Google

זילברשטיין יעקב, גילה טנא - ק.ל.ר.ג. יזום והשקעות בע"מ, חנניה אסיאג, גרוסמן שיפרה

פסקי דין על זילברשטיין יעקב | פסקי דין על גילה טנא | פסקי דין על ק.ל.ר.ג. יזום והשקעות | פסקי דין על חנניה אסיאג | פסקי דין על גרוסמן שיפרה |

4439/08 בשא     06/11/2008




בשא 4439/08 זילברשטיין יעקב, גילה טנא נ' ק.ל.ר.ג. יזום והשקעות בע"מ, חנניה אסיאג, גרוסמן שיפרה




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום ראשון לציון
בשא004439/08

בתיק עיקרי: א
007781/04

בפני
:
כב' השופט שאול מנהיים

06/11/2008



בעניין
:
1. זילברשטיין יעקב

2. גילה טנא




המבקשים

נ
ג
ד


1. ק.ל.ר.ג. יזום והשקעות בע"מ

2. חנניה אסיאג
3. גרוסמן שיפרה




המשיבים

החלטה


1.
בקשה לעיכוב ביצוע

פסק דין
(שעליו הוגש ערעור), בו הוריתי על אופן פירוקו של שיתוף במקרקעין. בגדר פסק הדין הוריתי על רישום בית משותף באופן שישקף את חלוקת השימוש כפי שנקבעה בפסק הדין וכן הוריתי על ביטולו של צו מניעה זמני שניתן במסגרת ההליכים, אולם נקבע שהצו יוסיף לעמוד בתוקף עד לרישומה של חלוקת השימוש שנקבעה בפסק הדין או עד 1/11/08, לפי המוקדם (סעיף 26 לפסק הדין).

2.
אין מחלוקת כי יש לעכב ביצועו של המרכיב הרישומי של פסק הדין, משום ששינוי רישום בלשכת רישום המקרקעין עלול ליצור מצב בלתי הפיך. המחלוקת ממוקדת כולה בשאלה האם יש לעכב (וליתר דיוק - להוסיף ולדחות, מעבר למועדים הקבועים בסעיף 26 לפסק הדין) גם את ביצוע השינויים באופן השימוש במקרקעין כפי שנקבעו בפסק הדין.

3.
דין הוא שהגשת ערעור אינה מעכבת, לכשעצמה, את ביצוע פסק הדין, אולם לצידו של כלל זה קיים חריג המאפשר לעכב את הביצוע. המבחן להחלת החריג הוא כפול: סיכוי הערעור; והקושי להשיב המצב לקדמותו.

4.
ההכרעה בפסק הדין בדבר אופן חלוקת השימוש אינה מבוססת על ממצאי מהימנות שאין דרכה של ערכאת הערעור להתערב בהם. זאת ועוד: אף שפסק הדין מבוסס, לדעתי, על עקרונות ידועים בדין הישראלי, הרי שיש מקום לטעון שלפחות יישום עקרונות אלה כפי שנעשה בפסק הדין אינו נעדר מרכיב חדשני. על רקע זה אין לומר שסיכויי הערעור נמוכים על פניהם. מובן שאין להבין דברים אלה כהבעת ספק מצידי בדבר נכונות פסק הדין לגופו, ויש לראותם אך כבחינה "חיצונית" של סיכויי הערעור, אשר ראוי שהערכאה הדיונית לא תחרוג ממנה.

5.
אמנם יישומו של אופן החלוקה שנקבע בפסק הדין, המשנה מצב שהיה קיים עשרות בשנים, אינו בלתי הפיך לחלוטין; אולם דומה שיש ליתן משקל רב לכך שעיכוב הביצוע פירושו המשכו של מצב שהיה קיים, כאמור, עשרות שנים ואף נותר בעינו במשך כ-4 שנים במהלך ההתדיינות (מכח צו המניעה הזמני). במיוחד יש לתת את הדעת על כך שעיכוב הביצוע פירושו המשכו של המצב שהיה קיים עת רכשו המשיבים 1 ו-2, המתנגדים לעיכוב ביצועו של אותו מרכיב של פסק הדין שאינו רישומי, את זכויותיהם במקרקעין. בנסיבות אלה, לדעתי יד המבקשים על העליונה. יש לזכור גם שהנזק העלול להיגרם למבקשים אם הביצוע לא יעוכב והערעור יתקבל הוא נזק שאינו נזק כספי גרידא שקל לכמת אותו, אף - שמובן - שתמיד ניתן לתת ביטוי כספי לכל נזק.

6.
הבקשה מתקבלת וביצוע פסק הדין מעוכב עד להכרעה בערעור, בכפוף לכך שההתחייבות העצמית ושאר הבטוחות שהופקדו במסגרת צו המניעה הזמני שניתן בתיק העיקרי, תשמשנה גם להבטחת נזקים אפשריים כתוצאה מעיכוב הביצוע.

אין צו להוצאות בבקשה זו.

המזכירות תישלח באמצעות הפקסמיליה ובדואר החלטה זו.


ניתנה היום ח' בחשון, תשס"ט (6 בנובמבר 2008) בהעדר הצדדים.


שאול מנהיים
,
שופט








בשא בית משפט שלום 4439/08 זילברשטיין יעקב, גילה טנא נ' ק.ל.ר.ג. יזום והשקעות בע"מ, חנניה אסיאג, גרוסמן שיפרה (פורסם ב-ֽ 06/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים