Google

סקורי יצחק - שיפודיית רון, יוסי פרטוש, חיים מור יוסף

פסקי דין על סקורי יצחק | פסקי דין על שיפודיית רון | פסקי דין על יוסי פרטוש | פסקי דין על חיים מור יוסף |

1099/08 עב     16/04/2008




עב 1099/08 סקורי יצחק נ' שיפודיית רון, יוסי פרטוש, חיים מור יוסף




בעניין:

1



בתי המשפט



בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע
עב 001099/08

בפני
:
כב' הרשם איתי אדרת
תאריך:
16/04/2008




בעניין
:
סקורי יצחק



ע"י ב"כ עו"ד
דוד סעד

התובע


נ
ג
ד


1 . שיפודיית רון

2 . יוסי פרטוש
3 . חיים מור יוסף


ע"י ב"כ עו"ד
שמחון מאיר

הנתבעים


נוכחים
:
התובע וב"כ
ב"כ הנתבעים
הנתבע מס' 3 בעצמו

פרוטוקול


הנתבע מס' 3:
התובע הגיע אלי עם מכתב של רופא תעסוקתי. הוא בא אלי בזמן העבודה בשעות הצהריים למסעדה. נתן לי מכתב של רופא תעסקותי, קראתי את המכתב ואמרתי לו שאני אעסיק אותו בעבודה אחרת בישיבה. בטופס המחלה נרשם שהתובע מוגבל בעבודה המצריכה עמידה ממושכת או הליכה ממושכת. התובע אמר שלא רוצה לחזור לעבוד כאן ורוצה את הפיצויים שלו. אמרתי לו שהוא לא יקבל שום פיצויים. הוא הלך בעצבים. אני התקשרתי לרופאה התעסוקתית באותו רגע שאלתי אותה באיזה עבודה ניתן להעסיק את התובע או לא ניתן להעסיקו בכלל. היא אמרה שנכון לאותו רגע, אפשר לבקש בדיקה חוזרת בשבילו שהתובע יבקש זאת. אמרה לי שהוא יכול לעבוד בעבודה עם עמידה אבל לא ממושכת ובישיבה העיקר שלא יעמוד כל הזמן עד לבדיקה החוזרת.

התובע:
אני הייתי אצל רופא תעסוקתי והבאתי מכתב הם לא היו בעבודה ונתתי זאת לאיזה עובדת. לא קיבלתי מהם שום תשובה. לאחר מכן פגשתי את הנתבע מס' 3 ואמר לי שאם אני צריך לחזור לעבודה אני צריך להביא לו עוד נייר מרופא תעסוקתי. הרמתי טלפון למרפאה תעסוקתית בבאר שבע והיא אמרה לי שאין עוד מכתב זה מכתב אחרון שאני נותנת לך. הלכתי לרופא אורטופד בדימונה והבאתי ממנו מכתב ובאתי לנתבע מס' 3 לעבודה בשעות הצהריים ונתתי לו את המכתב ואמר לי שזה לא מכתב מרופא תעסוקתי אלא מרופא רגיל בצעקה אמר לי להיכנס לעשות שיפודים או תתבע אותי. זה מה שהיה.
הנתבע 3 לא הציע לי בכלל עבודה. לא היה שום דבר מצידו להציע לי עבודה. הוא לא הציע לי שום עבודה. הוא לא אמר לי לחזור לעבודה באותו היום אמר לי להיכנס לעשות שיפודים או שתתבע אותי ואני הלכתי ותבעתי אותו. שום דבר מצידו לחזור לעבודה לא היה בכלל. לאחר תקופה הוא היה אצל רואה חשבון שלו ואמר שהוא בודק לי את הפיצויי פיטורים. לאחר יומיים אמר לי שהוא לא מוכן לתת לי פיצויים.

הנתבע מס' 3:
אני בתור יזם צעיר, התובע עבד אצלי שלוש שנים היה עובד חרוץ ועבד כפי שצריך. היה תקופות של נפילות אצלי בעסק ולא פטרתי שום עובד שלי. כשהוא עשה את התאונה הוא בא אלי לאחר שבועיים בנוכחות השותף שלי ועוד עובד שלי אמר לי שאתן לו מכתב פיטורים ואשלם לו את הפיצויים ומה שמגיע לו. אמרתי לו במילים אלה: "מכתב פיטורים לא תקבל. את הפיצויים אתה לא תקבל. עכשיו אני אשלם לך ימי חופשה, מחלה והבראה ואמרתי לו שלא היתה לי עבודה לא פטרתי אותך ועכשיו שאתה חולה אני לא אפטר אותך ואני אשלם לך כל כל הזכויות". הוא אמר שאין בעיה ישבנו ליד שולחן. כל חודש הביא לי ימי מחלה ושלמתי לו. הוא קיבל את התלושים ביד והחתמתי אותו אצלי באוטו על מה שהוא קיבל. העניין שלי הוא כזה שאף פעם לא פטרתי שום עובד שלי. מינואר שלמתי ימי מחלה ובינואר הוא ביקש שאפטר אותו ואתן לו פיצויים. שלמתי לו ימי מחלה במשך שלושה חודשים. שלמתי לו ימי חופשה והבראה יצא לו סכום גדול. לקחתי הלוואות על מנת לשלם לו. אבל בימים הראשונים של ימי המחלה הוא דרש מכתב פיטורים. אם הייתי נותן לו מכתב פיטורים הוא היה מפוטר מקבל פיצויים ומקבל אבטלה וגם אני בתור בעל עסק לא אפטר בחיים אדם חולה וגם שלא היתה לי עבודה היו עומדים שעות ושלמתי להם שכר בזמן. הוא עבד אצלי גרילמן וקופאי ובכל עבודה שניתן לעבוד הוא נכנס ועוזר. הוא היה עובד חרוץ. יש עבודה שאתה קופאי, יכול לנהל ולתת הוראות. הוא היה עובד אצלי בתור מנהל. יכולתי לנסוע למשך שבוע והוא יכול היה לנהל. סמכתי עליו בהכל. המחלוקת שלי רק לגבי פיצויים האם מגיע לו או לא. הוצאתי לו תלושי שכר.
ב"כ הנתבעים:
אין לי כרגע תלושים אבל הם קיימים. יש תלושים עבור כל התקופה שהתובע עבד. הוא יכול לבוא למשרד ולקבל אותם. בשני המסמכים הרפואיים גם בנספח ה'
מסמך של אורטופד וגם בנספח ו' מסמך של רופא תעסוקתי רשום כי העובד מוגבל בכל עבודה המצריכה עמידה או הליכה ממושכת.

התובע:
הייתי עובד בכל עבודה גם בתור קופאי. היכן שהיה צריך לעזור הייתי עוזר אפילו שזה לא מתפקידי. הרווחתי 5,000 עד 5,500 ₪.

ב"כ התובע:
הנתבע מס' 3 הזכיר שהוא ביקש ממנו לחזור לעבודה וכאשר נשאל איזה סוג עבודה הוא יכול לבצע הוא אמר שגם כקופאי אבל לא יכול היה להבטיח שהוא יחזיר אותו לעבודה במשרה מלאה שלא דורשת כל מאמץ לא של הליכה ולא של עמידה. גם לשיטת הנתבע מס' 3.

הצדדים
:

1.
מודיעים לביה"ד כי בהתאם להמלצתו ולסילוק מלא ומוחלט של כל התביעות ומבלי להודות בכל טענה שהיא, הגענו להסכם פשרה לפיו ישלמו הנתבעים ביחד ולחוד לתובע פיצויי פיטורים
בסך של 8,250 ₪ וזאת עד ליום 10.5.08.

2.
הסכום ישולם בהמחאה לפקודת התובע. במעמד הדיון הנתבע מס' 3 מוסר לידי התובע את המחאה מס' 0010887 בנק פועלים על שם יוסף פרטוש.

3.
עם מתן תוקף של

פסק דין
להסכם שבין הצדדים, אין לצדדים תביעות כלשהן זה כלפי זה
הנובעים מיחסי עובד ומעביד שביניהם, ומסיומם.


4.
הצדדים מבקשים מביה"ד ליתן להסכם פשרה תוקף של

פסק דין
.


______________

_______________
התובע וב"כ

הנתבע 3 וב"כ

פסק – דין

1.
הנני מאשר את הסכם הפשרה דלעיל ונותן לו תוקף של

פסק דין
.

2.
האגרה ככל ששולמה תוחזר לתובע בהתאם לתקנות ביה"ד לעבודה (אגרות).

3.
אין צו להוצאות.

ניתן היום 16 באפריל, 2008 (י"א בניסן תשס"ח) במעמד הנוכחים.







איתי אדרת
- רשם


001099/08עב 734 גלית אלירן






עב בית דין אזורי לעבודה 1099/08 סקורי יצחק נ' שיפודיית רון, יוסי פרטוש, חיים מור יוסף (פורסם ב-ֽ 16/04/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים