תקופה של מספר חודשים, ובהם לא רק שהנתבעת אינה טוענת כי לא קיבלה משרגא תמורה עבור השיק אלא להפך, היא מתנצלת על כך שקרתה לה בעיה בתזרים, ומציינת שהיא לקוחה אמינה של שרגא בפריטת שיקים ושמעולם לא חזרו לה שיקים. בנוסף יצויין, הן השיחות המוקלטות והן המסרונים הינם בסגנון מנומס וענייני מצד התובע, ורחוקים מ"איומים" כרחוק מזרח ממערב.
מהמצוטט לעיל, שלנתבעת לא היה כל הסבר לו בחקירתה הנגדית, עולה כי הגנתה של הנתבעת היא הגנת בדים מתחילתה ועד סופה, שקרסה והתמוטטה כליל בחקירה הנגדית.
לפיכך אני דוחה את ההתנגדות.
הליכי ההוצל"פ יימשכו כסדרם.
הנתבעת תישא בהוצאות התובע בסך 3,000 ש"ח.
ניתנה היום,
ד' אדר תשע"ז, 02 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.














תט בית משפט שלום 32819-08/16 איציק אלימלך נ' כרמין וולוויצי (פורסם ב-ֽ 02/03/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים