Google

משה כהן פור, רחל כהן פור - דוד גולדשטיין, איילון חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על משה כהן פור | פסקי דין על רחל כהן פור | פסקי דין על דוד גולדשטיין | פסקי דין על איילון חברה לביטוח |

7593-02/17 תק     13/08/2017




תק 7593-02/17 משה כהן פור, רחל כהן פור נ' דוד גולדשטיין, איילון חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק 7593-02-17 כהן פור ואח' נ' גולדשטיין ואח'




לפני
כבוד השופט אריה ביטון


התובעים:

1.משה כהן פור

2.רחל כהן פור


נגד


הנתבעים
:

1.דוד גולדשטיין

2.איילון חברה לביטוח בע"מ



פסק דין


1.
התובעים הגישו תביעה כספית כנגד הנתבעים בשל תאונת דרכים ונזק שנגרם לרכב התובעים במסגרתה. לטענתם, בעת יציאה מחניון ותוך כדי נסיעה לאחור פגע רכב הנתבעים ברכב התובעים. רכב התובעים נסע ישר ונפגע בדלת האחורית ימנית באמצעות הכנף האחורית של רכב הנתבעים. הנתבעים נשאו ב- 50% מסכום הנזק בלבד.

2.
לטענת הנתבעים, ביום 26/6/16 יצא הנתבע 1 מחניה, וזאת לאחר שהבחין כי הכביש פנוי, כשלפתע התובעת 2, אשר יצאה מחניה, לא שמה לבה לרכב הנתבעים שמאחוריה, החלה לנסוע לאחור במהירות ופגעה ברכב הנתבעים. על מנת להימנע מהתדיינות משפטית פיצתה הנתבעת את התובעים בשיעור 50% מסך נזקיו, על אף שלא היה מקום לעשות כן.

דיון והכרעה

3.
בדיון שנערך בפני
י, העידה התובעת 2 כי יצאה מהחנייה לאחור ובעת שהיתה בעצירה מוחלטת פגע רכב הנתבעים ברכבה בעת שזה יצא בנסיעה לאחור. הנתבע יצא מהרכב מבוהל והתנצל ולאחר מכן אף חתם בכתב ידו על מסמך, שהוצג וסומן ת/1, כי הוא אשם בתאונה. הנתבע מנגד העיד, כי החניה היתה באלכסון ולאחר שבדק במראות התחיל לצאת ואז שמע בום. הנתבע לא ידע לציין אם היתה התובעת בעצירה מוחלטת אך לטענתו אם כן היה רואה אותה. הוא הודה בחתימה על המסמך שהוכן. בראייה לאחור טוען הוא כי שניהם אשמים בתאונה.

4.
לאחר שמיעת בעלי הדין מצאתי לאמץ ולהעדיף את גרסת התובעים על פני גרסת הנתבעים. התובעת 2 ציינה כי היתה היא בעצירה מוחלטת לאחר שסיימה לצאת לאחור מחניה ואזי הגיח בנסיעה לאחור רכב הנתבעים ופגע בה בעודה בעצירה. הנתבע לא ידע לציין אם ראהה מאחור, הגם שלטענתו הביט במראות בטרם שנסע אחורנית. ואם כך, כיצד יכול היה הוא לטעון כי התובעת היתה במהלך נסיעה אחורנית בזמן התרחשות התאונה?! מכאן, שגרסתה זו לא הוכחשה ולא נסתרה על ידי הנתבעים. לא זו בלבד, אלא שזה סבר במקום כי הינו אחראי לתאונה ואף הודה בה בפני
התובעת תוך שהוא מעלה את הדברים על הכתב. אילו סבר אחרת, הרי ברור שהיה מציין זאת במסמך שצורף ועליו חתם במקום. משלא צוין הדבר בזמן אמת, אין מקום לטענה המאוחרת שהעלה הנתבע בעניין זה, שהינה בבחינה השערה חסרת כל ביסוס. בנסיבות אלו, אין מנוס מלקבוע כי האחריות לתאונה מוטלת לפתחו של הנתבע בלבד ואין לתובעת כל אשם לנזק שנגרם בתאונה זו.

5.
לאור האמור לעיל, על הנתבעים לשאת ביתרת נזקי התובעים, כעולה מחוות דעת השמאי המצורפת (שסומנה ת/2), ובסך של 9362 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום 4/7/16 ועד לתשלום בפועל, וכן בהוצאות משפט בסך של 600 ₪.




ניתן היום,
כ"א אב תשע"ז, 13 אוגוסט 2017, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 7593-02/17 משה כהן פור, רחל כהן פור נ' דוד גולדשטיין, איילון חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 13/08/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים