Google

מדינת ישראל - דוד טובול

פסקי דין על דוד טובול

4895/01 פ     10/09/2003




פ 4895/01 מדינת ישראל נ' דוד טובול




בעניין:

בתי המשפט


בית משפט השלום בירושלים
פ
004895/01

בתיק עיקרי: פ
004873/01

בפני
:
כב' השופט נֹעם סולברג


10/09/03

1



בעניין:
מדינת ישראל


ענף תביעות משטרת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד מיכליס
המאשימה



- נגד -



דוד טובול


ע"י ב"כ עו"ד דוד הלוי
הנאשם

גזר דין

1)
הנאשם הורשע בעבירה של איומים, בניגוד לסעיף 192 לחוק העונשין, התשל"ז-1977.
במהלך ביקור בלישכת הרווחה בקרית יובל, ביקור שנועד לפגישה עם ילדיו, אמר הנאשם לעובדת סוציאלית שמתפקידה לפקח על מהלך הפגישה: "זו לא בעיה לעקוב אחרי עובדת סוציאלית ואז לתפוס לה את הילד ולומר לה ילד תמורת ילד". היה זה בכוונה להפחידה, ועוד הוסיף ואמר לה הנאשם: "ניתן לחבר לעובדת סוציאלית את הווט ואז מהשוק היא תדבר ולא תהיה לה ברירה".
ואם לא די באלה הוסיף ואמר הנאשם כי הוא רוצה "לחטוף את הילדים לחו"ל ולקחת דרכון של אדם אחר ולטוס איתו לחו"ל". ועוד, שהוא לא יהרוג בעתיד את אשתו, אלא רק יפגע ביופיה.

2)
בין הצדדים התגבש הסדר טיעון, לפיו נתבקש לאחר הכרעת הדין המרשיעה תסקיר מאת שירות המבחן. המאשימה התחייבה לטעון לעונש של מאסר-על-תנאי ושל"צ, ובלבד שהתסקיר יהיה חיובי; והנאשם יטען לעונש של מאסר-על-תנאי והתחייבות.

3)
בטיעוניו, היפנה ב"כ המאשימה לצד החיובי של התסקיר, אף כי טען שהתסקיר בעיקרו איננו חיובי. לחובת הנאשם 4 הרשעות קודמות, המשיך וטען ב"כ המאשימה, כך שאין זה מדוייק לומר שמדובר בהתנהגות חד פעמית. יש צורך להרתיע את הנאשם ואת אחרים,
ולהבהיר כי פגיעה פיזית או מילולית בעובד ציבור, היא פסולה מכל וכל.
אילו היה נדון הנאשם סמוך לאירוע, הייתה המאשימה דורשת עונש קשה יותר, אך לאור הודאתו, החיסכון בזמן השיפוטי, העובדה שלא נפתחו מאז האירוע נשוא כתב האישום תיקים נוספים נגד הנאשם,
ולאחר שיקלול ואיזון הנסיבות כולן, אמר ב"כ המאשימה כי הוא משאיר לשיקול דעת בית המשפט.

4)
מנגד טען ב"כ הנאשם, כי בנסיבות העניין דנן, יש ליתן משקל מכריע להיבט השיקומי. מדובר באירוע מלפני 3 שנים, אשר נבע מיציאתה של אשת הנאשם מן הבית, ומניעת הקשר שלו עם ילדיו. הנאשם חש מושפל בשעה שכדי לפגוש את ילדיו, היקרים לו מכל, נאלץ להיות תחת פיקוח, כאילו מדובר באדם שמסוכן לילדיו. בדיעבד התברר, גם לדעת גורמי הרווחה, כי ניתוק הילדים מן הנאשם פעל לרעתם. במכתב מיום 20.7.03 מאגף הרווחה בעיריית חדרה נמסר על החשיבות הרבה שהנאשם רואה בקשר עם ילדיו, חרף קשיים רבים, וכי הוא משתף פעולה עם העובדים הסוציאליים במחלקת הרווחה בחדרה ועם הצוות הטיפולי במסגרות שבהן שוהים ילדיו. עוד נמסר באותו מכתב כי הקשר של הנאשם עם ילדיו חיובי ביותר, וכי הם מחכים וכמהים לבואו, מביעים רצון לבלות במחיצתו וחוזרים ממנו במצב רוח טוב.

5)
ב"כ הנאשם שיכנעני כי ראוי להניח לטובת הנאשם שאת אשר עשה, עשה מתוך שחש מאויים ועל רקע תחושתו הקשה על ניתוקו מילדיו. כיום התגרש הנאשם מאשתו, הם אינם חיים עוד ביחד, ולנאשם, כאמור, קשר טוב עם ילדיו.
ב"כ הנאשם מפנה לנסיבות אישיות קשות של הנאשם כעולה מן התסקיר, ואשר חרף קיומן, הצליח לגייס כוחות לתיפקוד תקין, שירות חלקי בצבא,
ולימוד גרפיקה.

6)
גב' דנה הלוי, קצינת מבחן למבוגרים הגישה תסקיר מפורט וממצה, שהיה לי לעזר רב.

לשון איומים שנקט בה הנאשם, ראויה לכל גנאי ולהתייחסות מחמירה. אכן, יש לעשות
לביטחונם ולשמירת מעמדם ההולם של עובדי הציבור
בכלל , ושל העוסקים בתחום הרווחה, בפרט. עם זאת, ראוי הנאשם גם למידה של רחמים, על רקע עברו, אישיותו, ותולדות חייו. אסתפק בעניינים אלה בהפנייה אל האמור בתסקיר.

חלוף הזמן מאז ביצוע העבירה, צריך שייפעל גם הוא לטובת הנאשם, ומוצדק יהיה להמריצו ולעודדו לעלות על דרך נכונה, חרף כל קשייו, גם בדרך של ענישה מתונה. על הנאשם לדעת, כי אם יורשע שוב, יש להניח שמידת הרחמים תיסוג לאחור, וכי לא יינתן בו עוד אמון.

7)
לאחר ששקלתי כלל נסיבות העניין, החלטתי לאמץ את המלצת שירות המבחן, גם במובן זה שהנאשם כנראה אינו מתאים לביצוע צו שירות לתועלת הציבור, בשל משבר שבו הוא נתון, וכמפורט בתסקיר.

8)
החלטתי, איפוא, לגזור על הנאשם 6 חודשי מאסר-על-תנאי. הנאשם לא ירצה עונש זה, אלא אם יעבור בתוך שנתיים מהיום עבירה כלשהי שיש בה יסוד של אלימות. למען הסר ספק אבהיר, כי גם אלימות מילולית, הינה בגדר אלימות.


הנאשם יעמוד למבחן בפיקוח שירות המבחן למשך שנה מהיום.



ניתן היום י"ג באלול, תשס"ג (10 בספטמבר 2003) במעמד ב"כ המאשימה, ב"כ הנאשם והנאשם.


נֹעם סולברג
, שופט


004895/01פ
130







פ בית משפט שלום 4895/01 מדינת ישראל נ' דוד טובול (פורסם ב-ֽ 10/09/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים