Google

שמעון ביטון - חיים הרוש

פסקי דין על שמעון ביטון | פסקי דין על חיים הרוש

4556/01 רעא     25/04/2002




רעא 4556/01 שמעון ביטון נ' חיים הרוש





ב
בית המשפט העליון


רע"א 4556/01 - ז'


בפני
: כבוד הרשם עודד שחם

המבקש: שמעון ביטון
נגד

המשיב
: חיים הרוש

בקשה לעיון חוזר בהחלטה מיום 30.1.02


החלטה

בפני
בקשה לעיון חוזר בהחלטתי מיום 30.1.02 שלא לפטור את המבקש מלהפקיד ערבון בבקשת הרשות לערער.

בהחלטתי האמורה חייבתי את המבקש בהפקדת ערבון בסך 20,000 ₪, על רקע תמונת המצב שנתגלתה בדבר יכולתו, לכאורה, להסתייע בצדדים שלישיים לצורך גיוס כספי הערבון. עתה המבקש טוען כי לא ניתנה לו אפשרות להסביר בפני
בית המשפט מדוע שתקה בקשתו האמורה בכל הנוגע לצדדים שלישיים. בטענה זו יש ממש והיא מצדיקה עיון מחדש בהחלטה, לצורך בירור נקודה זו.

המבקש צירף לבקשתו תצהירים של אביו ואחיו, בהם נטען כי הוריו הם אנשים מבוגרים הנסמכים על קצבאות הביטוח הלאומי. יתרה מכך, הוריו מכרו את דירת מגוריהם בכדי לסייע לו. בכל הנוגע לאחיו, הרי שגם הוא מצוי בקשיים כלכליים. עוד טוען המבקש כי הסכומים אותם העבירו לו הוריו בשנת 1998 אינם מצויים ברשותם, והם אינם יכולים לגייסם שוב.

מנגד, טוען המשיב כי אין ממש בטענה זו של המבקש. המבקש העביר לבני משפחתו נכסים יקרי ערך ובניהם רכב, אופנוע וחנות בגדים שהיו בבעלותו, למראית עין בלבד ובמטרה להתחמק מהנושים. המשיב חוזר ומעלה טענות לפיהם המבקש לא הוכיח דלות כלכלית וסיכויי הערעור בהליך אינם גבוהים.

המבקש לא מכחיש את העברות הרכוש שנעשו בינו לבין בני משפחתו. לפחות לגבי חלקן, יש סימן שאלה שלא הותר גם עתה. כך, עולה מהחלטת כבוד ראש ההוצאה לפועל בירושלים, מיום 17.12.01, כי המבקש משתמש המבקש באופנוע שנרכש על ידו ורשום על שם אביו בן ה-70, לו אין רשיון נהיגה. על רקע זה אף נדחתה בקשה של המבקש להפחתת חוב בתיקי הוצאה לפועל.

זאת ועוד. בתצהירו של האב, אשר צורף, אין די כדי לשלול בבירור את יכולתו של המבקש להסתייע בו לגיוס כספי הערבון. אמנם, בתצהיר נטען כי אין בידיו לסייע למבקש לגייס את הסכום הדרוש להפקדת הערבון. מהתצהיר עולה כי גם האב וגם רעייתו הינם פנסיונרים המקבלים קיצבה נמוכה מן הביטוח הלאומי. דא עקא, התצהיר אינו מפורט במידה הנדרשת. אין בו אמירה ברורה ביחס להכנסות אחרות של האב, ככל שהיו או יש כאלה. אין בו פירוט בנוגע להוצאות. הוא חסר כל מידע לגבי נכסים. עוד עולה, כי לכאורה, סייע האב לבניו בסכומים של מאות אלפי שקלים, בשנים האחרונות. במצב זה, לא ניתן לבסס על סמך התצהיר מסקנה ברורה וחד משמעית לעניין יכולת האב לסייע למבקש.

עם זאת, בבחינת מכלול הנסיבות בהם מדובר, נראה לי כי ניתן ללכת כברת דרך מסויימת לקראת המבקש ולהפחית את הערבון בו חוייב המבקש לסכום של 7,000 ₪. המבקש יפקיד את הסכום בתוך 20 יום מקבלת החלטה זו, ולא – יידחה הערעור, בלא צורך בכל הליך או החלטה נוספים.

ניתנה היום, י"ג באייר, תשס"ב (25/4/2002).

עודד שחם
רשם

_________________
העתק מתאים למקור

01045560.
k08

נוסח זה כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
רשם

בבית המשפט העליון פועל מרכז מידע, טל' 02-6750444
בית המשפט פתוח להערות והצעות:
[email protected]
לבתי המשפט אתר באינטרנט:
www.court.gov.il







רעא בית המשפט העליון 4556/01 שמעון ביטון נ' חיים הרוש (פורסם ב-ֽ 25/04/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים