Google

יזהר אשדות - עמיה בע"מ ו-19 אח'

פסקי דין על יזהר אשדות | פסקי דין על עמיה בע"מ ו-19 אח'

1030/00 א     16/03/2006




א 1030/00 יזהר אשדות נ' עמיה בע"מ ו-19 אח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו
בפני
כב' השופט ד"ר עמירם בנימיני

ת.א. 1030/00

בש"א 6424/06


בעניין:
יזהר אשדות



ע"י ב"כ עו"ד י. גיטליץ

המבקש (הנתבע)



- נ ג ד -



עמיה בע"מ ו-19 אח'




ע"י ב"כ עו"ד ע. מור

המשיבים (התובעים)

החלטה


1.

בתיק זה החלה שמיעת הראיות ביום 26.1.06. מועד סיום ההוכחות נקבע ליום 16.3.06, ובמידת הצורך גם 23.4.06. בין לבין, ביום 7.3.06, הגישה ב"כ הנתבע בקשה להגשת תצהירי עדות נוספים, לאחר שכבר נשמעה עדות נציגת התובעים, ועדות מודד מוסמך מטעם התובעים.

2.

הבקשה היא להגיש שלושה תצהירים של אנשים שהכירו את הגב' גדיאל ז"ל, אשר מכרה את זכויותיה בדירה בבית נשוא הסכסוך לנתבע, והטענה היא כי לנתבע נודע על קיומם "רק לאחרונה". כמו כן, מבקש הנתבע להגיש חוות דעת ארכיטקט, לאור חקירתו הנגדית של המודד מטעם התובעים.

3.

מתצהירו של הנתבע עולה כי "רק לאחרונה נודע לו מפי עוה"ד שלו" על קיומם של אותם שלושה מצהירים שהכירו את הגב' גדיאל ז"ל. הנתבע גם טוען כי אחת המצהירות – נעלמה לאחר ששוחחה עם עוה"ד שלו, וגם בשלב זה הנתבע לא הצליח לאתרה. העובדה שרק לאחרונה עוה"ד של הנתבע גילתה לו את קיומם של עדים אלה – איננה מהווה סיבה מוצדקת להתיר הגשת ראיות נוספות בתצהיר, כאשר העדה המרכזית מטעם התובעים כבר העידה, ובשבוע הקרוב אמורה להסתיים מסכת הראיות בתיק. מדובר בתיק שתחילתו בתביעה שהוגשה מלפני יותר משבע שנים, כאשר ברור כי היעתרות לבקשה פירושה דחיית מועדי ההוכחות שנקבעו, שכן לא ייתכן להפתיע את התובעים עם שלושה תצהירים חדשים כשבוע לפני מועד סיום ההוכחות.

4.

דברים אלו אמורים גם לגבי חוות דעת מומחה נוספת, שבאה בתגובה לחוות דעתו של המודד מטעם התובעים. חוות דעתו היתה מונחת מזה זמן בפני
ב"כ הנתבע, ואין כל סיבה להגיש חוות דעת נוספת בתגובה לדברים שאמר בחקירתו הנגדית. אם הבקשה היא להגיש עדות הזמה, טרם הגיע השלב לבקשה שכזו, מבלי להתייחס לשאלה האם ניתן יהיה לבקש עדות הזמה שכזאת לאחר סיום שמיעת ראיות התובעים והנתבע. גם חוות דעת נוספת שכזו תצריך את דחיית מועדי ההוכחות שנקבעו, ואין כל הצדקה לכך.

5.

לפיכך, הבקשה נדחית.
המבקש (הנתבע) ישלם למשיבים (התובעים) שכ"ט עו"ד בבקשה זו בסך 7,500 ₪ בצירוף מע"מ, ובתוספת הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד יום התשלום בפועל.

ניתנה היום ט"ז באדר, תשס"ו (16 במרץ 2006) בנוכחות הצדדים.




ד"ר עמירם בנימיני


שופט








א בית משפט מחוזי 1030/00 יזהר אשדות נ' עמיה בע"מ ו-19 אח' (פורסם ב-ֽ 16/03/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים