Google

שרה לוי סבג - פנגר וקסלר שמעון, אלדן השכרת רכב (1965) בע"מ, מגדל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על שרה לוי סבג | פסקי דין על פנגר וקסלר שמעון | פסקי דין על אלדן השכרת רכב (1965) | פסקי דין על מגדל חברה לביטוח |

866/09 ברע     10/05/2009




ברע 866/09 שרה לוי סבג נ' פנגר וקסלר שמעון, אלדן השכרת רכב (1965) בע"מ, מגדל חברה לביטוח בע"מ




בעניין:

2
בתי המשפט


בבית המשפט המחוזי בירושלים
בר"ע 866/09

לפני:
כב' השופט יצחק ענבר


10/05/2009




בעניין:
שרה לוי סבג




ע"י עו"ד דוד אדרי

המבקשת


נ ג ד



1. פנגר וקסלר שמעון

2. אלדן השכרת רכב (1965) בע"מ
3. מגדל חברה לביטוח בע"מ



ע"י עו"ד שחר נוביק

המשיבים


החלטה

1.
זוהי בקשת רשות ערעור על החלטתו של בית משפט השלום בירושלים (סגן הנשיא כב' השופט יואל צור) מיום 15/2/09 בת"א 4610/04, הדוחה את בקשת המבקשת למינוי מומחים בתחומים: פלסטיקה, פסיכיאטריה, נוירולוגיה ושיקום.

2.
בבית משפט קמא מתנהלת תביעתה של המבקשת לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975. בית המשפט מינה מומחה בתחום האורטופדיה, תוך הסכמה שיחווה דעתו גם בדבר הצורך במינוי מומחים בתחום הפלסטי והנוירולוגי ומבלי לפגוע בטענות הצדדים לגבי מינוי מומחים נוספים. עוד בטרם הוגשה חוות דעתו של המומחה ביקשה המבקשת למנות מומחים נוספים בתחומי הפסיכיאטריה והשיקום. בית משפט קמא קבע כי המומחה שמונה יחווה דעתו לעניין הצורך במינוי מומחה בתחום הפסיכיאטרי וכן יחווה דעתו בכל הקשור לשאלת מכשור ועזרה סיעודית, ככל שתזדקק להם המבקשת. בחוות דעתו קבע המומחה למבקשת נכות צמיתה בתחום האורטופדי ובתחום הנוירולוגי (אף שלא התבקש לעשות כן). עוד קבע: "מבחינת הנזק הניכר לעור ולרקמה הרכה מסביב לברך ימין ולהיפראסטזיה הקשה באותו אזור, אני ממליץ לקבל חוות דעת נוספת של מומחה בפלסטיקה. כמו כן יש מקום לבדיקה פסיכיאטרית בחשד ל-
ptsd
". על רקע זה הגישה המבקשת בקשה למינוי מומחים בתחומים: נוירולוגיה, פלסטיקה, פסיכיאטריה ושיקום.
3.
בית משפט קמא קיבל את התנגדות המשיבים ודחה את הבקשה מהנימוקים שלהלן: המלצתו של המומחה למינוי פלסטיקאי אינה מחייבת ויש לבחון את המקרה לגופו. אין ראיות כי המבקשת עברה טיפול פלסטי בעקבות התאונה. ככל שקיימות בעיות פלסטיות, אלו תוצאה טבעית של הניתוחים שבוצעו. ניתן יהיה להפנות למומחה שאלת הבהרה על מנת שייתן דעתו להיבט הפלסטי; אין הצדקה למינוי מומחה פסיכיאטרי. הרישומים המלמדים על מצב דכאוני הם מסוף שנת 2003, ואין כל ראיה שהמבקשת קיבלה טיפול כלשהו. אין גם טעם למנות מומחה כדי שיחווה את דעתו לגבי מצב של 5 שנים אחורה בהעדר תיעוד רפואי מתקופה זו. בעת הדיון על גובה הנזק תוכל המבקשת לטעון לגבי מצבה הנפשי לאחר התאונה; אין מקום למינוי נוירולוג נוכח קביעתו הקיימת של המומחה. השגות המבקשת על עצם קביעת המומחה מצדיקות אך הפניית שאלת הבהרה; אין למנות מומחה בתחום השיקום, שכן מטבע הדברים יש למבקשת, בשל גילה המתקדם, קשיים בהליכה. ניתן לקבל מהמומחה מידע והערכות לעניין השלכותיהם של הקשיים באמצעות שאלות הבהרה.

>


;
חוק פיצויים לנפגעי שיק מססה
ימין

10.








ברע בית משפט מחוזי 866/09 שרה לוי סבג נ' פנגר וקסלר שמעון, אלדן השכרת רכב (1965) בע"מ, מגדל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 10/05/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים