Google

אילן קרואני - צחי דבוש

פסקי דין על אילן קרואני | פסקי דין על צחי דבוש

11554/06 עב     07/10/2008




עב 11554/06 אילן קרואני נ' צחי דבוש




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה

בית דין א.לעבודה ת"א
עב 011554/06


בפני
:
כב'

השופטת חנה בן- יוסף
נ.צ.- מר יהושע זלוצובר


07/10/2008





בעניין
:
אילן קרואני
ע"י ב"כ עו"ד יוסי תובל
התובע

נ
ג
ד


צחי דבוש
ע"י ב"כ עו"ד אבו פנה תמים
הנתבע


פסק - דין


רקע כללי:
1.
בפני
נו תביעה של מר אילן קרואני
(להלן: "התובע") לתשלום שכר עבודה.

2.
לטענת התובע הועסק על ידי מר צחי דבוש
(להלן: "הנתבע") בין החודשים מאי- אוגוסט 2004, מהשעה 4:00 לפנות בוקר ועד השעה 19:00, כמעמיס ירק על משאית שהייתה ברשות הנתבע ולאחר מכן פורק את הסחורה מהמשאית.

3.
הנתבע עבד בתקופה הרלבנטית לתביעה בחברת "י.ע.ל" המשווקת מוצרי "חסלט" (להלן: "י.ע.ל") כנהג חלוקה.

4.
לטענת הנתבע לא התקיימו בינו לבין התובע יחסי עובד מעביד. הנתבע טוען כי יחסיו עם התובע התמצו בכך שהסיע אותו מספר פעמים ברכבו והעניק לו "עזרה הומניטארית".

5.
מטעם התובע העיד התובע עצמו. הוגש תצהירה של ליאת קרואני- אחותו של התובע, אולם משלא התייצבה לדיון ההוכחות, הוצא תצהירה מתיק בית הדין. בדיון מיום 2.12.07 הצהיר ב"כ התובע כי יביא לעדות לתמיכה בגרסת התובע את מר אורי בדוסה שראה את התובע "יורד מהמשאית של הנתבע ומעמיס" (עמ' 4, ש' 10) ואת יפת ובת- אל "שיעידו שראו שעבד שם יחד עם הנתבע" (עמ' 4, ש' 16-15). על אף הצהרות אלו, נמנע התובע מלהביא עדות כלשהי, מלבד עדותו, בכדי לתמוך גרסתו.

6.
מטעם הנתבע העידו הנתבע עצמו, עו"ד יצחקי אופיר- בפני
ו נחתמה בקשה מוסכמת לדחיית התביעה (נ/3), מר אייל ישראלי- מנהל חברת אסיף ינוב גידולים בע"מ (להלן: "אסיף") שהינה חברה מתחרה לי.ע.ל, מר ג'אן יהודה- נהג חלוקה בחברת י.ע.ל ומר אדלר מרדכי- תחתיו עבד הנתבע בחברת י.ע.ל.

דיון והכרעה:
7.
הנטל להוכיח כי התקיימו בין התובע לנתבע יחסי


עובד ומעביד הנו על התובע
.



8.
כאמור, לא הובאה כל עדות לתמיכה בגרסת התובע. עדותו של התובע בפני
בית הדין הייתה רצופה סתירות וסדקים. כשנשאל התובע האם מאשר את חתימתו על התצהיר שהוגש מטעמו, השיב כי אינו מאשר את חתימתו וכי הוא לא חתם על התצהיר (עמ' 9, ש' 3-2), התובע סיכם סוגיה זו בכך שהשיב כי הוא אינו זוכר אם היה נייר אצל עו"ד תובל במשרד שבו חתם (עמ' 10, ש' 8). התובע מאשר בחקירתו כי לא הוא שהגיש את התביעה אלא אימו (עמ' 12, ש' 13). גם מתמליל השיחה שהוקלטה על ידי הנתבע במשרדו של עו"ד יצחקי עולה כי התובע לא ידע מי הגיש את התביעה ומדוע (נ/8, נ/9). לכתב ההגנה צורפה בקשה לדחיית התביעה עליה מתנוססת לצד חתימתו של הנתבע, גם חתימת התובע (נ/3). בסעיף 14 לתצהירו טוען התובע כי חתם במשרדו של עו"ד אופיר יצחקי על נ/3 לאחר שהובטח לו ע"י הנתבע כי יקבל שכרו. בחקירתו הנגדית טען התובע שוב ושוב כי אינו זוכר ואינו מזהה את חתימתו על נ/3 (עמ' 12-11 לפרוטוקול). התובע טוען בחקירתו כי מידי בוקר עלה על רכב של חברת "אסיף" בו נהג הנתבע (עמ' 11). מהימנה עלינו גרסת הנתבע הנתמכת בעדויותיהם של מר ישראלי, מר ג'אן ומר אדלר, כי התובע כלל לא עבד בחברת "אסיף" אלא בחברת "י.ע.ל" ומשכך, על משאיתו לא מתנוסס הכיתוב "אסיף". טענתו של התובע כי עבד מהשעה 4:00 לפנות בוקר עד 19:00, אינה עולה בקנה אחד עם עדותו של הנתבע כי יצא לעבודה בשעות המוקדמות של הבוקר, אולם היה חוזר לביתו בשעה 10:00- 11:00 (עמ' 19, ש' 22).

9.
אם כן, התובע לא הציג בעדותו גרסה מוצקה וברורה. התובע לא העמיד תשתית עובדתית ולא סיפק ראיות או מסמכים כלשהם להוכחת טענותיו. מלבד אמירות כלליות כי עבד אצל הנתבע ארבעה חודשים ברצף מהשעה 4:00 ועד השעה 19:00, אין ולו ראיה אחת או עדות אחת התומכת בגרסתו.

10.
באשר למסמך נ/3- אף אם נקבל את גרסת התובע כי נכפה עליו לחתום על נ/3 על אף שלא הבין את תוכנו ומהותו, הרי שממילא, באין ראיות שבעזרתן ניתן להצביע על העסקתו של התובע אצל הנתבע, אין מנוס מלקבוע כי לא הורם הנטל לצורך הוכחת יחסי עבודה בין הצדדים.

11.
לאור האמור לעיל והואיל ולא שוכנענו כי התקיימו בין התובע לנתבע יחסי עובד ומעביד, דין התביעה להדחות
.


12.
בנסיבות העניין אין צו להוצאות
.


ניתן היום ח' בתשרי, תשס"ח (7 באוקטובר 2008) בהעדר הצדדים.

­__________________
__________________
נ.צ.- מר יהושע זלוצובר
חנה בן- יוסף
- שופטת













עב בית דין אזורי לעבודה 11554/06 אילן קרואני נ' צחי דבוש (פורסם ב-ֽ 07/10/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים