Google

מדינת ישראל - אלברט אלימלך

פסקי דין על אלברט אלימלך

23866-02/11 מת     03/04/2011




מת 23866-02/11 מדינת ישראל נ' אלברט אלימלך




לך






בית משפט השלום באשקלון




מ"ת 23866-02-11

בפני
: כב' השופטת סבין כהן



03 אפריל 2011



23856-02-11

המבקש:

מדינת ישראל


נ
ג
ד

החשוד:

אלברט אלימלך
(עציר)


<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשת – עו"ד שגית שלו

ב"כ החשוד – עו"ד דוד כץ

החשוד – בעצמו


<#3#>
החלטה

לפני שתי בקשות לעיון חוזר, עניינה של הבקשה הראשונה אי ביצוע הפקדה הכספית שנקבעה כתנאי לשחרור והבקשה השנייה, עניינה הפרת תנאי השחרור באופן שבו הגיע המשיב לבית החולים על מנת לראות את הגברת פלור, זאת הגם שנאסר עליו ליצור עם הגברת פלור קשר בדרך כלשהי.
יצויין כי הבקשה הראשונה הוגשה כשהמשיב משוחרר, ואילו בעקבות הארוע נשוא הבקשה השנייה נעצר המשיב והוא עודנו עצור.
אין ספק גם על פי התנהגות המבקשת דהיינו מעצרו של המשיב כי הדגש העיקרי הינו על הבקשה השנייה.
המשיב הגיע לבית החולים לאחר שזמן מה קודם לכן אושפזה שם הגברת פלור, לטענת המשיב התקשרו אליו מבית החולים והודיעו לו שהגברת פלור מבקשת לראות אותו דחוף, המשיב הגיע לבית החולים, אלא שבפתח חדרה של הגברת פלור עמד מר יוסי טל שכנה של הגברת פלור והודיע לו כי נאסר עליו להכנס לחדרה של הגברת פלור. בשלב זה, ניסה המשיב להכנס לחדר בכוח מאבטחים הגיעו למקום ותפסו את המשיב , אין מחלוקת כי המשיב החל לנופף במקלו כל זאת כשהוא יושב על כיסא גלגלים. המאבטחים השתלטו על המשיב גם בדרך של אחיזה במקל ולטענת מר טל הצליח המשיב לפגוע בו במצחו, בד בבד איים המשיב וקילל ואמר כי הוא יהרוג את מר טל כי הם הרסו לו את החיים, בהמשך הגיע חתנה של הגברת פלור וגם כלפיו הטיח המשיב את אותם איומים.
ב"כ המשיב טוען כי יש לבחון את הרקע להגעתו של המשיב לבית החולים, על פי טענת המשיב כבר מעת הגשת כתב האישום התנהלותם של בני המשפחה היא על רקע רצונם שהגברת פלור לא תוריש מאומה למשיב, ולכן הם שומרים עליה מפניו.
לכן טוען ב"כ המשיב כי מי שדאג להזמין את המשיב לבית החולים הינו מי מבני המשפחה וזאת על מנת להתגרות במשיב וכן על מנת שיתקיים דיון בענין הבקשה הראשונה לעיון חוזר.
בהקשר זה אציין כי אכן מספר ימים קודם לכן עוררו בני המשפחה בקשה לקיים דיון בשאלת ההפקדה.
מתוך חומר הראיות עולה כי אכן מאן דהוא התקשר אל המשיב מתוך מספר הטלפון של המחלקה הגריאטרית בבית החולים, אין בחומר הראיות חקירה של אותם אחים ועובדי מחלקה אשר עבדו באותה משמרת משם ניתן יהיה ללמוד כי מי מהם התקשר למשיב. הגברת פלור נשאלה והיא אמרה כי לא יצרה קשר עם המשיב, לטענת ב"כ המשיב המסקנה היחידה המתבקשת הינה כי מי מבני המשפחה התקשר אל המשיב ובני המשפחה אף תדרכו את צוות האחים כי מישהו עלול להגיע למקום על מנת לבקר את הגברת פלור, ויש למנוע ממנו לעשות כן.
כאמור הגברת פלור אושפזה זמן קצר קודם לכן וגם המשיב קיבל את שיחת הטלפון מהמחלקה, מכאן אני למדה כי יש ממש בגירסתו של המשיב לפיה הוא הוזמן על ידי מאן דהוא למחלקה, אין כל ראייה לגבי זהות זה שהזמין את המשיב ובוודאי שלא ניתן לקבוע כי מי מבני המשפחה הוא זה שהזמין את המשיב , אך על פניו מדובר בהגעה
על פי הזמנה מפורשת.
המשיב טוען לאורך כל הדרך כי בני המשפחה מנסים להרחיק אותו מהגברת פלור, בית משפט כבר עמד על כך שהגברת פלור עצמה לא נחקרה בעניין זה והחקירה היחידה שקיימת, הינה מחודש יוני אשתקד, ששם צידדה הגברת פלור בגירסתו של המשיב. על רקע זה הנני סבורה כי הגם שהיתה הפרה של תנאי השחרור,
ואין כל הצדקה לכך שהמשיב יפר את התנאים שהם תנאים מפורשים שנקבעו על ידי בית המשפט בנוכחות המשיב, אין מקום להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ויש מקום להורות על שחרורו של המשיב.
ב"כ המבקשת טוענת לאלימות שנקט המשיב כלפי מר יוסי טל וכלפי החתן וכן לאיומים. כפי שהגדיד זאת המאבטח בבית החולים ואף בית המשפט התרשם במהלך הדיונים שהיו לפניו כי למשיב "פתיל קצר" אך גם המאבטח עמד על כך שבני המשפחה התגרו במשיב ולאחר שיצא מהמחלקה עמדו בני המשפחה בסמוך אל המשיב ולא התרחקו ממנו.
מכל מקום גם אותה אלימות הנטענת היתה כאשר המשיב ישוב על כיסא גלגלים והוא מנופף במקלו, נראה כי במאזן הכוחות שבין הצדדים בוודאי שלא ידו של המשיב על העליונה מדובר באדם מבוגר אשר נופף במקלו גם לעבר שוטרים כך לכאורה על פי כתב האישום המקורי, הסיכון העולה מהמשיב אינו זו אשר מצדיק השארת אדם בן למעלה מ-70 מאחורי סורג ובריח.

אשר להפקדה, מבלי להכנס לשאלה האמנם נגנבו הכספים מהמשיב אם לאו, יצויין כי בעניין זה לא נחקר המשיב ולאור התקלה שלא היתה בעטיו של המשיב ואשר הביאה בסופו של דבר לשחרור הכספים לידי המשיב, לא מצאתי כי הדבר מהווה עילה למעצרו של המשיב, אלא יש מקום ליתן למשיב אורכה להפקיד את הסכום שנקבע.

היות שמדובר בקיצבת הזיקנה של המשיב, ולאור חג הפסח המתקרב מצאתי מקום להורות כי הערבון הכספי יופקד ב- 3 תשלומים, הראשון בהם
בסכום של 1,200 ₪ בתוך 24 שעות, השני בסכום של 1,200 ₪ בתוך 30 יום מהיום, והשלישי יתרת הסכום בתוך 60 יום מהיום.
מובהר למשיב כי אי ביצוע ההפקדה מהווה עילת מעצר.
המשיב ישוחרר היום לפיכך.

למען הסר ספק, כל תנאי השחרור עומדים בעינם, ומובהר למשיב כי מכל סיבה שהיא נאסר עליו ליצור קשר עם הגברת פלור, ללא אישור מפורש של בית המשפט.

זכות ערר כחוק.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח
אדר ב תשע"א, 03/04/2011 במעמד הנוכחים.



סבין כהן
, שופטת

הוקלד על ידי: מזל בן-סימון







מת בית משפט שלום 23866-02/11 מדינת ישראל נ' אלברט אלימלך (פורסם ב-ֽ 03/04/2011)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים