Google

אורי רביבו - עו"ד דן עופר, כונס נכסים רשמי תל אביב

פסקי דין על אורי רביבו | פסקי דין על עו"ד דן עופר | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב |

5150-12/09 פרק     14/07/2013




פרק 5150-12/09 אורי רביבו נ' עו"ד דן עופר, כונס נכסים רשמי תל אביב








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו




פר"ק 5150-12-09 pmn verwaltungs-und beteiligungs gmbh textilhandel oui kg ואח' נ' מיס אל אופנה עילית לנשים 1992 בע"מ ואח'




בקשה מס' 6

בפני

כב' השופטת ורדה אלשיך
– סגנית נשיאה


מבקשים

אורי רביבו
ע"י ב"כ עו"ד אפרים קטן ויינשטיין


נגד

משיבים
1. עו"ד דן עופר

בתפקידו כמנהל מיוחד של חברת מיס אל אופנה עילית לנשים (1992) בע"מ
2.

כונס נכסים רשמי תל אביב
ע"י ב"כ עו"ד נחמה אבן ספיר


החלטה



מונחת בפני
בקשה לאישור המשך תביעה שהוגשה בזמנו מטעם חברת מיס אל אופנת עילית לנשים בע"מ כנגד גב' זהבה לוי. זאת, קודם שנכנסה החברה לפירוק. המנהל המיוחד של החברה מתנגד בתוקף להמשך התביעה, חרף העובדה כי על-פניו, שהתביעה מצויה בשלב הסיכומים. לעומתו, תומך כונס הנכסים הרשמי במבוקש, בכפוף לתנאים מסויימים.
דין עמדת כונס הנכסים הרשמי להתקבל. להסרת ספק אעיר, כי איני נדרשת ואיני מוצאת מקום לקבוע ממצאים כלשהם בהאשמות בניגוד עניינים בו מצוי לכאורה בעל התפקיד, כמו גם בהאשמות הנגד שמעלה המנהל המיוחד כנגד מר רביבי; די אם אעיר, כי אין ספק שהדברים קשורים בקשר הדוק לסכסוך בעלי המניות החריף שקדם לפירוק.
זאת ועוד; במצב בו ממונה בעל תפקיד בידי נושה המקורב לאחד הצדדים הניצים, הרי שוודאי אין מקום להטיל ספק ביושרתו; אולם חרף זאת, יתכן ויש ממש בחשש כי מקום בו מוגשת תביעה אישית כנגד הגורם שמינה אותו לתפקידו או כנגד קרוב משפחתו, עשוי להתעורר ניגוד עניינים אינהרנטי, שאינו תלוי ואינו נדרש להוכחת חוסר יושר כלשהו, נהפוך הוא; במידה רבה, הדבר מיועד להגן גם על בעל התפקיד עצמו, מן החשש שיקלע למצב עניינים קשה ביותר, בו כמעט כל החלטה שיקבל תגרום "הרמת גבות", וזאת שלא בצדק ובאורח שעשוי לגרום לו עוול.

כך או אחרת, הרי מקום בו תביעה שהושקעו בה משאבים לא מעטים נעצרה בגין הפירוק בשלב של הגשת הסיכומים (קל וחומר מקום בו חלק מהם כבר הוגשו), הנטיה תהיה לאשר את המשכה. כך, באשר במצב דברים כזה, כוחו של הכלל השואף לרכז את כל התביעות בהליך חדלות הפרעון לשם חסכון בזמן מאבד מכוחו, וזאת בלשון המעטה.

אי לכך, הרי שבנסיבות המקרה, יש מקום להעתר לבקשה, וזאת בכפוף לכל התנאים שהתנה כונס הנכסים הרשמי, כולל בנסיבות המקרה – ונוכח החשש ליציבותו הכלכלית של התובע – הפקדת ערובה בשיעור של 50,000 ש"ח להבטחת הוצאות משפט, היה ואלו יוטלו על החברה; כמו כן, האישור כפוף להסכמתם והתחייבותם של עורכי דינו של התובע המנהלים את התביעה, לכך כי קופת הפירוק לא תשא בשכר-טרחתם מתוך המשאבים המצויים בה עתה.

בנסיבות המקרה, לא מצאתי מקום ליתן צו להוצאות.

ניתנה היום,
ז' אב תשע"ג, 14 יולי 2013, בהעדר הצדדים.













פרק בית משפט מחוזי 5150-12/09 אורי רביבו נ' עו"ד דן עופר, כונס נכסים רשמי תל אביב (פורסם ב-ֽ 14/07/2013)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים