Google

מעין משה , דורון משה, אילת משה - עירית חיפה, מדינת ישראל – משרד החינוך

פסקי דין על מעין משה | פסקי דין על דורון משה | פסקי דין על אילת משה | פסקי דין על עירית חיפה | פסקי דין על מדינת ישראל – משרד החינוך |

7956/07 בשא     21/06/2007




בשא 7956/07 מעין משה , דורון משה, אילת משה נ' עירית חיפה, מדינת ישראל – משרד החינוך




1
בתי המשפט

בית משפט מחוזי חיפה
בש"א 007956/07

בתיק עיקרי: עא 004359/07
בפני

השופט יצחק כהן

תאריך:
21/06/2007
1. מעין משה

2. דורון משה

3. אילת משה
ע"י ב"כ עו"ד י' נחשון
המבקשים

נגד
1. עירית חיפה

ע"י ב"כ עו"ד ליבת מיכאל
2. מדינת ישראל – משרד החינוך

ע"י ב"כ עו"ד דוד גל

המשיבים

החלטה

1. בקשה לעיכוב ביצוע

פסק דין
, שניתן בבית משפט השלום בחיפה (כב' השופטת גב' ר' למלשטריך - לטר) בתאריך 27.2.07 בתיק אז' 5971/04.

2. בפסק הדין נדחתה תביעת המבקשת כנגד המשיבות, והיא חויבה לשאת בשכר טרחת באי כח המשיבות, סך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ לכל אחת מהמשיבות.

3. בטרם הגישה המבקשת בקשתה לבית משפט זה, הגישה בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין לבית משפט קמא. בהחלטתו מיום 10.5.07 דחה בית משפט קמא את הבקשה, ועל כן הגישה המבקשת בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין לבית משפט זה, ובה היא חוזרת על בקשתה לעכב את ביצוע תשלום שכר הטרחה בו חויבה.

4. המבקשת היא קטינה, ותביעתה הוגשה באמצעות הוריה ואפוטרופוסיה הטבעיים, אשר הגישו התביעה יחד עמה. בתביעתם תבעו את המשיבות בגין נזקי גוף שנגרמו למבקשת, והוצאות שנגרמו להוריה, בעקבות אירוע שארע ביום 2.5.00 בגן ילדים בו שהתה המבקשת, עת נפלה ונחבלה בשפתה.

5. ב"כ המבקשת טוען כי סיכויי הערעור טובים. נטען גם כי אבי המבקשת עובד כשכיר ואמה עברה אירוע מוחי, וכי לא יגרם למשיבות כל נזק כתוצאה מעיכוב הביצוע.

6. לטענת ב"כ המבקשת, לא היה מקום לדחות הבקשה לעיכוב ביצוע כאשר אחת המשיבות הסכימה לבקשה, ושעה שעיכוב הביצוע הנו של תשלום שכר טרחת עורך דין שנפסק לחברת הביטוח. בנוסף, לטענת ב"כ המבקשת, לא ניתן יהיה לנקוט כנגד המבקשת בהליכי הוצאה לפועל משום שהנה קטינה, כך שפסק הדין יעוכב ממילא.

7. המשיבה 2 אינה מתנגדת לבקשת עיכוב הביצוע, אך המשיבה 1 הגישה התנגדותה. לטענת המשיבה 1, פסק הדין מושתת על קביעות עובדתיות, והסיכויים שערכאת הערעור תתערב בהן - קלושים. בנוסף, לא תהיה כל מניעה מצידה להשיב למבקשת את סכום ההוצאות שנפסק לטובתה, באם יהיה צורך בכך.

8. לעניין סיכויי הערעור:

אכן נראה, כי עיקר הטענות מתייחסות לקביעותיו העובדתיות של בית משפט קמא, אשר נעשו לאחר שמיעת הראיות, ונראה כי קלושים הסיכויים להתערבותה של ערכאת הערעור בהן.

9. החשש שלא ניתן יהיה להשיב המצב לקדמותו:

ב"כ המבקשת לא הראה, ואף כלל לא טען, כי ישנו חשש לפיו באם יתקבל הערעור יהיה קושי להשיב את המצב לקדמותו. חשש שכזה אינו קיים במקרה דנן, לאור גובה הסכום, וכאשר המשיבות הן המדינה ורשות מקומית כדוגמת המשיבה 1.

ככל שכוונת ב"כ המבקשת היתה להצביע על נזק בלתי הפיך אשר עלול להיגרם למבקשת והוריה, הרי שלצורך כך יש להניח תשתית עובדתית מספקת, וזו לא הונחה ( בש"א 8240/96 איתן חנני נגד פקיד שומה חיפה, פ"ד נ(5), 403).
11. בהערת אגב: אם ב"כ המבקשים יעמוד על טענתו, שלא ניתן לנקוט בהליכי הוצאה לפועל נגד המבקשת בשל היותה קטינה, מצדיק הדבר לכאורה חיוב המבקשים בהפקדת פקדון להבטחת הוצאות הערעור.

10. אשר על כל האמור לעיל, הנני מחליט כדלקמן:

(א) הנני דוחה הבקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין ככל שהיא מתייחסת למשיבה מס' 1 (עיריית חיפה).

(ב) על יסוד עמדת ב"כ המשיבה מס' 2 הנני מורה לעכב ביצוע פסק דהין, ככל שהוא מתייחס למשיבה מס' 2.

(ג) אין צו להוצאות, והוצאות הבקשה תהיינה חלק מההוצאות בהליך העיקרי.

ניתן היום, ה' בתמוז, תשס"ז (21 ביוני 2007), בהעדר הצדדים.
המזכירות תשלח העתקים לב"כ הצדדים.
מותר להפצה מהיום.

יצחק כהן
- שופט








בשא בית משפט מחוזי 7956/07 מעין משה , דורון משה, אילת משה נ' עירית חיפה, מדינת ישראל – משרד החינוך (פורסם ב-ֽ 21/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים