Google

ישראל שינפלד , אילן ברקוביץ - עמותה לקידום הספורט הנשי הנוער והמגזר הערבי בהפועל תל-אביב , החברה לקידום הכדורסל במילניום השלישי בע"מ , שאול אייזנברג

פסקי דין על ישראל שינפלד | פסקי דין על אילן ברקוביץ | פסקי דין על עמותה לקידום הספורט הנשי הנוער והמגזר הערבי בהפועל תל-אביב | פסקי דין על החברה לקידום הכדורסל במילניום השלישי | פסקי דין על שאול אייזנברג |

3273/07 בשא     07/05/2007




בשא 3273/07 ישראל שינפלד , אילן ברקוביץ נ' עמותה לקידום הספורט הנשי הנוער והמגזר הערבי בהפועל תל-אביב , החברה לקידום הכדורסל במילניום השלישי בע"מ , שאול אייזנברג




1


בית הדין לעבודה

בית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב - יפו
בשא003273/07
(עב 5774/06 ועב-5775/06)



בפני
כב' השופטת מיכל לויט


07/05/2007



בעניין:
1. ישראל שינפלד

2. אילן ברקוביץ



ע"י ב"כ
עוה"ד שמואלביץ
וחדש

המבקשים
(התובעים)

נ ג ד


1. עמותה לקידום הספורט הנשי הנוער והמגזר הערבי בהפועל תל-אביב
מ.ע. 580353191
2.החברה לקידום הכדורסל במילניום השלישי בע"מ

3. שאול אייזנברג



ע"י ב"כ
עו"ד ינקלביץ

המשיבים
(הנתבעים)


החלטה

1. מעיון בתיק עולה כי עקב תקלה, לא נתנה החלטה בבקשה זו עד עתה.

2. לאחר ששקלתי את האמור בבקשה על נימוקיה; את האמור בתגובת ב"כ הנתבעים לבקשה והאמור בתשובה לתגובה וכן בשים לב לכתבי הטענות, הריני קובעת כדלקמן:

3. באשר למסמכים המבוקשים בסעיפים 1א'-ג' לבקשה:
א. כבר נפסק כי המשפט עומד על האמת. ביסוד ההליך השיפוטי עומדת חשיפת האמת. תפקידו של השופט הוא "התפקיד לעשות כדי שהאמת תצא לאור העולם".

גילוי האמת משרת אף את אינטרס הציבור. (רע"א 1412/94 הסתדרות מדיצינית הדסה נ' עפרה גלעד ואח' פ"ד מט(2) 516).




אחד הכלים למימוש חשיפת האמת במסגרת הדיון המשפטי הוא ההליך של גילוי מסמכים, שנועד לאפשר לבעל הדין לדעת מראש אלו מסמכים רלוונטיים מצויים בידי יריבו, על מנת לאפשר דיון הוגן וכדי להקל על בעל הדין להתכונן לניהול המשפט ולהערך בהתאם.

חפצו של בעל דין המבקש צו לגילוי מסמכים יכול להיות מכוון למסמכים אשר יריבו עשוי להגיש במהלך המשפט והם פועלים לרעתו. אלו "מסמכים מזיקים" וכן למסמכים מועילים, אשר היריב לא ירצה להגיש, כיון שתוכנם עשוי לתמוך במבקש דווקא. אלו "מסמכים מועילים".

עם זאת, אין הזכות הזו בלתי מוגבלת ולצידה עומדות טענות חיסיון שהדין והפסיקה מכירים בהם.

ב. באשר לגילוי מסמכים ספציפיים נפסק כי כאשר ניתן צו לגילוי מסמכים שנקבע שהם רלוונטיים למחלוקת שבין הצדדים, יש להימנע ממתן צו גורף ורחב ויש לפרט את הנתונים הדרושים. (דב"ע נא/160-3 בנק הפועלים בע"מ נ' אליהו מרגלית, פד"ע כג 384; דב"ע נב/118-3 עזבון יצחק וייס נ' הוצאת מודיעין בע"מ, פד"ע כה 429; דב"ע נד/16-4 בנק איגוד לישראל בע"מ נ' ההסתדרות הכללית פד"ע כז 255)

במסגרת זו תעמוד תמיד שאלת הרלוונטיות של המסמכים אותם מבקשים לגלות ושאלת איזון האינטרסים שבין בעלי הדין. (דב"ע מג/123-3 וינר נ' אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פד"ע טו 206).



לעניין איזון האינטרסים נפסק כי יש לערוך איזון בין האינטרסים השונים העומדים העומדים על הפרק ובעיקר הנזק הנגרם למי מההצדדים ולצדדים שלישיים מגילוי או אי גילוי של מסמך. (דב"ע נז/102-3 דר' נבות פיקל נ' דר' מרדכי ריכטר, פד"ע לב 460)

ג. יישומן של ההלכות האמורות בבקשה שבפני
הביאני למסקנה שיש לאפשר את הגילוי המבוקש, אולם תוך סיוג היקפו.

נוכח האמור והנטען בסעיף 6 לכתב התביעה בדבר היותו של הנתבע 3 מעסיק במשותף של התובעים, יחד עם הנתבעות 1 ו-2, הרי שהמסמכים שהתבקשו בסעיפים 1 א'-ג' לבקשה הינם רלבנטיים להליך, בהיותם נדרשים לצורך הוכחת טענתם של התובעים בעניין זה.

יש לזכור גם כי הסעדים להם עותרים התובעים בכתב התביעה נתבעים מהנתבעים כולם, ביחד ולחוד, לרבות הנתבע 3 (סעיפים 124-127 לכתב התביעה).

לפיכך יש מקום לגילויים של המסמכים המבוקשים.

עם זאת, היקף התקופה שלגביה יגולו המסמכים תסוייג לתקופה של 4 השנים שקדמו להגשת התביעה, קרי, ממאי 2002 ועד מאי 2006 בלבד.

בנוסף, ככל שקיים מידע מסויים שלגביו טענה ספציפית באשר להיותו מידע עסקי סודי העלול לפגוע בעסקיהם, יפרטו הנתבעים את נימוקי החסיון בתצהיר גילוי המסמכים שיוגש מטעמם.


4. הגשת תצהיר גילוי המסמכים והעיון בהם יבוצע תוך 30 יום ממועד המצאת החלטה זו.

5. באשר למסמכים המבוקשים בסעיפים 1ד'-ה' לבקשה, יגישו הנתבעים תצהיר התומך באמור בתגובה בעניין זה, יחד עם גילוי המסמכים כאמור.

6. הוצאות בקשה זו ישקלו בתום ההליך העיקרי.



ניתנה היום, י"ט באייר, תשס"ז (7 במאי 2007), בהעדר הצדדים.

מיכל לויט
, שופטת

קלדנית: צביה אברהם








בשא בית דין אזורי לעבודה 3273/07 ישראל שינפלד , אילן ברקוביץ נ' עמותה לקידום הספורט הנשי הנוער והמגזר הערבי בהפועל תל-אביב , החברה לקידום הכדורסל במילניום השלישי בע"מ , שאול אייזנברג (פורסם ב-ֽ 07/05/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים