Google

מלול יוסי עצמון - מלול ענת כוכבה ואח'

פסקי דין על מלול יוסי עצמון | פסקי דין על מלול ענת כוכבה ואח'

591/05 ברע     21/11/2005




ברע 591/05 מלול יוסי עצמון נ' מלול ענת כוכבה ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט מחוזי באר שבע
ברע000591/05


בפני
:
כבוד השופט ניל הנדל
תאריך:
21/12/2005



המבקש:
מלול יוסי עצמון



ע"י ב"כ עוה"ד
דפנה זאק



נגד


המשיבים:
מלול ענת כוכבה ואח'



ע"י ב"כ עוה"ד
יגאל בין חיים



בקשת רשות ערעור על החלטות בית המשפט לענייני משפחה באשדוד
בתמ"ש
13760/04

שניתנה ע"י כב' השופטת מ. ברנט


החלטה

1.
משיבה 1 והמבקש נשואים זה לזה ולהם ארבעה ילדים- משיבים 5- 2 – שהינם בני עשר, שמונה, שבע ושנה. המבקש עותר להרשות לו לערער על החלטת בית משפט לענייני משפחה לפיה חוייב בתשלום מזונות זמניים של המשיבים בסכום של 5,000 ש"ח וכן חוייב לשלם את הוצאות אחזקת הבית.

לטענת המבקש, סכום החיוב מופרז וניתן היה להסתפק במחציתו. לדבריו, תלונת תקיפת שווא של אשתו הביאה למעצרו. בית משפט שחרר אותו בתנאים מגבילים. עקב כך, הוא פוטר ממקום עבודתו בחברת החשמל. עוד מלין המבקש על כך שבית משפט לענייני משפחה תחילה חייב אותו במזונות זמניים בשיעור של 2,500 ש"ח ורק במסגרת דיון מאוחר יותר הוכפל הסכום. מנגד, טוענת משיבה 1 שתלונתה במשטרה הינה תלונת אמת. לגישתה היא חיה בצמצום וסכום המזונות שנפסק הינו מינימלי ואינו מצדיק התערבות על ידי ערכאה זו. בהליך הפלילי המתנהל נגד המבקש, הותר לו לצאת מתנאי מעצר בית בו הוא נתון בכדי לעבוד. כך, אין מניעה שיתפרנס.

2.
המבקש טען בבקשה זו שמטרת המזונות הזמניים הינה "למנוע חרפת רעב". הגדרה זו רחוקה מאוד מלהיות מדוייקת. נכון הוא שמטרת המזונות הזמניים הינה להעניק סיוע ראשוני אך אמת המידה היא, בין היתר, רמת החיים של המשפחה עד לפתיחת ההליך לתשלום מזונות. היעד אינו רק להניח לחם על השולחן. הקטינים בסכסוך משפחתי מעין זה וודאי אינם אשמים וזכותם להנות מרמת חיים בסיסית כפי שמונח אחרון זה מוגדר בימינו.


בית משפט קמא נימק את מסקנתו. צוין שבשלב מסוים ראוי היה להסתפק בשיעור מזונות זמניים של 2,500 ש"ח לחודש אך זאת בנוסף לסכום שקיבלה משיבה 1 מהשכרת דירת הצדדים. באותו שלב התגוררו המשיבים אצל אחותה של משיבה 1. המצב השתנה. המשיבים עברו להתגורר בביתם ולא יכלו עוד להנות מדמי השכרת הדירה. בהתאם מצא בית משפט קמא לנכון לתת לכך ביטוי בחיוב הכספי שהוטל על המבקש.


זאת ועוד והוא העיקר. בית משפט קמא חישב את התוצאה אליה הגיע באופן שיש לפסוק סכום מזונות של 1,000 ש"ח לכל אחד מהילדים וסכום הוצאות נוסף של 1,000 ש"ח עבור משיבה 1 שמטפלת בארבעת הקטינים. חישוב זה הינו סביר בהחלט בנסיבות העניין. ניתן משקל להעברת סכום קצבת הילדים מהמוסד לביטוח לאומי לידי משיבה 1.


בל נשכח את הכלל לפיו בהליכי מזונות זמניים אין זה מתפקידו של בית משפט לענייני משפחה להכנס לעובי הקורה. דוגמא לכך היא טיב הירושה שקיבל המבקש בתקופה האחרונה מאביו, נושא אשר טרם לובן כנדרש. הסיבה לבדיקה המצומצמת ברורה, כאמור עסקינן במעין עזרה ראשונה. החלטת בית משפט קמא הינה זמנית ולא מחייבת וחזקה עליו שישקול את הנושאים השנויים במחלוקת יותר לעומק טרם יינתן פסק דינו בתיק העיקרי. בקשת רשות ערעור כמוה מזונות זמניים הינן מסוג ההחלטות המעניקות לבית משפט שיקול דעת רחב במסלול משפטי צר.

3.
בראייה האמורה אין מקום להעתר לבקשה.


הבקשה נדחית.


בהעדר דיון בפני
ולנוכח נימוקיי אין צו להוצאות בבקשה זו.

ניתן היום י"ט בחשון, תשס"ו (21 בנובמבר 2005) בהעדר הצדדים

ניל הנדל
– שופט





קלדנית: קטי י.






ברע בית משפט מחוזי 591/05 מלול יוסי עצמון נ' מלול ענת כוכבה ואח' (פורסם ב-ֽ 21/11/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים