Google

וידאד טאהא - עזבון חליל אבראהים דעוף חוג'ראת, חוג'יראת עלי ח'ליל דעוף, חוג'יראת מוחמד ח'ליל דעוף ואח'

פסקי דין על וידאד טאהא | פסקי דין על עזבון חליל אבראהים דעוף חוג'ראת | פסקי דין על חוג'יראת עלי ח'ליל דעוף | פסקי דין על חוג'יראת מוחמד ח'ליל דעוף ואח' |

1843/07 א     13/05/2010




א 1843/07 וידאד טאהא נ' עזבון חליל אבראהים דעוף חוג'ראת, חוג'יראת עלי ח'ליל דעוף, חוג'יראת מוחמד ח'ליל דעוף ואח'








בית משפט השלום בקריות



13 מאי 2010

ת"א 1843-07 טאהא ואח'
נ' עזבון חליל אבראהים דעוף חוג`ראת ואח'




בפני

כב' השופטת
פנינה לוקיץ'


מבקשת/תובעת

וידאד טאהא


נגד


משיבים/נתבעים

1.עזבון חליל אבראהים דעוף חוג`ראת
2.חוג'יראת עלי ח'ליל דעוף
3.חוג'יראת מוחמד ח'ליל דעוף
4.חוג'יראת אברהים ח'ליל דעוף
5.ח'לאילה עלי חוסין
6.עבדאללה סלאח אסעד
7.קרן קיימת לישראל



החלטה

בפני
בקשת התובעת ליתן צו מניעה זמני אשר יורה לנתבעים שלא לבצע כל פעולה אשר יש בה כדי לסכל את פירוק השיתוף במקרקעין בין הצדדים (כך בכותרת הבקשה), כאשר בגופה מצויין כי לתובעת נודע, מתוך הודעה שקיבלה מהועדה לתכנון ובניה (להלן: "הועדה"), על כך שהנתבע מס' 3 (להלן: "מוחמד") מתכוון לבצע עבודות בניה וחלוקה על דעת עצמו למרות קיומה של תביעה זו, וכי בגין עבודות אלו הגיש בקשה להיתר בניה, אשר לה הוגשה התנגדות התובעת.

לאחר עיון בבקשה ובתגובות הנתבעים לה (כאשר נתבע מס' 5, אשר אף הוא הגיש התנגדות לועדה, תומך בבקשה ואף מבקש כי ביהמ"ש יורה לועדה לדחות את בקשת מוחמד), אני סבורה כי דין הבקשה, כפי שהוגשה להדחות, אם כי יש מקום למתן צו מניעה זמני בנוסח אחר.

כפי שצויין בצדק בתגובתו ב"כ הנתבעים 1-4, הבקשה שהגיש מוחמד, כפי שגם עולה ממנו באופן ברור ביותר, הינה למתן לגליזציה למבנה קיים, והדברים רשומים בה ב"ריש גלי". על אף שבתגובה ובתצהיר שצורף אליה נטען באופן ברור כי מדובר במבנה הקיים במקרקעין מזה שנים ארוכות, אשר כעת מתבקשת לגליזציה שלו על מנת למנוע הגשת כתב אישום כנגדו וחשיפתו לסנקציות פליליות, טענה זו לא זכתה לכל התיחסות מצד התובעת או הנתבע 5, ומשכך אין לי כל מקום להטיל בה ספק, מה גם שהיא עולה, כאמור לעיל, בקנה אחד עם נוסח הבקשה לועדה. אוסיף ואציין כי לבקשה לא צורפה על אסמכתא אחרת (כגון: תמונות המעידת על ביצוע בניה וכד') לתמוך בבקשה ולהעיד על כך כי מאן דהוא פועל לשינוי המצב הפיזי במקרקעין.

אין בדברים אלו כדי לקבוע כי על הועדה לקבל את הבקשה או לדחותה, והועדה סוברנית, במסגרת שיקול דעתה לקבל כל החלטה שתמצא לנכון ולבית משפט זה אין כלל סמכות להורות לועדה כיצד לפעול בענין. בכל מקרה, בודאי שאין בסיס לטענה שבבסיס הבקשה בה התבקש צו במעמד צד אחד, כי נודע לתובעת "לפתע פתאום" כי מוחמד הולך לבצע עבודות בניה במקרקעין.

יחד עם זאת, ועל אף כל האמור לעיל, אני סבורה כי יש מקום למתן צו זמני אשר יורה לכל הצדדים להליך זה להמנע מלבצע עבודות בניה ו/או הכנה לעבודות בניה ו/או כל פעולה שיש בה כדי לשנות את מצב הדברים הקיים במקרקעין נכון להיום, לרבות כל דיס פוזיציה בחלקו הנטען של כל אחד מהצדדים במקרקעין, זאת על מנת לוודא כי עד למתן הכרעה בתביעה זו לא יחול שינוי בזהות בעלי הזכויות או במצב המקרקעין אשר יהא בו לסכל את אפשרות פירוק המקרקעין, ככל שבית המשפט יורה על כך.

כמובן שבכל שלב של ההליך המשפטי יכול צד המעונין בכך לפנות בבקשה מתאימה להחריג פעולה מסוימת מהוראות צו זה.

לאור העובדה כי נעתרתי לבקשה באופן חלקי, אך לא מטעמיה, אינני עושה צו להוצאות.

התובעת תגיש תצהירי עדות ראשית מטעמה בתוך 30 יום מהיום. המועדים להגשת תצהירי הצדדים האחרים, בהתאם להחלטתי מיום 27.1.10, יחלו להמנות החל ממועד קבלת תצהירי התובעת.

לבקשת ב"כ הנתבעת 7 אציין, את הברור מאליו, כי על כל צד המגיש כתב בי-דין כלשהו לתיק ביהמ"ש, החובה להמציא העתק ממנו לכל הצדדים האחרים גם בהעדר הוראה מפורשת של בית המשפט, והדברים הם בגדר "מושכלות יסוד".

ניתנה היום,
כ"ט אייר תש"ע, 13 מאי 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 1843/07 וידאד טאהא נ' עזבון חליל אבראהים דעוף חוג'ראת, חוג'יראת עלי ח'ליל דעוף, חוג'יראת מוחמד ח'ליל דעוף ואח' (פורסם ב-ֽ 13/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים