Google

מדינת ישראל - חיים מזרחי

פסקי דין על חיים מזרחי

6367/08 פ     23/06/2009




פ 6367/08 מדינת ישראל נ' חיים מזרחי




בעניין:
1



בתי המשפט

בית משפט השלום ירושלים

לפני כב' השופט דוד מינץ

פ
006367/08






המאשימה
מדינת ישראל
בעניין:





באמצעות ענף תביעות ירושלים








נ
ג
ד





חיים מזרחי



הנאשם



ע"י ב"כ מר דני בר דוד, מתמחה בליווי עו"ד פנינה כהן שנדר






ב"כ המאשימה עו"ד יאיר קורן
ב"כ הנאשם מר דני בר דוד, מתמחה
והנאשם בעצמו
נוכחים:



גזר דין


הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של היזק לרכוש במזיד בכך שביום 28.02.08 לאחר שביקש לברר פרטים על התיקים התלויים ועומדים כנגדו בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים ונאמר לו שלשם כך יש צורך בהוצאת התיקים מהארכיב, הוא צעק ודפק על הדלפק ועל השמשה. לאחר שהגיעו למקום מאבטחי בית המשפט, אחז הנאשם במאפרה גבוהה, זרק אותה לעבר דלת הכניסה וזכוכית הדלת התנפצה.

קדם להודאתו של הנאשם הסדר טיעון לפיו יוזמן תסקיר שירות מבחן ובמידה והוא יהיה חיובי ויצביע על קבלת אחריות על ידי הנאשם, לא יפתחו תיקים חדשים כנגדו, והוא יביע חרטה על מעשיו, המאשימה תסכים כי המאסר על תנאי של שלושה חודשים התלוי ועומד כנגדו יופעל אך הנאשם ירצה את עונשו בעבודות שירות. מנגד, ההגנה תהיה חופשית בטיעוניה, אם כי סוכם כי בכל מקרה יושת על הנאשם מאסר על תנאי נוסף וקנס.

תסקיר שירות המבחן הוגש וממנו נלמד אודות הנאשם ובין היתר על תגובותיו התוקפניות והאימפולסיביות במצבים בהם הוא מרגיש פגוע. קצינת המבחן ציינה כי הנאשם אמנם מתחרט על מעשיו אך לוקח עליהם אחריות חלקית בלבד, כשאת שאר האחריות לאירוע הוא מטיל על הפקידים והמאבטחים בבית המשפט שהתנהגו כלפיו באופן שהתפרש על ידו כפוגע, מזלזל ומשפיל. היא ציינה את הערכתה כי הנאשם אינו רואה את התנהגותו כבעייתית וכמי שזקוק לטיפול ולפיכך היא נמנעה מלבוא בהמלצה בעניינו. אם כי, היא ציינה בשולי התסקיר כי על פי דרישה ניתן יהיה להכין לנאשם תכנית של"צ.

בטיעוניה לעונש ציינה ב"כ המאשימה כי הנאשם הורשע בעבר בעבירה דומה של היזק לרכוש ובעבירת איומים והוא נדון לעונש מאסר על תנאי שהוא כאמור, בר הפעלה בתיק זה. היא ציינה כי מדובר באירוע חמור שבנקל יכול היה להסתיים בצורה חמורה יותר כששברי הזכוכית של הדלת היו יכולים לגרום חבלה למי שעבר בסמוך להם. עוד ציינה כי הנאשם אינו מודע להתנהגותו הפסולה ולוקח אך אחריות חלקית למעשיו. לכן, חרף הודאתו בפני
בית המשפט, היא ביקשה כי בית המשפט יפעיל את המאסר על תנאי שירוצה בעבודות שירות ובנוסף ישית על הנאשם מאסר על תנאי נוסף וקנס, כמוסכם.

מנגד הדגיש ב"כ הנאשם את נסיבותיו האישיות של הנאשם. הוא ציין כי הנאשם נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים והוא ממתין ללידת שני ילדים נוספים, תאומים. בביתו הוא גם מטפל בחמותו החולה במחלה קשה ונזקקת לעזרתו. אין מדובר באדם בעל דפוס התנהגות עברייני ובמקרה זה הוא חש פגוע בשל האלימות שהופעלה כלפיו על ידי מאבטחי בית המשפט. עם זאת, הנאשם מצטער על מעשיו והביע חרטה כנה עליהם. הוא ביקש גם כי בית המשפט יזקוף לזכות הנאשם את הודאתו המהירה בפני
בית המשפט, יאריך את התנאי ויסתפק בהטלת עונש של של"צ.

הנאשם כבן 29 והוא הורשע כבר בעברו בעבירה דומה של היזק לרכוש במזיד ובעבירת איומים, בגינן תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי של שלושה חודשים, כאמור.

אכן יש לזקוף לזכותו של הנאשם את הודאתו, וייתכן כי הרגיש פגוע מהתייחסות המזכירות והמאבטחים של בית המשפט כלפיו. ברם, הנאשם אינו לומד לקח, ובמצבו, בו היה תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי, הוא היה צריך להיזהר שבעתיים. גם מתברר כי הוא אינו שולט על כעסיו והוא אינו רואה את התנהגותו כבעייתית. במצב שכזה, לא נראה לי כי קיים נימוק מיוחד לחרוג מהכלל שלאחר ביצוע עבירה נוספת יש להפעיל את המאסר על תנאי.

לכן, בלוקחי בחשבון את מכלול הנסיבות, אלו לקולא ואלו לחומרה, אני דן את הנאשם לחודש מאסר בפועל וזאת בחופף להפעלת המאסר על תנאי של שלושה חודשים שהוטלו עליו במסגרת ת.פ. 2027/04 בבית משפט השלום ברחובות ביום 30.06.08. כמו כן אני מטיל עליו 4 חודשים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים כשהתנאי הוא שלא יעבור על העבירה בה הורשע או על עבירה לפי 216 לחוק העונשין, התשל"ז-1977. כמו כן אני קונס אותו בקנס כספי בסך של 1,000 ₪ שישולם תוך 30 יום מהיום, או 15 ימי מאסר תמורתו.

הנאשם ירצה את עונשו בעבודות שירות בכפוף לחוות דעת חיובית מטעם הממונה על עבודות השירות.

המזכירות תעביר עותק גזר הדין לממונה על עבודות השירות ותשומת לבו מופנית לכך שיש להזמין את הנאשם באמצעות הסנגוריה הציבורית בירושלים מרח' בן יהודה 34 ירושלים, בפקס' 6462506-02.

נקבע להשלמת גזר הדין ליום 10.9.09 בשעה 10:10.

המזכירות תעביר עותק גזר הדין לממונה על עבודות השירות.

ניתן היום א' בתמוז, תשס"ט (23 ביוני 2009) במעמד המתייצבים.


דוד מינץ
, שופט







פ בית משפט שלום 6367/08 מדינת ישראל נ' חיים מזרחי (פורסם ב-ֽ 23/06/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים