Google

קשת ארץ חברה לבנין ופיתוח בע"מ, אייל מאור בן לולו - מאירה וינברגר, דוד וינברגר

פסקי דין על קשת ארץ חברה לבנין ופיתוח | פסקי דין על אייל מאור בן לולו | פסקי דין על מאירה וינברגר | פסקי דין על דוד וינברגר |

36909-05/13 א     17/11/2019




א 36909-05/13 קשת ארץ חברה לבנין ופיתוח בע"מ, אייל מאור בן לולו נ' מאירה וינברגר, דוד וינברגר








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 36909-05-13 וינברגר ואח' נ' קשת ארץ חברה לבנין ופיתוח בע"מ
ואח'







מספר בקשה:97
לפני
כבוד השופטת
מיכל עמית - אניסמן


המבקשים

1
.
קשת ארץ חברה לבנין ופיתוח בע"מ
2
.
אייל מאור בן לולו


נגד


המשיבים

1. מאירה וינברגר
2. דוד וינברגר





החלטה

1.
לפניי בקשת המבקשים להורות למשיבים לאפשר להם ולמומחה מטעמם להיכנס לנכס מושא התובענה לשם הכנת חוות דעת נגדית, וכן להורות למשיבים להעביר לעיון המבקשים את כל המסמכים שהועמדו לעיונו של המומחה מטעמם לצורך הכנת חוות דעתו, ו/או המסמכים הנדרשים למומחה מטעם המבקשים, לרבות תיק הבניין הכולל את ההיתרים, תכניות בניה מאושרות וטופס 4, תיק הבית המשותף לרבות תשריט הבית המשותף, חוזי שכירות ו/או הסכמי מכר לדירות.
2.
מעיון בכתבי הטענות שהגישו הצדדים במסגרת הבקשה דנן עולה, כי המשיבים אינם מתנגדים לאפשר למומחה מטעם המבקשים לבקר בנכס, אלא שכל אחד מהצדדים מציב תנאים לביקור האמור.
3.
כך, לטענת המשיבים, יש להתיר למומחה המבקשים לבקר בשתיים מהדירות בנכס, בתיאום עם המשיבים ובנוכחותם. יתר הדירות מוחזקות על ידי שוכרים, ועל מנת שלא לפגוע בפרטיותם טוענים המשיבים כי יש לאפשר את ביקור המומחה בנוכחות המשיבים בלבד, ללא מלווים נוספים מצד המבקשים. בנוסף, מבקשים המשיבים להורות כי לא יצולמו תמונות בתוך הדירות, כי המומחה לא ישוחח עם השוכרים בעת הביקור, וכי מועדי הביקור יתואמו עם ב"כ המשיבים.
4.
המבקשים מסכימים כי המועד יתואם עם המשיבים או באי כוחם וכי המומחה מטעמם לא ישוחח עם השוכרים, אך מבקשים כי המועד יתואם לשעות היום וכי יתאפשר למומחה מטעמם לצלם תמונות המשקפות את מצב הבינוי, כל עוד תמונות אלה לא יפגעו בפרטיות השוכרים. המבקשים עומדים על כך כי הביקור ייערך בנוכחות נציג מטעמם, ככל הנראה המבקש 2, אך מסכימים כי הביקור ייערך ברוח טובה ובשיתוף פעולה.
5.
לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, ונוכח הסכמת העקרונית, הרי שאין מניעה כי המומחה מטעם המבקשים יבקר בנכס. לא מצאתי ליתן הוראות לגבי מועד הביקור, שעה שהצדדים מסכימים כי מועד זה ייקבע בתיאום ביניהם.
יחד עם זאת בהינתן מועדי ההוכחות, מן הראוי כי מועד זה יקבע למהלך השבועיים הקרובים.
6.
מקובלת עלי עמדת המבקשים, לפיה יש לאפשר למומחה מטעמם לצלם תמונות אשר משקפות את מצב הבינוי, ככל שיעלה בכך צורך במהלך הביקור, אך יש לקבל את הסכמת הדיירים לכך (ככל שמדובר בדירות המוחזקות על ידי שוכרים) ולשמור על פרטיותם.
7.
עוד מקובלת עלי עמדת המבקשים, לפיה יש מקום לאפשר לנציג מטעמם להצטרף לביקור, אף אם מדובר בדירות מאוכלסות, וזאת על מנת להפנות את המומחה לנקודות ספציפיות הדורשות בדיקה. משכך, אני מורה כי מלבד המומחה מטעם המבקשים, תינתן אפשרות לנציג נוסף אחד בלבד מטעמם להצטרף לביקור.
8.
חזקה על הצדדים כי ישתפו פעולה לצורך ביקור המומחה מטעם המבקשים בנכס וכי הביקור ייערך ברוח טובה.
9.
באשר למסמכים המבוקשים, כאמור, לטענת המבקשים יש להורות למשיבים להעביר לידיהם את כל המסמכים שהועמדו לעיונו של המומחה מטעמם לצורך הכנת חוות דעתו, כמו גם את תיק הבניין, תיק הבית המשותף וחוזי השכירות/ הסכמי המכר לדירות שבנכס.
10.
מנגד, טוענים המשיבים, כי לא העמידו לעיון המומחה מטעמם כל מסמך, למעט הסכם לדוגמה, שהינו הסכם סטנדרטי ללא נתונים מזהים אודות השוכר או דמי השכירות, אשר אותו מסכימים המשיבים להעביר לעיון המבקשים.
11.
לטענת המשיבים, יתר המסמכים עליהם הסתמך המומחה מטעמם בעת הכנת חוות דעתו הושגו על ידי המומחה עצמו ביגיעה אישית ובהתאם לתקן מס' 6.0 בדבר הוראות לעריכת סעיף "המצב התכנוני" בשומות מקרקעין של הוועדה לתקינה שמאית במשרד המשפטים, כפי שאף עולה מחוות הדעת עצמה.
12.
בתגובה לטענות המשיבים, טוענים המבקשים, כי היות ומדובר במספר קטן של מסמכים שאין כל קושי להעבירם ואין בכך שום הכבדה, והיות והמומחה מטעם המשיבים הסתמך על המסמכים המבוקשים, יש להורות למשיבים להעביר את הקבצים המועטים לידי המבקשים.
13.
עוד טוענים המבקשים, כי המשיבים לא התייחסו למסמכים נוספים שהתבקשו על ידי המבקשים. כך, בנוסף למסמכים עליהם הסתמך המומחה מטעם המשיבים, ביקשו המבקשים אף מסמכים מתיק הבניין ותיק הבית המשותף, וכן מסמכים נוספים. לטענתם, שעה שהמשיבים לא התייחסו לדרישה זו, יש לקבלה.
14.
לאחר שבחנתי את טענות הצדדים ונוכח הסכמת המשיבים, מצאתי להורות כי המשיבים ימציאו לעיון המבקשים את ההסכם הסטנדרטי המוזכר בתשובתם. כמו כן, מובהר בזאת כי ככל שהועמדו על ידם מסמכים נוספים לעיון המומחה מטעמם, עליהם להעבירם למבקשים.
15.
באשר ליתר המסמכים עליהם הסתמך המומחה מטעם המבקשים, אשר לטענת המשיבים הושגו על ידי המומחה עצמו ולא הועברו לעיונו על ידי המשיבים, הרי שבהתאם לפסיקה אליה מפנים המבקשים עצמם, ככל שבאפשרות המבקשים לאתר את המסמכים המבוקשים על ידם במאמץ סביר, אין מקום להורות למשיבים להעבירם לעיון המבקשים.
16.
המבקשים אינם טוענים כי אין באפשרותם לאתר את המסמכים במאמץ סביר, אלא אך שלא מדובר במספר רב של מסמכים ושעל מנת למנוע ויכוחים וטענות לגבי הגרסאות השונות של המסמכים יש להורות למשיבים להמציא המסמכים לעיונם. בנסיבות אלה, אין בידי להיעתר לבקשת המבקשים, ואיני סבורה כי יש מקום להורות למשיבים להעביר לעיון המבקשים מסמכים אשר לא הם אלו שהעמידו אותם לעיון המומחה מטעמם, ואשר באפשרות המבקשים לאתר בעצמם.
17.
אין בידי אף לקבל את טענת המבקשים, לפיה המשיבים לא התייחסו ליתר המסמכים המבוקשים (המסמכים מתיק הבניין, תיק הבית המשותף וחוזי השכירות/ חוזי המכר). המשיבים טוענים בתשובתם, כי לא מדובר במסמכים שהומצאו על ידם לעיון המומחה אין להורות להם להעבירם לעיון המבקשים, וכן כי מדובר במסמכים שבאפשרות המבקשים לאתר בעצמם. כאמור לעיל, בסיבות העניין מקובלות עלי טענות המשיבים, ולא מצאתי להורות להם להמציא המסמכים המבוקשים לידי המבקשים.
18.
הצדדים יפעלו לתיאום ביקור המומחה מטעם המבקשים בנכס בהקדם, בשים לב למועדי ההוכחות הקבועים בתיק
.
19.
בנסיבות העניין לא מצאתי לעשות צו להוצאות.

המזכירות תשלח העתק החלטתי זו לב"כ הצדדים.

ניתנה היום, י"ט חשוון תש"פ, 17 נובמבר 2019, בהעדר הצדדים.










א בית משפט מחוזי 36909-05/13 קשת ארץ חברה לבנין ופיתוח בע"מ, אייל מאור בן לולו נ' מאירה וינברגר, דוד וינברגר (פורסם ב-ֽ 17/11/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים