Google

יעקב אסרף - מדינת ישראל

פסקי דין על יעקב אסרף |

44286-06/14 עמת     26/06/2014




עמת 44286-06/14 יעקב אסרף נ' מדינת ישראל




לך




בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
עמ"ת 44286-06-14 אסרף(עציר) נ' מדינת ישראל


26 יוני 2014



לפני כב' השופט יחזקאל קינר


העורר

יעקב אסרף
(עציר)

נגד

המשיבה

מדינת ישראל


<#2#>
נוכחים:
ב"כ העורר: עו"ד שלומי בר
מהסנגוריה
ב"כ המשיבה: עו"ד גל שרון
העורר הובא באמצעות שב"ס

<#5#>
החלטה
בית משפט זה אינו מקיים דיון בחומר שלא נמצא בפני
בית משפט קמא, כאשר נתן את ההחלטה עליה עוררים.
לכן, אין מקום שבית משפט זה יבחן בדיון היום במסגרת הערר, את התסקיר שהוגש על ידי שירות המבחן לבית משפט קמא.
<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ח סיוון תשע"ד, 26/06/2014 במעמד הנוכחים.


יחזקאל קינר
, שופט

<#3#>
החלטה
לפניי ערר על החלטת בית המשפט לתעבורה מחוז מרכז (כב' השופטת כהן) שבה הוחלט לעצור את המשיב עד החלטה אחרת ולבקש תסקיר מעצר משירות המבחן.
יצוין, כי באותה החלטה נקבע המשך דיון ליום 29.6.14 בבית המשפט לתעבורה.
עם זאת, כאשר הבחנתי מעיון בתיק בית משפט קמא, כי הוגש תסקיר שירות המבחן ביום 24.6.14, הגם שלא ניתן היה לעיין בתוכנו, ניתנה על ידי החלטה באותו יום לפיה הצעתי לצדדים לבקש הקדמת הדיון בבית משפט קמא ליום 26.6.14 ובכך לייתר את הדיון הקבוע להיום בבית משפט זה.
ב"כ העורר פעל והגיש בקשה מתאימה לבית משפט קמא והדיון שם הוקדם כמבוקש להיום בשעה 9:00, אלא, ככל הנראה, מאחר וההחלטה ניתנה סמוך למדי לפני המועד שנקבע לדיון, לא ניתן היה להביא את העורר לבית משפט קמא ומכיוון שהובא לבית משפט זה, היה צורך לקיים את הדיון כאן.

ב"כ העורר טען, כי לא התקיימו במקרה זה ראיות לכאורה וגם לא קיימת עילת מעצר, שכן מדובר בעבירה בודדת המיוחסת לעורר של נהיגה בשכרות.

יצוין, כי כתב האישום שהוגש נגד העורר מייחס לו עבירה של נהיגה בשכרות מכוח סירוב לתת דגימת שתן, על פי בקשת השוטר לאיתור סמים בגופו.

בית המשפט קמא קבע על יסוד מכלול העובדות העולות מחומר החקירה, כי קיימות ראיות לכאורה. מאותו חומר חקירה עולה, כי העורר סירב לבדיקת שתן מטעם של בעיות עם שלפוחית השתן, אך מאותה הודעה עולה, כי עשה צרכיו ולא רצה להמתין עד שיהיה לו שוב שתן. מדו"ח הפעולה עולה, כי העורר היה לחוץ, הזיע ודיבר באגרסיביות ובהתנשאות, התנדנד במבחן הליכה על הקו ובמבחן הבאת אצבע לאף, השתמש ביד הלא נכונה.
עוד צוין שם, כי ממזכר של אחד השוטרים עולה, כי השוטר הבחין בעורר הולך ברגל בשביל עפר בעיר לוד כשהמקום משמש אתר למכירת סמים. עוד צוין, כי מדו"ח פעולה אחר עולה שהשוטר ראה את העורר מכניס עם ידו הימנית דבר מה לפה ומיד לאחר מכן אמר לו "שיחקת אותה". כמו כן, בשני דו"חות פעולה של שוטרים, צוין כי עיניו של העורר היו אדומות.

מכל האמור לעיל, (גם אם דיבור באגרסיביות ובהתנשאות אינו מחייב מסקנה של חשד להימצאות סם בגופו של העורר), הרי המכלול מצביע על כך שקיימות לכאורה הן ליסודות העבירה והן לחשד הסביר אשר נדרש לצורך הדרישה לבדיקת שתן.

באשר לקיומה של עילת מעצר, הפנה בית משפט קמא למספר החלטות המצביעות על המסוכנות של נהיגה בהשפעת משקאות משכרים או סמים מסוכנים.
אכן, יש בעבירה זו כדי לקים במקרים המתאימים עילת מעצר, כאשר בענייננו ציין בית משפט קמא ניהול תיק בגין סירוב לבדיקת שתן מיום 9.1.14 אשר עדיין מתנהל נגד העורר וראה בכך תוספת למסוכנותו.

ב"כ העורר ציין, כי אותו תיק לא הובא בפני
בית משפט קמא לצורך בחינתו, ואכן אני סבור כי יש מקום להציג את התיק בפני
בית משפט קמא והדבר יעשה בדיון הבא שקבוע שם ליום 29.6.14.

מכל מקום, מצאתי כי מתקיימת עילת מעצר במקרה זה, גם אם אין היא מחייבת בהכרח מעצר ויש לשקול את האפשרויות השונות לשחרורו של העורר בתנאים ולצורך זה הוזמן גם תסקיר של שירות המבחן.

אשר על כן, הערר נדחה והדיון ימשך בבית משפט קמא, כפי שנקבע, ביום 29.6.14.
<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח סיוון תשע"ד, 26/06/2014 במעמד הנוכחים.


יחזקאל קינר
, שופט








עמת בית משפט מחוזי 44286-06/14 יעקב אסרף נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 26/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים