Google

רודד שלמה, "שירביט", חברה לביטוח בע"מ - שחר יוסי, שחר מיטל, "כלל" ואח'

פסקי דין על רודד שלמה | פסקי דין על "שירביט" | פסקי דין על חברה לביטוח | פסקי דין על שחר יוסי | פסקי דין על שחר מיטל | פסקי דין על "כלל" ואח' |

3065/07 תק     28/11/2007




תק 3065/07 רודד שלמה, "שירביט", חברה לביטוח בע"מ נ' שחר יוסי, שחר מיטל, "כלל" ואח'




בעניין:
6



בתי המשפט
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
תק 003065/07

תק 3065.1/07 תביעה שכנגד

בפני
:
כב' השופט ערן קוטון
תאריך:
28/11/2007




בעניין
:
1. רודד שלמה
2. "שירביט"
, חברה לביטוח בע"מ





התובע והנתבעים שכנגד



- נ ג ד -


1 . שחר יוסי
2 . שחר מיטל

3 . "כלל", חברה לביטוח בע"מ
-ת"א





נתבעים ותובעים שכנגד
פסק דין

1.
תביעה ותביעה שכנגד, בגין תאונת דרכים שארעה ביום 5.5.07 בשעות הצהריים בשד' הציונות בחיפה.

2.
לטענת התובע 1 (להלן: "מר רודד"), נסע בריכבו ביום האירוע בשד' הציונות, כאשר ריכבם של הנתבעים, נהוג על ידי נתבע 1 (להלן: "מר שחר"), חנה ברחוב ב"חנייה כפולה". הוא אותת והחל לעבור לאורכו ובמקביל למקום עמידתו של רכב הנתבעים. בהיותו במקביל לרכב הנתבעים, נפתחה דלת רכב הנתבעים ופגעה בחלקו הקדמי ימני של ריכבו. הדלת נפתחה על ידי מר שחר ולאור רשלנותו, מבקש התובע לחייב את הנתבעים לפצותו בגין הנזקים שנגרמו לריכבו.

3.
לטענת הנתבעים, התכוון מר שחר להיכנס לריכבו ופתח את דלת ריכבו. או אז, הגיח לפתע ריכבו של מר רודד, תוך שנהג ברשלנות וחוסר זהירות, התנגש בדלת ריכבו של מר שחר וגרם לתאונה. לגירסת הנתבעים, מר רודד הודה באחריותו לפגיעה מיד לאחר האירוע, אך למחרת היום עת התקשר אליו מר שחר, התעלם מהודאתו וניתק את הטלפון. הנתבעים מדגישים, כי היה זה מר רודד אשר נהג ברשלנות וחוסר זהירות, התנגש בדלת פתוחה של ריכבם, כאשר מר שחר נמצא מחוץ לריכבו.

4.
בדיון
שהתקיים בפני
ביום 27.11.07 העידו מר רודד ומר שחר, כן העיד השמאי שערך את חוות הדעת בנוגע לנזקי ריכבו של מר רודד.
הוברר, כי אכן, כטענת מר שחר, שהה מר שחר בעת האירוע מחוץ לריכבו ועמד להיכנס אליו. בהיותו במצב זה, עת פתח מר שחר את דלת ריכבו, אירעה הפגיעה.
כמו כן, צורפו תמונות של זירת האירוע, תמונות של הרכבים, לרבות הנזקים שנגרמו להם ותמונה המשקפת, כמוסכם על הצדדים את, מקום עצירת ריכבו של מר שחר.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובצרופותיהם, לרבות במסמכים ובתמונות שצורפו במהלך הדיון, לאחר ששמעתי את הנהגים המעורבים באירוע, את דברי הצדדים ולאחר שהתרשמתי מהם באופן בלתי אמצעי, הנני מעדיף את גרסתו של מר שחר באשר לאופן קרות האירוע.

הדברים עולים מאופן ההתרחשות המתוארת ומתיישבים עם טיב הנזקים שנגרמו לריכבו של מר רודד, אשר ניכרים גם בחלק הקדמי ימני של ריכבו ולא אך ורק בחלקו הצדדי ימני.

יחד עם זאת, אופן העמדת ריכבו של מר שחר, יוצר מצב של סיכון מתמיד, מחייב זהירות יתרה בעת פתיחת דלתות לכיוון נתיב הנסיעה, בפרט בשעה ובנסיבות בהן התרחש האירוע. אשר על כן, סבור אני כי יש בהתנהגות מר שחר משום אשם תורם ממשי, אותו אני מעמיד על 50%.

5.
אשר על כן, הנני דוחה את התביעה ומקבל את התביעה שכנגד וקובע, כי על הנתבעים שכנגד, ביחד ולחוד, לפצות את התובעים בתביעה שכנגד בגין הנזקים שנגרמו לריכבם עקב התאונה, בניכוי האשם התורם.

הנתבעים שכנגד ישלמו לתובעים שכנגד סכום של 1,346 ₪.
הסכום ישולם תוך 30 יום וישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מיום הגשת התביעה ועד התשלום המלא בפועל.
בנסיבות העניין, איני עושה צו להוצאות.

6.
זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בחיפה תוך 15 יום.

המזכירות תשלח עותק פסק הדין לצדדים בדואר רשום .

ניתן היום, 28 בנובמבר, 2007 (יח' בכסלו תשס"ח), בהעדר.


ערן קוטון
, שופט

הקלדנית:
לאה.ח.






תק בית משפט לתביעות קטנות 3065/07 רודד שלמה, "שירביט", חברה לביטוח בע"מ נ' שחר יוסי, שחר מיטל, "כלל" ואח' (פורסם ב-ֽ 28/11/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים