Google

מגן דוד אדום - עזבון המנוחה שרה ז'ל זיידר, דן מריאן זיידר

פסקי דין על מגן דוד אדום | פסקי דין על עזבון המנוחה שרה ז'ל זיידר | פסקי דין על דן מריאן זיידר |

719322/08 תאק     20/12/2009




תאק 719322/08 מגן דוד אדום נ' עזבון המנוחה שרה ז'ל זיידר, דן מריאן זיידר








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



20 דצמבר 2009

תא"ק 719322-08 מגן דוד אדום
נ' זיידר
ואח'






בפני

כב' השופט
מנחם קליין

התובעת
מגן דוד אדום


נגד

הנתבעים
1. עזבון המנוחה שרה ז`ל זיידר
2. דן מריאן זיידר




פסק דין



בפני
תביעה כספית לתשלום סך של 5,315.56 ₪ שהוגשה בהליך של סדר דין מקוצר.

רקע

מגן דוד אדום
בישראל (להלן: "התובעת") טוענת כי סיפקה למנוחה זיידר
שרה ז"ל שרותי אמבולנס (להלן: "השירות"). עלות השירות הסתכמה בסך של 2,488 ₪ והתובעת לא קיבלה את התמורה בגין השרות. משכך הגישה תביעה זו נגד עיזבון המנוחה (להלן: "נתבע 1") ונגד יורש המנוחה מר זיידר
מו מריאן (להלן: "נתבע 2") (להלן: "הנתבעים") לתשלום חובה של המנוחה העולה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית לסכום התביעה.

הנתבעים דחו את טענות התובעת. נתבע 2 טען כי לאחר שמצבה הבריאותי של המנוחה החל להתדרדר העסיק עובדת זרה שטפלה במנוחה עד יום פטירתה. לצורכי מחייה השאיר הנתבע 2 בידי העובדת הזרה כסף הדרוש לכל צורכי המנוחה. יתרה מזו, למנוחה, שהיא ניצולת שואה, היה ביטוח
המכסה גם הוצאות בגין השירות נשוא התביעה. במרץ 2007 קיבל נתבע 2 פנייה מב"כ התובעת לגבי חוב שנותר למנוחה והניח כי חוב זה נוצר עקב רשלנותה של העובדת הזרה ומשכך החליט להגיע לפשרה עם התובעת ושילם את רוב החוב תוך שהניח כי בזאת יסתיימו כל טענות תובעת לחובות לכאוריים של המנוחה לטובתה. שנה וחצי לאחר מכן הגיע הודעה מב"כ התובעת על חובות נוספים. נתבע 2 ביקש לברר עם ב"כ התובעת אודות הדרישה הנוספת ונאמר לו כי לא כל חובותיה של המנוחה נכללו בדרישה הקודמת.

בתאריך 12.5.09 ולאחר שהתובעת הודיעה כי כל

פסק דין
שינתן הינו לסילוק סופי ומוחלט של כל טענותיה כלפי הנתבעים, נתתי הצעה לצדדים לסיום הסכסוך על דרך מתן פס"ד של פשרה.

הצדדים נתנו הסכמתם להצעתי בתאריך 5.11.09.

יפה עשו הצדדים שהסכימו לסיים המחלוקת בדרך זו.

בכך שהצדדים הסמיכו את בית המשפט ליתן

פסק דין
בדרך זו, יש לראות את כל אחד מן הצדדים כמי שמבקש לסיים את הסכסוך שנתגלע בינו לבין חברו בדרך של פשרה ולא בהכרעה שיפוטית חדה ונוקבת. הסכמה זו מקפלת בתוכה את נכונותו של כל צד שלא לעמוד בתוקף על כל טענותיו בבחינת "ייקוב הדין את ההר" (יבמות צ"א ע"א)
ואת נכונותו של כל צד להטות אוזן קשבת לטענות חברו.

וכן נאמר בפרקי אבות פרק שישי משנה ו' בעניין מעלתה של התורה וכי היא נקנית בארבעים ושמונה מעלות, ומהן, "נושא בעול עם חברו, מכריעו לכף זכות, מעמידו על האמת, מעמידו על השלום" ועל המילים "מעמידו על השלום" מפורש על פי פירוש המיוחס לרש"י "שאינו מישב בדין אלא עושה פשרה ברצון"

המשפט מכיר בחשיבות ערך האמת, אך גם ביחסיותו של ערך זה. המשפט מתרחק מערכים מוחלטים ומחפש פשרה – המשקפת את מלוא המורכבות של הקיום האנושי – בין ערכים מתנגשים. דווקא החיפוש אחר ערכים – ובהם החיפוש אחר האמת – מביא את המשפט לצורך הדורש לאזן בין ערכים מתנגשים ( ראה אהרון ברק – על משפט שיפוט ואמת, משפטים כ"ז, (תשנ"ו) 11).


כבר נקבע כי פסיקת בית המשפט בהליך לפי סעיף 79 א' איננה מוגבלת לד' אמותיו של הדין המהותי אלא גם לעקרונות ושיקולים של מוסר, חירות, צדק, שלום ויישור הדורים.
יש אף והפשרה חופפת במלואה את הדין המהותי הנוהג {ראה ע"א 1639/97 אגופוליס נ' הקסטודיה אינטרנציונלה פ"ד נג (1) 337).
וכן ראה ת"א 2014/99 זרוצי נ' שנקמן (טרם פורסם)}.

גם חז"ל, התלבטו מהי הדרך הנכונה ליישב סכסוכים שהגיעו אל בית הדין וחלקם צידדו בדרך הפשרה. וכך נאמר בגמרה (מסכת סנהדרין, דף ו' עמ' ב'):
"ר יהשוע בן קרחה אומר: מצווה לבצוע (= להביא לידי פשרה) שנאמר:" אמת ומשפט שלום שפטו בשעריכם" [זכריה,ח'] והלא במקום שיש משפט- אין שלום, ובמקום שיש שלום –אין משפט! אלא איזהו משפט שיש בו שלום? הוי אומר: זה הביצוע(=פשרה)."


אי לכך ולאחר ששקלתי את הסיכויים והסיכונים של שני הצדדים {(ראה ת"א (ב"ש)187/93 פרץ אשר נ' קופת חולים של ההסתדרות (טרם פורסם), וכן ראה רע"א 5192/01 די וורלי נ' הלין (טרם פורסם)} ולאחר שעיינתי בכתבי הטענות התרשמתי מטענות הצדדים ומהמסמכים שלפני, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחייב את הנתבעים, לשלם לתובעת לסילוק כל טענה מכל מין וסוג שהוא הקשורה בתיק זה, סך של 1,800 ₪ (כולל מע"מ). בנוסף, ישלמו הנתבעים לתובעת מחצית מהוצאות המשפט וכן סך של
450
₪ + מע"מ
בעבור שכ"ט עו"ד.

המזכירות תשלח

פסק דין
זה לצדדים בדואר רשום

ניתן היום,
ג' טבת תש"ע, 20 דצמבר 2009, בהעדר הצדדים.










תאק בית משפט שלום 719322/08 מגן דוד אדום נ' עזבון המנוחה שרה ז'ל זיידר, דן מריאן זיידר (פורסם ב-ֽ 20/12/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים