Google

נכסי גורה בע"מ - דן עופר, אניספלד יואב

פסקי דין על נכסי גורה בע"מ | פסקי דין על דן עופר | פסקי דין על אניספלד יואב |

665/05 בשא     27/03/2005




בשא 665/05 נכסי גורה בע"מ נ' דן עופר, אניספלד יואב




בעניין:
2



בתי המשפט



בית משפט מחוזי חיפה
בשא000665/05

בתיק עיקרי: הפ
000054/05

בפני
:
כב' השופטת ברכה בר-זיו
תאריך:
27/03/2005





בעניין
:
נכסי גורה בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד נחושתן יורי

המבקשת

נ
ג
ד


1 . דן עופר
2 . עו"ד אניספלד יואב



ע"י ב"כ עו"ד
עו"ד וניג גיא

המשיבים

החלטה


1.
בפני
בקשה למתן צו מניעה זמני.

2.
המבקשת הגישה נגד המשיב תובענה, בדרך של המרצת פתיחה, למתן צווים הצהרתיים לפיהם לבורר אין סמכות לדון ולהכריע בענין פעולות שנעשו בחשבונה בחודש דצמבר 2004 וכי החלטת הבורר לדון בעניינים אלה, מיום 29.12.04, ניתנה בחוסר סמכות.

בתביעתה טענה המבקשת כי בחודש אפריל 2004 היא חתמה, ביחד עם המשיב, על שטר בוררין בו נקבע כי הבורר יכריע בסכסוכים קיימים בין הצדדים ועל פי כתבי טענות שיגישו הצדדים. במהלך הבוררות טען המשיב כי פעולות שנעשו בחשבון הבנק של המבקשת כשמונה חודשים לאחר החתימה על שטר הבוררין ותחילת הבוררות, כלולים במסגרת סמכותו של הבורר. המבקשת חולקת על טענה זו, וטוענת כי מדובר בפעולות שנעשו לאחר תחילת הליך הבוררות והן אינן כלולות בכתבי הטענות, באופן שהבורר אינו מוסמך לדון בהן.

בין יתר טענות המבקשת בכתב תביעתה, נטען כי במהלך קיום ההליכים הגיש המשיב לבורר בקשה לזמן לעדות את מר שוקי רוזנקר , מבנק דיסקונט, אשר התבקש להביא מסמכי בנק בקשר לחשבונה של המבקשת בבנק, דהיינו דפי עו"ש, פירוט הלוואות במט"ח ופירוט תנועות ני"ע מאז ינואר 2002. לטענתה, המשיב מבקש לקבל מסמכים אודות פעולות שנעשו בחשבון בחודש דצמבר 2004 והבקשה מהווה כסות לכך.

3.
בד בבד עם הגשת הבקשה, הגישה המבקשת בקשה זו, למתן צו מניעה זמני, אשר יאסור הבורר לדון בכל ענין הנובע מהפעולות שנעשו בחשבונה בחודש דצמבר 2004, וזאת עד הכרעה בתובענה.

4.
המשיב מתנגד לבקשה וטוען כי בית משפט זה אינו מוסמך לשבת כערכאת ערעור על החלטת ביניים של הבורר וכי הצגת המסמכים נועדה להבהיר חלק מהסכסוך שנמסר לסמכותו של הבורר.

5.
הטענה כי הבורר חרג מסמכותו שמורה לצדדים להליך הבוררות במסגרת בקשה לביטול פסק בוררות בלבד (כאמור בסעיף 24 לחוק הבוררות, תשכ"ח- 1968 (להלן "החוק"). בענייננו החלטת הבורר להתיר זימון העד מטעם המשיב והמצאת המסמכים – אינה בגדר "פסק בורר" ולפיכך אין מקום לבקש ביטול החלטתו מטעם זה של חריגה מסמכות.

6.
המבקשת גם אינה חולקת על עצם קיום הליכי הבוררות, כאמור ברע"א 8833/03, אליו הפנתה בסיכום טענותיה ואף אינה מבקשת להעביר את הבורר מתפקידו – נושא לו מוסמך בית המשפט להידרש גם במהלך קיום הליכי הבוררות ועוד קודם למתן פסק הבורר, כאמור בסעיף 11 לחוק – ולפיכך אין בימ"ש זה מוסמך לדון בבקשה בשלב זה של הליכי הבוררות.

7.
גם לגופו של ענין איני סבורה כי יש מקום להתערב בהחלטת הבורר. סעיף 13 לחוק קובע כי לבורר סמכות מקבילה לזו של בית המשפט בכל הנוגע לזימון עדים והמצאת מסמכים. החלטה ממין זה הינה החלטה פרוצדורלית אשר בימ"ש שלערעור לא יתערב בה אלא במקרים חריגים. בענייני בוררות סמכות ההתערבות בהחלטות הבורר מצומצמת הרבה יותר מזו המוקנית לבימ"ש שלערעור ולפיכך יש מקום לדחות את הבקשה גם מטעם זה – כאשר לא מצאתי בטיעוני המבקשת כל "טעמים מיוחדים" שיש בהם כדי להצדיק התערבות בענין שבפני
.

8.
העובדה כי העדר התערבות בהחלטת הבורר עשויה לייתר תביעת המבקשת אינה ממין הטעמים המצדיקים התערבות, ולמבקשת יהיה יומה בבית המשפט בענין זה של חריגה מסמכות (אם בכלל), עם מתן פסק הבורר, כאמור.

9.
לפיכך אני מורה על דחיית הבקשה.

המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.

ניתנה היום ט"ז ב אדר ב, תשס"ה (27 במרץ 2005) בהעדר הצדדים.
מותר לפרסום מיום 27/03/2005.



ב. בר-זיו, שופטת

קלדנית-עדי שיטרית







בשא בית משפט מחוזי 665/05 נכסי גורה בע"מ נ' דן עופר, אניספלד יואב (פורסם ב-ֽ 27/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים