Google

אבראהים ראדי, דני שניידר - המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית, המנהל האזרחי לאזור יהודה ושומרון, שרות הביטחון הכללי

פסקי דין על אבראהים ראדי | פסקי דין על דני שניידר | פסקי דין על המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית | פסקי דין על המנהל האזרחי לאזור יהודה ושומרון | פסקי דין על שרות הביטחון הכללי |

8872/08 עתמ     26/01/2009




עתמ 8872/08 אבראהים ראדי, דני שניידר נ' המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית, המנהל האזרחי לאזור יהודה ושומרון, שרות הביטחון הכללי




בעניין:

2



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים
בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים
עתמ008872/08


בפני
:
כב' השופט נֹעם סולברג
תאריך: 26/01/2009




בעניין:
1. אבראהים ראדי

ת.ז. 943125740
2. דני שניידר


ת.ז. 050700566



העותרים



נ
ג
ד




1. המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית

2. המנהל האזרחי לאזור יהודה ושומרון
3. שרות הביטחון הכללי



המשיבים

נוכחים:
העותר 2 וב"כ העותרים
עו"ד תמיר בלנק

באת כוח המשיבים
עו"ד חן גלעד

פרוטוקול


עו"ד בלנק:
העותר הוא יחסית מבוגר – בן 48 ואב ל-11 ילדים. העותר עבד שנים רבות בישראל בלי שנטען נגדו או שהואשם במשהו. לעתירה זו הצטרף המעסיק, הטוען לזכותו להעסיק את העותר. בנוסף למעסיק עצמו צורף שם גם מכתב שלו. יש לו היכרות בלתי אמצעית עם העותר. לא אחזור על כל דבריו, אך בהחלט יש לתת לכך משקל, לדעתי. הן העותר והן המעסיק העלו השערה בנוגע למקור של כל העניין. היתה תקופה שהיה איזה סכסוך בכפר. העותר לא יכול לוודא זו כיוון שאין לו גישה לחומר הסודי הקיים נגדו, אך הוא סבור שקיים קשר.
גם ללא השיהוי יש פה טענה של חוסר זכות. אני חושב שבג"צ אמר את דברו בצורה ברורה כשהחליט להעביר את הדיון לבית המשפט הזה. אנו יודעים שגם בימ"ש זה וגם בג"צ היה דן בעבר גם לגופו של עניין בעתירות כאלה. כיוון שאיננו מצויים בחומר הסודי, אני מבקש שתינתן לנו אפשרות, לאחר הערעור, לשקול את עמדתנו למול ביהמ"ש.
עו"ד גלעד:
חברי ציין כי העותר עבד שנים רבות בישראל. כפי שצויין בכתב התשובה, לעותר היו היתרי עבודה בישראל עד לשנת 98'.

העותר 2:
העותר 1 עבד אצלי החל משנת 77', במשך כ-20 שנה, לפרקים.

עו"ד גלעד:
דבר נוסף – לעותר אין זכות קנויה לעבוד בישראל. בית המשפט העליון דחה על הסף עתירות כגון אלה,
ואני מפנה לבג"צ ג'מאל ימין המצוטט בכתב התשובה. מעבר לכך, כמובן שישנה מניעה בטחונית בעניינו של העותר. לבסוף אציין, כי חברי לא הצביע לא בעתירה, לא בתשובה, ולא כעת על פסה"ד שבו התקבלה העתירה, כשישנה מניעה בטחונית והבקשה היא לכניסה לצורכי תעסוקה.

עו"ד בלנק:
ישנן עתירות רבות שלא מגיעות לדיון, כשלאחר הגשת העתירה המניעה מוּסרת. ישנן גם עתירות שלא מתקבלות במלואן, אבל מגיעים להסכמה לגבי הסרת המניעה. אמנם המבוקש לא מתמלא במלואו, פעמים רבות, אך הוא מתמלא בחלקו, לעתים.

העותר 2:
לגבי הסכסוך, אני די מכיר את הנפשות הפועלות מן הכפר. בזמנו, בשנות ה-80'-90', ידעתי שיש סכסוך בין חמולות בכפר. ישר אחרי זה מגיעה המניעה של השב"כ. כנראה שבסוף שנות ה-80' ותחילת ה-90' מישהו הלשין שם על אברהים ראדי.

עו"ד בלנק:
בהמלצת ביהמ"ש אנחנו מסכימים למחיקת העתירה, תוך שמירת זכותו של העותר להגיש בקשות חד-פעמיות מטעמים רפואיים או אחרים, מבלי שתישלל המניעה הבטחונית, וכן זכותו לפנות על פי הנהלים הרגילים לבקש אישור עבודה.

עו"ד גלעד:
לגבי הבקשות הפרטניות – הן כמובן תיבדקנה.

פסק דין

על פי ההסכמה דלעיל, נמחקת העתירה בזאת.
אין צו להוצאות.
החזר האגרה בהתאם לתקנות.

ניתן היום א' בשבט תשס"ט (26 בינואר 2009), במעמד הצדדים.


נֹעם סולברג
, שופט
קלדן:

עמוס מ.






עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 8872/08 אבראהים ראדי, דני שניידר נ' המפקד הצבאי לאזור הגדה המערבית, המנהל האזרחי לאזור יהודה ושומרון, שרות הביטחון הכללי (פורסם ב-ֽ 26/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים