Google

מדינת ישראל - ענבי אורי

פסקי דין על ענבי אורי

11140/03 תד     03/03/2004




תד 11140/03 מדינת ישראל נ' ענבי אורי




8
בתי משפט
תד 011140/03
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
03/03/2004
תאריך:
כב' השופט שלמה איזקסון

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
נאווה עוז

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
ענבי אורי
הנאשם
שטיין

ע"י ב"כ עו"ד
ה כ ר ע ת - ד י ן
1. 1. הנאשם הובא בפני
לדין על כך, שנהג את רכבו, במועד ובמקום הנקובים בכתב האישום, לא שמר מרחק מהרכב שלפניו, לא שם לב לכך, שרכב זה עוצר, התקרב אליו יתר על המידה ופגע בו. בישיבת ההקראה כפר הנאשם באישום.

2. 2. בישיבת ההוכחות העידו מטעם התביעה, נהגת הרכב שנטען, כי הנאשם פגע בה - גיתית יצחקניא - ושהיה לפניו וכן נהג של רכב, שנסע אחריו ונוסעת שהיתה ברכבו. מטעם ההגנה העיד הנאשם לבדו.

3. 3. נהגת הרכב שהיתה לפני הנאשם העידה, כי נסעה ברחוב סרלין בחולון, בנתיב השמאלי מכיוון ז'בוטינסקי והתקרבה לצומת עם רחוב סוקולוב. כאשר נדלק האור הירוק בכיוון נסיעתה, החלה בנסיעה. ברם, בלמה מיד, שכן רכב שהגיע מימינה, נכנס לצומת באור אדום והיא נמנעה מלהכנס לצומת, כדי שלא לגרום לתאונה. לפיכך, משרק החלה לנסוע, בלמה מיד. הרכב שבו נהג הנאשם, פגע בה קלות ולאחר מכן, חשה במכה נוספת, חזקה בהרבה.

4. 4. מטעם התביעה העיד גם העד ספיאשוילי מרדכי, שנסע מאחורי רכבו של הנאשם. עד זה לדבריו, לא הספיק לעצור את הרכב, פגע ברכבו של הנאשם והדף אותו על רכבה של עדת התביעה, גיתית יצחקניא. עד זה האחרון הודה, כי הועמד לדין וכי נתן את הדין על מחדלו.

5. 5. העדה שהיתה ברכבו של העד ספיאשוילי, לא תרמה דבר לבירור נסיבות האירוע.

6. 6. הנאשם גרס בבית המשפט, כי אכן גם הוא הופתע מהעצירה הפתאומית של נהגת הרכב שלפניו, אך עלה בידו לעצור את רכבו במרחק קטן מאוד מרכבה של העדה הנ"ל, כך שלא גרם לכל פגיעה ברכבה. שניה או שתיים לאחר מכן, חש במכה עזה בחלק האחורי של רכבו ואז נהדף בחוסר שליטה, לעבר הרכב שלפניו.

7. 7. המחלוקת בין הצדדים היא בשאלה, האם הנאשם פגע פעם אחת, ברכבה של עדת התביעה שהיתה ראשונה וזאת בשל מחדל שלו, כפי שגורסת עדת התביעה גיתית יצחקניא ופעם השניה בשל מחדל של נהג שהיה מאחוריו, או שמא - כפי שגורס הנאשם - פגע בה פעם אחת בלבד ושלא מרצונו. היה זה כאשר נהדף על רכבה, בשל מכה שספג רכבו מהרכב שהיה אחריו.

8. 8. במחלוקת זו, אני מעדיף את גירסת העדה גיתית יצחקניא, על פני גירסת הנאשם. שוכנעתי, כי גירסה זו נכונה מגירסת הנאשם. שכן, העדה מציינת, שחשה בשתי חבטות ברכבה. לפיכך, אחר שהזהרתי את עצמי, שאני סומך על עדות יחידה, אני מוצא את הנאשם אשם, בעבירה שבכתב האישום.

ניתנה והודעה היום יום ב', י' באדר התשס"ד, 3/3/04
בנוכחות:
הנאשם __________________
הסניגור__________________
נציגת התביעה _______________

שלמה איזקסון
- שופט








תד בית משפט לתעבורה 11140/03 מדינת ישראל נ' ענבי אורי (פורסם ב-ֽ 03/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים