Google

ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ - יוסי אשכנזי, ג.א.ן תברואה את מוטי זיבאי בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על יוסי אשכנזי | פסקי דין על ג.א.ן תברואה את מוטי זיבאי | פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח |

28361-07/18 תאמ     28/05/2019




תאמ 28361-07/18 ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ נ' יוסי אשכנזי, ג.א.ן תברואה את מוטי זיבאי בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בכפר סבא


28 מאי 2019
תא"מ 28361-07-18 ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ
נ' אשכנזי ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב


תובעת

ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ


נגד

נתבעים
1.יוסי אשכנזי
2.ג.א.ן
תברואה את מוטי זיבאי בע"מ
3.הפניקס חברה לביטוח בע"מ



פסק דין


תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 19.11.17 בראשון לציון. התובעת טוענת לנזקים בסך כולל של 14,075 ₪.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

התובעת טוענת כי התאונה ארעה בשל כאשר רכב הנתבעים פגע מאחור ברכבה שעמד ברמזור. הנתבעים טוענים כי רכב התובעת סטה מהנתיב הימני לנתיב נסיעת המשאית, נדחף לפניה – ונפגע.
נהג רכב התובעת העיד כיצד עמד במעבר בין הנתיבים, כשרובו בנתיב לנסיעה ישר, וכי עצר בשל עצירת הרכב שלפניו. לעדותו, המשאית עצרה אחריו – אולם כשהתחלף האור ברמזור החלה בנסיעה תוך שהיא דוחפת את רכבו העומד. נהג רכב הנתבעים העיד, מנגד, כי רכב התובעת לא עמד לפניו ברמזור וכי כנראה שרכב התובעת הגיע מימין ונדחף לפניו.

לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, בחנתי את התרשימים המתארים את גרסאותיהם, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני
את אופן קרות האירוע, לגרסתו, אני מעדיף את גרסתו של נהג רכב הנתבעים. אופי הנזק על גבי רכב התובעת לא מתיישב עם נסיבות קרות התאונה על פי גרסת נהג רכב התובעת (ניתן היה לצפות לנזק מעיכה ולא לשפשוף במגן ובכנף) וגרסה זו אף לא מתישבת עם ההסתברות כי נהג רכב הנתבעים עצר משום שהבחין ברכב העומד לפניו אבל אז "שכח ממנו" והתחיל בנסיעה תוך שהוא פוגע בו.

משכך, אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם נהג רכב התובעת.


לאור האמור, אני דוחה את התביעה, ומחייב את התובעת לשלם לנתבעים שכ"ט עו"ד בסך של 2,470 ₪.

ניתן היום,
כ"ג אייר תשע"ט, 28 מאי 2019, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 28361-07/18 ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ נ' יוסי אשכנזי, ג.א.ן תברואה את מוטי זיבאי בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 28/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים