Google

מוג'אהד חאתם - פקי טארק, הכשרת הישוב חברה לביטוח רכב בע"מ, יוסי בן משה

פסקי דין על מוג'אהד חאתם | פסקי דין על פקי טארק | פסקי דין על הכשרת הישוב חברה לביטוח רכב | פסקי דין על יוסי בן משה |

8439/02 א     16/03/2004




א 8439/02 מוג'אהד חאתם נ' פקי טארק, הכשרת הישוב חברה לביטוח רכב בע"מ, יוסי בן משה




בעניין:
2



בתי המשפט


בית משפט השלום ירושלים
א
008439/02

בפני
:
כב' השופט משה סובל

תאריך:

16/03/2004






מוג'אהד חאתם
בעניין:


תובע

וליד זחאלקה
ע"י ב"כ עו"ד






נ
ג
ד





1 . פקי טארק - נמחק

2 . הכשרת הישוב חברה לביטוח רכב בע"מ



נתבעת

יוסי בן משה
הנתבעת 2 ע"י ב"כ עו"ד







פסק דין

זוהי תביעה לפיצוי בגין נזקי רכוש שנגרמו לתובע כתוצאה מתאונת דרכים שארעה ביום 19.7.02, במהלכה רכב הנהוג על ידי הנתבע 1 (להלן - הנתבע) התנגש ברכבו של התובע. הנתבעת 2 (להלן - הנתבעת) ביטחה את הרכב בו נהג הנתבע בביטוח אחריות. התביעה נגד הנתבע נמחקה (5.3.03) מחמת חוסר מעש מצד התובע.

לטענת התובע, הנתבע הוא האחראי לתאונה, שנגרמה בעקבות ביצוע פניית פרסה לא זהירה על ידו, בעוד התובע נסע ישר בנתיב הנגדי. בכתב ההגנה, הנתבעת לא הציגה גרסה נגדית לנסיבות התאונה, אלא הסתפקה בהכחשה סתמית של הנטען בכתב התביעה.

בישיבה המקדמית מיום 18.9.03 הגיעו התובע והנתבעת להסכמה לפיה פסק הדין נגד הנתבעת יתבסס על חומר החקירה המצוי בתיק הפלילי שנפתח על ידי המשטרה בעקבות התאונה, וכי הנזק שהתובע יפוצה בגינו, על פי מידת האחריות של הנתבע כפי שתיקבע, יוגבל לנזק שנגרם לרכב התובע על פי חוות דעת שמאי (11,852 ₪), שכר טרחת השמאי (1,306 ₪), והוצאות משפט.

העתק מתיק החקירה הומצא לבית המשפט ביום 7.3.04 (לאחר מספר עיכובים בנדון מצד פרקליטות מחוז ירושלים). החומר המצוי בתיק זה מצביע על כך שלדעת המשטרה הנתבע הוא שגרם לתאונה, על ידי כך "שביצע פרסה בחוסר זהירות ואי-מתן זכות קדימה לרכב שבא ממול" (החלטת סנ"צ חיים משה מיום 29.7.02). בשל כך הוגש כנגד הנתבע כתב אישום לבית משפט השלום לתעבורה בירושלים (ת"ד 2617/03). בכתב האישום נטען, בין היתר, כי "חוסר זהירותו של הנאשם (הנתבע - מ.ס.) מתבטא בכך שביצע את פניית הפרסה תוך כדי סיכון ומבלי להתחשב בתנועת רכב המתלונן (התובע - מ.ס.) ועל ידי כך גרם לתאונת דרכים בה נחבלו בגופם הנאשם והמתלונן וכלי הרכב המעורבים ניזוקו. כמו כן ניזוקו עמוד החשמל שגרם לנפילת מתח בשכונה ודלת המכולת". התרשים של מיקום הרכבים לאחר התאונה, כפי שנערך על ידי השוטרים שהגיעו למקום (דו"ח פעולה מיום 19.7.02), תומך בתיאור זה, שהוא גם גרסתו של התובע.

על יסוד זאת, אני קובע כי הנתבע גרם ברשלנותו לתאונה. עם זאת, יש מקום להפחתה מסוימת בגין אשם תורם של התובע (שהרי, כפי שנפסק לדוגמא, גם במקרה של התנגשות בעקבות אי-ציות לרמזור המורה אדום יש בדרך כלל לזקוף אשם תורם מסוים לנהג השני). אני אומד את שיעור האשם התורם במקרה זה ב-15%.

לפיכך אני מחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך של 11,200 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מיום התאונה (19.7.02) ועד ליום התשלום בפועל, ובנוסף לכך הוצאות משפט (הכוללות גם שכר טרחת עורך דין) בסכום כולל של 2,000 ₪ ומע"מ. הוצאות המשפט יישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק החל מהיום ועד ליום התשלום בפועל.


ניתן היום כ"ג באדר תשס"ד (16 במרץ 2004) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.




משה סובל
, שופט








א בית משפט שלום 8439/02 מוג'אהד חאתם נ' פקי טארק, הכשרת הישוב חברה לביטוח רכב בע"מ, יוסי בן משה (פורסם ב-ֽ 16/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים