Google

משטרת נצרת - תביעות מרחב עמקים - גוזלן ציון, גוזלן ארמונד

פסקי דין על משטרת נצרת - תביעות מרחב עמקים | פסקי דין על גוזלן ציון | פסקי דין על גוזלן ארמונד |

3282/03 פ     29/10/2003




פ 3282/03 משטרת נצרת - תביעות מרחב עמקים נ' גוזלן ציון, גוזלן ארמונד




1
בתי המשפט
פ 003282/03
בית משפט השלום נצרת
29/10/2003
תאריך:
כב' השופטת כרמלה רוטפלד - האפט

בפני
:
משטרת נצרת - תביעות מרחב עמקים

בעניין:
המאשימה

נ ג ד
1. גוזלן ציון

2. גוזלן ארמונד
הנאשמים
בשם המאשימה: עו"ד רולא מנסור

בשם הנאשם מס' 2: בעצמו וע"י ב"כ עו"ד כרמית פאר
מהסניגוריה הציבורית
נוכחים:

גזר דין בעניינו של הנאשם מס' 2

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, החזקה ושימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית, החזקת סם מסוכן מסוג הירואין במשקל 0.3 גר' גם הוא לשימוש עצמי והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

2. בעבירות אלו הואשם הנאשם לאחר שבחודש מרץ 2003, קשר קשר עם סוכן משטרתי לפיו אחיו יספק לאותו סוכן סם מסוכן מסוג הירואין. בהמשך אכן סופק סם מסוכן מסוג הירואין במשקל 0.452 גר' וכפי שסוכם בין הנאשם והסוכן וזאת על ידי אחיו של הנאשם, שהינו הנאשם מס' 1.
עוד הואשם הנאשם, כפי האמור בעבירה של התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה וזאת לאחר שביום 24/1/03 בשעות הערב המוקדמות, השעין סולם על קיר בית המתלונן, טיפס עליו ופתח את חלון ביתו ולבסוף הספיק גם להכנס לתוך הבית בפלג גופו העליון, אולם נמלט מיד מן המקום לאחר שהמתלונן הבחין בו. 60221
עוד יוחסו לנאשם עבירות של החזקת סם מסוכן ושימוש בו לצריכה עצמית וזאת בשל היותו משתמש בסמים מסוכנים, על בסיס יומי, בתקופה הרלבנטית לכתב האישום. היינו בראשית שנת 2003.
לבסוף הואשם הנאשם בעבירה נוספת של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית וזאת לאחר שביום 9/1/03 נמצא כי החזיק בסמוך למקום מגוריו בסם מסוכן מסוג הירואין במשקל 0.3 גר'. בהמשך לאמור, הואשם הנאשם בעבירה של הפרעה לשוטר לאחר שמשהבחין בשוטרים ובידו הסם האמור השליך אותו מידיו.

3. במסגרת הליכי המעצר נבדקה אפשרות שילובו של הנאשם בהליך גמילה ושירות המבחן אף היה מוכן להמליץ על כך, אולם הנאשם, בכנות ובגילוי לב, טען בעניין זה כי אין בו, בשלב הנוכחי את הכוחות הדרושים כדי השתלבות בהליך גמילה מסודר, פעם נוספת. הנאשם ביקש איפוא, כי דינו יגזר.

4. הנאשם הינו היום כבן 46, גרוש ואב לילדה בגירה. עברו מכביד וכולל הרשעות רבות, החל בשנת 1974, בעבירות רכוש, אלימות, לרבות תקיפת שוטרים, ועבירות סמים, עם כי עברו בתחום הסמים תחילתו לא לפני שנת 1988. עיון מעמיק בגיליון הרשעותיו הקודמות של הנאשם מעלה כי דווקא בשנים האחרונות חלה התמתנות מסוימת בביצוע העבירות. הנאשם, הורשע לאחרונה בעבירות סמים בשנת 95 ו -96 ובגינן נדון לעונשי מאסר של חודשים ספורים.
מעבר לאמור נטען בפני
על ידי ב"כ הנאשם ועל ידי הנאשם עצמו כי הינו מכור לסמים קשים מזה למעלה מ- 25 שנים. הנאשם אף הדגיש כי מאסרים ראשונים שהוטלו עליו בצעירותו וטראומות שונות שעבר בהם הובילו לשימוש ממושך זה.

5. באיזון מכלול השיקולים בגזירת דינו של נאשם זה, הנני סבורה כי ככלות הכל, בכל זאת נוטה הכף לקולא. חלקו של הנאשם בביצוע עבירות הסם עם הסוכן המשטרתי, היה חד פעמי. יתרת העבירות בהן הורשע עניינן, בסופו של דבר, בהיותו צרכן סמים, אחרון בשרשרת.
ברוך שפינוזה כינה בשם "שיעבוד" את חוסר האונים של האדם למתן ולבלום את הריגשות. שכן, אדם הכפוף לריגשות אינו שרוי ברשות עצמו אלא ברשות הגורל, ונתון כל כך לשלטונו, שלעיתים קרובות, בעודו רואה מה טוב לו יותר, הוא נאלץ ללכת בעקבות הרע יותר. (עיין ברוך שפינוזה, אתיקה, הוצאת הקיבוץ המאוחד, בעמ' 279) אמנם, הנני מחזיקה בדיעה, כי לעולם אחראי אדם על מעשיו ולעולם בכוחו לשנות, אולם אין להמעיט בעוצמתו של שיעבוד או בתכלית. שפינוזה מגדיר תכלית שבגללה אנו עושים דבר מה כיֶצר.

הנני סבורה כי הנאשם שבפני
לא מצא עדיין את דרכו להשתחרר מן השיעבוד אותו כפה על עצמו לפני שנים כה רבות. אין בכך כדי להקל עימו מעבר לכל מידה, אולם אינני סבורה כי ברמת העבירות שבהן הודה בפני
, יש הצדקה להחמרה כפי הנדרש על ידי ב"כ המאשימה.

6. בכל זאת אבקש להזכיר לנאשם, אולי יוכל לעשות בכך שימוש במרוצת הזמן;
" האדם הוא חופשי, האדם הוא חירות. ואם אלוהים אינו קיים, אין עוד סולם ערכים וצווים היכולים להצדיק את התנהגותינו. נשארנו איפוא ללא ממלכה מאירה של ערכים, שבה נוכל למצוא הצדקה או תירוץ למעשינו. נותרנו לבד, ללא תירוץ. זאת כוונתי כאשר אני אומר שהאדם נידון להיות חופשי. נידון, כיוון שהוא לא ברא את עצמו, ואף על פי כן הוא חופשי, מאחר שברגע שהושלך לתוך העולם הוא אחראי לכל מעשיו." (האכזיסטנציאליזם הוא הומניזם, ז'אן פול סארטר 1946).

7. בהתחשב בכל האמור הנני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:

א. מאסר בפועל לתקופה של 12 חודשים החל ביום מעצרו 13/7/03.

ב. מאסר על תנאי לתקופה של 18 חודשים על כל עבירה על פקודת הסמים שאיננה לצריכה עצמית ואולם הנאשם לא ישא במאסר זה אלא אם יעבור בתוך תקופה של 3 שנים עבירות התנאי ויורשע בגינן בין בתקופת התנאי ובין לאחריה.

ג. מאסר על תנאי לתקופה של שישה חודשים לשנתיים והתנאי הוא כי הנאשם לא יעבור בפרק זמן זה עבירה על פקודת הסמים לצריכה עצמית ויורשע בגינה בין בתקופת התנאי ובין לאחריה.

בנסיבות העניין אינני מוצאת מקום להטיל קנס או התחייבות.

זכות ערעור בתוך 45 יום מהיום לבית המשפט המחוזי.

ניתן והודע היום ג' בחשון, תשס"ד (29 באוקטובר 2003) במעמד הצדדים.

כרמלה רוטפלד - האפט

שופטת
מירית








פ בית משפט שלום 3282/03 משטרת נצרת - תביעות מרחב עמקים נ' גוזלן ציון, גוזלן ארמונד (פורסם ב-ֽ 29/10/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים