Google

עו"ד זהר גרינברג - יעקב כהן, משה מרום, שלמה חממי, דב ואהובה זיסין, אסיה ומרקוס פרלסקי, יוסי ובת שבע אידלסברג, קלרה ומשה כהן, נחמן כהן, צילה וגרגורי גורליק

פסקי דין על עו"ד זהר גרינברג | פסקי דין על יעקב כהן | פסקי דין על משה מרום | פסקי דין על שלמה חממי | פסקי דין על דב ואהובה זיסין | פסקי דין על אסיה ומרקוס פרלסקי | פסקי דין על יוסי ובת שבע אידלסברג | פסקי דין על קלרה ומשה כהן | פסקי דין על נחמן כהן | פסקי דין על צילה וגרגורי גורליק |

1050/84 פשר     24/10/2004




פשר 1050/84 עו"ד זהר גרינברג נ' יעקב כהן, משה מרום, שלמה חממי, דב ואהובה זיסין, אסיה ומרקוס פרלסקי, יוסי ובת שבע אידלסברג, קלרה ומשה כהן, נחמן כהן, צילה וגרגורי גורליק




1
בתי המשפט
פשר 001050/84
בשא 11170/03
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
02/11/2004

כב' השופטת אלשיך ורדה

בפני
:

עו"ד זהר גרינברג

בתפקידו כמפרק חברת חיים שכטר חברה לבנין והשקעות בע"מ

המבקש:

-- נ ג ד --
1. יעקב כהן

2. משה מרום

3. שלמה חממי

4. דב ואהובה זיסין

5. אסיה ומרקוס פרלסקי

6. יוסי ובת שבע אידלסברג

7. קלרה ומשה כהן

8. נחמן כהן

9. צילה וגרגורי גורליק

10. יעקב ניסמן
11. צביה ניסמן
12. עדית ואשר מכלוף

13. כונס הנכסים הרשמי
ע"י ב"כ עוה"ד יוסי מססה
המשיבים:
החלטה

אין ספק כי לא ניתן להשאיר את הבניין במצבו הקיים אלא יש מקום לרשום אותו כבית משותף, על מנת שכל אחד מרוכשי הדירות יוכל להרשם כבעלים על דירתו. המפרק והכונס הרשמי העלו שתי חלופות לביצוע האמור - האחת, כי המפרק יתמנה כונס נכסים לצורך ביצוע כל הפעולות הדרושות לרישום הבית במרשם הבתים המשותפים; והשניה - כי הבעלות בחלקים (הבלתי מסויימים) בנכס, הרשומים על שם החברה, תועבר לרוכשי הדירות, והם ידאגו להשלים את רישום הבית המשותף "בזמנם החופשי", ולאחר ששחררו את החברה מכל התחייבויותיה כלפיהם, ככל שישנן התחייבויות כאלו. כל אחת מן האפשרויות תסב למשיבים עלויות אלו או אחרות.

על פניו, נראה כי כל המשיבים, למעט המשיב 3, אדישים למבוקש. המשיבים 5 הודיעו לבית המשפט כי הם מסכימים לבקשה אך ביקשו לפרוש את התשלומים, ונוסף על אלו לא התקבלה בתיק כל תגובה בכתב מאת מי מהמשיבים הנותרים.

המשיב 3, מתנגד לכל אחת מהחלופות שהציע המפרק וזאת מטעמים שונים שפורטו בתגובתו. ב"כ הכונס הרשמי הבהיר בתגובתו כי נעשו נסיונות למצוא פתרון אשר יוסכם על כל הצדדים אך פתרון כזה לא היה בנמצא. אף על פי כן, לא מצאתי בתגובתו של המשיב 3 כל הצעה חלופית לאלו שהביא המפרק, ומשמעות הדבר היא כי ה"פתרון" המוצע על ידו הוא כי הזכויות והרישום בבניין ישארו במצבם הנוכחי, וזאת איני יכולה לקבל.

לפיכך, יתכבד המשיב 3, ויבחר באחת מן האפשרויות המוצעות על ידי המפרק, ולחלופין, יעלה פתרון ישים אחר שיהא מקובל עליו. כך או כך, נדמה כי המשיב 3 (כיתר המשיבים) לא יוכל להתחמק מהעלויות הכרוכות בשינוי המצב הקיים, וראוי כי ינצל את ההזדמנות הניתנת לו, ויבחר את דרך הביצוע הנוחה ביותר עבורו. כמו כן, ייתכן ויש מקום לבחון את טענותיו של המשיב 3 בדבר שיעור העלויות, וגם לענין זה ראוי כי הצדדים ינקטו מאמצים משותפים על מנת לבחור בדרך אשר תצמצם עלויות אלו במידת האפשר, וזאת לרווחת כלל המשיבים.

לשם כך, אני מורה לצדדים להתכנס במשרדי הכונס הרשמי, במועד שיתואם ביניהם, במהלך 14 הימים הקרובים, על מנת למצוא הסדר שיניח את דעתם. בתום המועד ימסור הכנ"ר הודעתו לבית המשפט ואם עדיין לא יגיעו הצדדים להסכמות לא יהא מנוס מלחזור לבית המשפט ואז אבחר באחת מן האפשרויות שהועלו בתגובת הכנ"ר, ואורה לצדדים לפעול על פיה.

המזכירות תודיע לצדדים על המצא ההחלטה לרשותם החל מהיום.

היום ט' בחשון, תשס"ה (24 באוקטובר 2004) בהעדר הצדדים.
אלשיך ורדה
, שופטת
קלדנית: תפארת








פשר בית משפט מחוזי 1050/84 עו"ד זהר גרינברג נ' יעקב כהן, משה מרום, שלמה חממי, דב ואהובה זיסין, אסיה ומרקוס פרלסקי, יוסי ובת שבע אידלסברג, קלרה ומשה כהן, נחמן כהן, צילה וגרגורי גורליק (פורסם ב-ֽ 24/10/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים