Google

דניאל ברק - חברה לנהול של דיזנגוף סנטר בעמ, שלומי שאול, דיסק סנטר

פסקי דין על דניאל ברק | פסקי דין על חברה לנהול של דיזנגוף סנטר בעמ | פסקי דין על שלומי שאול | פסקי דין על דיסק סנטר |

12738-04/10 א     18/11/2010




א 12738-04/10 דניאל ברק נ' חברה לנהול של דיזנגוף סנטר בעמ, שלומי שאול, דיסק סנטר








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 12738-04-10 ברק נ' חברה לנהול של דיזנגוף סנטר בעמ
ואח'






בפני

כב' השופטת
אושרי פרוסט-פרנקל


תובעים

דניאל ברק


נגד


נתבעים

1.חברה לנהול של דיזנגוף סנטר בעמ
2.שלומי שאול
3.דיסק סנטר



החלטה


בפני
י בקשה מטעם המבקשת, היא הנתבעת בתיק דנן, למחיקת התובענה כנגדה על הסף, שבמסגרתה יילקחו בחשבון גם טענותיה אשר הועלו בשתובתה לתגובת התובע.

המבקשת הינה חברה המספקת שירותי ניהול ואחזקה למרכז המסחרי "דיזינגוף סנטר" בתל אביב [להלן- "הסנטר"], ואחראית, בין היתר, על אספקת שירותי האבטחה במקום.

כעולה מטענותיה של המבקשת בבקשה, המדובר במשיב הסובל משיתוק מוחין ומתקשה בהליכה, ואשר הגיע לסנטר ביום 8.11.09, כשבכוונתו להיכנס באחד משעריו, כפי שעשה פעמים רבות בעבר. בעת שהמתין המשיב לבדיקה הביטחונית המתבצעת לכל באי המקום על ידי השומר, שמע השומר קריאה ממאן דהוא שעבר במקום ואשר אינו מוכר לו, ולפיה יש למנוע כניסת המשיב למקום מאחר שהינו אדם בעייתי. כתוצאה מכך, החליט השומר לעכב כניסת המשיב למקום, שניות בודדות בלבד, עד להבהרת הסיטואציה.
ממשיכה המבקשת וטוענת כי מיד לאחר שהבין השומר שאותה קריאת אזהרה היוותה הלצה בלבד של אדם המכיר את המשיב מזה שנים ואשר שמו הינו שלומי, וכי לא נשקפת כל סכנה לבאי הסנטר, אפשר למשיב להיכנס. המשיב מצידו בחר להיכנס לסנטר משער אחר, מסיבותיו הוא.

לטענת המבקשת, בשל רגישותו הגבוהה של המקרה שארע, ביצעה מיוזמתה תחקיר מקיף של האירוע, וזאת אף בטרם קיבלה כל פניה מצד המשיב. התחקיר העלה כי השומר פעל כראוי וכנדרש בנסיבות העניין, ובהתאם להוראות המשטרה, וגילה ערנות נוכח פנייה של אזרח על כי אדם בעייתי מבקש להיכנס למקום.

המבקשת סבורה כי גם אם ייטען כי השומר פעל שלא כראוי בנסיבות העניין, הרי שלכל היותר המדובר בשיקול דעת מוטעה מבחינה אבטחתית, ובוודאי שאין המדובר באפליה של המשיב עקב היותו בעל מוגבלות.

עוד טוענת היא, כי מכתב התביעה ונספחיו, עולה כי המשיב הינו לקוח ותיק בסנטר, ומשך כל השנים בהם נהג להגיע למקום, מעולם לא הופלה על ידי המבקשת או מי מטעמה, ומעולם לא נמנעה ממנו הכניסה למקום. לעומת זאת, לטענתה, וכעולה מהכתבה [נספח א'] שצורפה לכתב התביעה, המשיב סבל משך שנים השפלות מצד אותו בחור שלומי, ונראה כי האירוע דנן היווה הקש האחרון מבחינתו. ראייה לכך הינה שמיד לאחר האירוע, ניגש המשיב לחנות דיסק סנטר
, בה עובד שלומי, והטיח בו האשמות כאחראי לאירוע. המשיב לא הפנה כל טענות כלפי המבקשת או עובדיה, גם לא בשיחה אותה יזם מנכ"ל המבקשת ובה שוחח עם המשיב ואמו.









א בית משפט שלום 12738-04/10 דניאל ברק נ' חברה לנהול של דיזנגוף סנטר בעמ, שלומי שאול, דיסק סנטר (פורסם ב-ֽ 18/11/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים