Google

אורי לוי - צים חב' השייט הישראלית בע"מ

פסקי דין על אורי לוי | פסקי דין על צים חב' השייט הישראלית בע"מ

2628/05 בשא     27/10/2005




בשא 2628/05 אורי לוי נ' צים חב' השייט הישראלית בע"מ




1
בתי המשפט
בשא002628/05
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים
27/10/05

כב' השופטת אורנית אגסי

בפני
:

אורי לוי

בעניין:
המבקש
יצחק הומינר

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
צים חב' השייט הישראלית בע"מ
המשיב
עינת טל

ע"י ב"כ עו"ד
החלטה

בפני
נו בקשת התובע, ליתן צו המורה לנתבעת ולממונה הראשי ליחסי עבודה במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה (להלן - "הממונה הראשי"), להמציא את ההסכמים הקיבוציים, שנחתמו בין השנים 1977-2000, בין הנתבעת ו/או איגוד חברות הספנות הישראליות לבין הסתדרות הכללית ו/או האיגוד הארצי לקציני ים ו/או מבטחים. בנוסף מבקש התובע ליתן צו המורה לממונה לאפשר לו לעיין ולצלם ברשומות, כמפורט בסעיף 9 לבקשה.

לאחר עיון בבקשה ובתגובת הנתבעת, נדחית הבקשה מהטעמים שיפורטו להלן:
1. בקשתו של התובע כללית, התובע אינו מפרט אלו הסכמים קיבוציים כבר קיבל מהנתבעת, אלו הסכמים השיג מהממונה הראשי ואלו הסכמים קיבוציים חסרים לו, לכאורה.

2. זאת ועוד, התובע לא הצביע על המקור המשפטי לפיו יש לחייב את הנתבעת ו/או הממונה הראשי, להמציא לו את ההסכמים הקיבוציים.

3. במסגרת הליך גילוי מסמכים העבירה הנתבעת לתובע את כל ההסכמים הקיבוציים שהיו ברשותה והיא מצהירה שאין בידיה הסכמים קיבוציים מקוריים, המבוקשים ע"י התובע. התובע לא הוכיח כי הנתבעת פעלה בחוסר תום לב כלפיו, או הפרה את חובת הגילוי הנאות או פעלה בניגוד לצו גילוי מסמכים שניתן. משטענה הנתבעת שאין בידה את ההסכמים הקיבוציים המקוריים, אין מקום ליתן צו המורה לנתבעת להמציא דבר שאין בידה.

4. חובת הכתב והחובה להגיש הסכם קיבוצי לרישום אינן בגדר דרישות פורמאליות גרידא. הגשה לרישום היא תנאי קונסטיטוטיבי לקיומו של הסכם קיבוצי (דב"ע לג 7-4 אוניברסיטת ת"א ואח' נ' ארגון הסגל האקדמי באוניברסיטת ת"א ואח' פד"ע ה 85). סעיף 10א לחוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957, קובע כי כל אדם רשאי לעיין בהסכם קיבוצי שנרשם.
התובע לא טען כנגד הממונה הראשי שזה סירב או מנע ממנו לחפש ולעיין בהסכמים הקיבוציים, אלא טען שערך "בדיקה מקיפה ומעמיקה" במשרד התמ"ת, ובסופו של דבר נמסר לתובע על ידי הממונה הראשי "כי במשרד נמצאים אך ורק ההסכמים שמפורסמים באינטרנט ושאותם כבר הצלחנו למצוא". בנסיבות העניין, משלא נטען והוכח שהממונה הראשי פעל בניגוד לחוק ולסמכויות המוקנות לו, אין מקום ליתן צו המורה לממונה הראשי, להמציא לתובע את כל ההסכמים הקיבוציים המקוריים.

5. נותרה בפני
אף בקשתו של התובע ליתן צו המורה לממונה לאפשר לו לעיין ולצלם את ילקוט הפרסומים, שבהם פורסמו ההסכמים הקיבוציים וכן את פנקסי ההסכמים הקיבוציים, שבהם נרשמו ההסכמים הקיבוציים. כפי שהצבענו לעיל, התובע, ככל אזרח, רשאי לעיין ברשומות. היות שגם במקרה זה, לא הוכח שהממונה הראשי מנע מהתובע לעשות כן, אין מקום ליתן צו כמבוקש.

6. התובע הגיש בקשה זו זמן רב לאחר שהסתיים הליך גילוי המסמכים, ואף זמן ניכר לאחר שהתקיים דיון בתיק זה בו הועלה נושא זה בהרחבה.
עיתוי הגשת בקשת התובע ונימוקיה הינם קנטרניים הן כנגד הנתבעת והן כנגד הממונה, וכפי שקבענו לא הצביעה הבקשה על כל עילה לכאורה ליתן לתובע הסעדים המבוקשים. על כן סבור בית-הדין כי נוכח תוצאת החלטת בית-הדין כאמור, וכן בנסיבות ובמועד בו הוגשה הבקשה, על התובע לשאת בהוצאות הנתבעת בסך של 2,000 ₪ בצירוף מע"מ כחוק.

ניתנה היום כ"ד בתשרי, תשס"ו (27 באוקטובר 2005) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.
אורנית אגסי
, שופטת

002628/05בשא730 אילנית








בשא בית דין אזורי לעבודה 2628/05 אורי לוי נ' צים חב' השייט הישראלית בע"מ (פורסם ב-ֽ 27/10/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים