Google

עדנה כהן - יפאורה תבורי בע"מ

פסקי דין על עדנה כהן | פסקי דין על יפאורה תבורי בע"מ

4140-12/13 תק     16/06/2014




תק 4140-12/13 עדנה כהן נ' יפאורה תבורי בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 4140-12-13 כהן נ' יפאורה תבורי בע"מ





בפני

כב' הרשמת הבכירה סיגל אלבו


תובעת

עדנה כהן


נגד


נתבעת

יפאורה תבורי בע"מ




פסק דין


עניינה של תביעה זו הוא בדרישת התובעת לפיצוי בגין משקה מקולקל אותו רכשה, ואשר יוצר על ידי הנתבעת.

טענות התובעת
1.
התובעת רכשה משקה מסוג ספרינג בטעם תפוחים ובעת שלגמה ממנו גילתה כי למשקה טעם מקולקל. מיד לאחר הלגימה, בחנה התובעת את הבקבוק ואת תכולתו וגילתה כי הנוזל אינו שקוף ויש בו גופים כהים ומשקעים שונים.
2.
התובעת יצרה קשר עם הנתבעת וביקשה שנציג הנתבעת יבוא לבחון את הבקבוק ואת תכולתו. כעבור מספר ימים הגיע נציג הנתבעת, לקח את הבקבוק והעבירו לבדיקת מעבדה מטעם הנתבעת.
3.
לאחר כשבועיים קיבלה התובעת תשובה מהמעבדה, כי במשקה נמצאו בקטריות וחיידקים. התובעת ביקשה לקבל את דו"ח בדיקת המעבדה, אולם בקשתה לא נענתה.
4.
הנתבעת הציעה לתובעת פיצוי בדמות בקבוקי שתייה חדשים, אך הנתבעת עמדה על זכותה לקבלת פיצוי כספי הולם וכן לקבלת דו"ח המעבדה.
5.
התובעת טוענת כי בשל הלגימה מהמשקה סבלה מכאבי בטן וקלקולי קיבה וכן ביטלה את חופשת סוף השבוע. מכאן התביעה לפיצוי בסכום של 5,000 ₪.




טענות הנתבעת
6.
הנתבעת טוענת כי לאחר פניית התובעת, הגיע נציג הנתבעת על מנת לאסוף את המשקה מבית התובעת. המשקה נאסף כשהוא פתוח, מבלי שנשמר בתנאי אחסון נאותים, עובדה שיש בה לבדה כדי להביא לקלקול המשקה.

7.
מבדיקת המעבדה עולה כי ככל שנפל פגם במשקה, הרי שהוא נוצר כתוצאה מחדירת אוויר למשקה לאחר שזה יצא משליטת הנתבעת. יחד עם זאת, כמחווה של רצון טוב, הציעה הנתבעת לתובעת שובר זיכוי לרכישת בקבוקי שתייה ואף שלחה לתובעת את סיכום ממצאי המעבדה. התובעת סירבה לקבל את שוברי הזיכוי ודרשה פיצוי כספי.
8.
הנתבעת טוענת כי הפגיעה במוצר אירעה כתוצאה מחדירת אוויר לתוך המוצר עקב פגם באטימותו, דבר אשר עלול להיגרם כתוצאה מהשארת הבקבוק פתוח או תנאי אחסון לא נאותים, וזאת לאחר שהבקבוק יצא משליטת התובעת. לפיכך,
מדובר בנסיבות שאינן בשליטת או באחריות הנתבעת.
9.
עוד טוענת הנתבעת, כי התובעת לא הוכיחה את נזקיה בעניין מצבה הרפואי או ביטול החופשה.


דיון והכרעה
10.
השאלה שבמחלוקת הינה האם המשקה שהיה בבקבוק היה מקולקל והאם מדובר בנסיבות שהן באחריות התובעת. כן עולה השאלה מהם הנזקים שנגרמו לתובעת בשל לגימתה מן המשקה הפגום.

11.
התובעת העידה כי רכשה את הבקבוק והכניסה אותו למקרר כשהוא סגור. מיד לאחר שפתחה את בקבוק המשקה חשה כי טעמו מקולקל ואז הבחינה כי הנוזל בבקבוק אינו שקוף וכי יש בו גופים ומשקעים שונים. כן העידה התובעת, כי לאחר שנשלח המשקה לבדיקה במעבדת הנתבעת, הודיעו לה כי במשקה נמצאו חיידקים. התובעת הבהירה כי סירבה לקבל פיצוי בדמות בקבוקי משקה שונים, שהנתבעת סירבה לקחת אחריותה וכן משום שבעקבות האירוע היא אינה חפצה יותר לרכוש או לשתות ממשקאות הנתבעת.

12.
נציג הנתבעת הודה בדיון כי אכן בבקבוק נשוא התביעה היתה תקלה נקודתית ועל כן הציעה הנתבעת לתובעת פיצוי בדמות בקבוקי שתייה. כן טען נציג הנתבעת, כי התובעת לא הוכיחה כי בשל הלגימה מן המשקה אכן חשה שלא בטוב וכי נגרם לה נזק גופני.
13.
לאור עדות התובעת כי המשקה היה מקולקל וטעמו היה פגום, ולאור הודאת נציג הנתבעת בעובדה זו, אני קובעת כי המשקה בבקבוק אותה רכשה התובעת היה פגום ועל כן על הנתבעת לפצות את התובעת.
14.
אעבור עתה לדון בנזקיה של התובעת. התובעת טוענת כאמור כי בשל לגימתה מהמשקה סבלה מכאבי בטן וקלקול קיבה ואף נאלצה לבטל את החופשה שתכננה. ואולם, התובעת לא הביאה ראיות כלשהן להוכחת נזקיה הנטענים.
15.
אין ספק שהשתי

יה מהמשקה המקולקל גרמה לתובעת אי נוחות גופנית כלשהי ויתכן כי התובעת סבלה מכאבי בטן, אך יחד עם זאת סכום התביעה אותו דורשת התובעת הינו מופרז ולא נתמך בראיות כלשהן שיש בהן לבסס סכום זה.
16.
בנסיבות העניין, אני מעריכה את סכום הפיצוי לו זכאית התובעת על דרך האומדנא, בסך של 750 ₪, כאשר סכום זה כולל אף את עלות הבקבוק אותו רכשה התובעת וכן הוצאות משפט. לפיכך, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 750 ₪ בתוך 30 יום.



פסק הדין ניתן לערעור ברשות בלבד. בקשת רשות ערעור ניתן להגיש לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.









ניתן היום,
י"ח סיוון תשע"ד, 16 יוני 2014, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 4140-12/13 עדנה כהן נ' יפאורה תבורי בע"מ (פורסם ב-ֽ 16/06/2014)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים