Google

מזל נחום, יצחק נחום, שלי נחום, שרון בן חיים - קרן אהרונסון בע"מ, דוד נחום, מועצת תנועות הנוער בישראל (ע"ר), אגף מנהל חברה ונוער מדינת ישראל – משרד החינוך

פסקי דין על מזל נחום | פסקי דין על יצחק נחום | פסקי דין על שלי נחום | פסקי דין על שרון בן חיים | פסקי דין על קרן אהרונסון | פסקי דין על דוד נחום | פסקי דין על מועצת תנועות הנוער בישראל (ע"ר) | פסקי דין על אגף מנהל חברה ונוער מדינת ישראל – משרד החינוך |

512/03 ברע     30/11/2003




ברע 512/03 מזל נחום, יצחק נחום, שלי נחום, שרון בן חיים נ' קרן אהרונסון בע"מ, דוד נחום, מועצת תנועות הנוער בישראל (ע"ר), אגף מנהל חברה ונוער מדינת ישראל – משרד החינוך




בבית הדין הארצי לעבודה

בר"ע 512/03
1. מזל נחום

2. יצחק נחום

3. שלי נחום

4. שרון בן חיים
ה מ ב ק ש י ם

-

קרן אהרונסון בע"מ
ה מ ש י ב ה
1. דוד נחום

2. מועצת תנועות הנוער בישראל (ע"ר)

3. אגף מנהל חברה ונוער מדינת ישראל – משרד החינוך
משיבים פורמליים
בפני
: הנשיא ס' אדלר
(בלשכתו)
החלטה
1. לפני בקשת רשות ערעור על החלטתו של בית הדין האזורי בחיפה מיום 6.11.2003 (השופטת אביטל רימון ונציגי הציבור יורם סוכניק ועמי לוי; בש"א 3103/03 עב 2770/02), אשר נעתר באופן חלקי לבקשותיה של המשיבה למתן סעדים זמניים בקשר עם פעולות הקמת סככה בשטח חוות אהרונסון שבעתלית, הנמצאת בבעלותה.

2. לאחר עיון בבקשה על נספחיה ובהחלטה מושא הבקשה, אני מחליט שלא להיעתר לה, מבלי לבקש את תגובת המשיבה.

3. בהחלטתו, הורה בית הדין האזורי למבקשים, לפרק בתוך 72 שעות את לוחות הקיר ולוחות הגג שהונחו בראשית חודש נובמבר על הסככה מושא המחלוקת הנמצאת במתחם חוות אהרונסון ואסר עליהם לעשות שימוש כלשהו בשטח הסככה. זאת, לאחר ששוכנע כי הנחת הלוחות נועדה לאפשר אחסון עצים בסככה לצרכי עסקו של המבקש 4 וכי שימוש זה, כלשון בית הדין, "אינו עולה בקנה אחד עם מהות ההסכמה בין הצדדים והחלטות בית הדין עד כה, אשר נועדו להשאיר את המצב, ככל שהוא נוגע למגורים בדירת השירות על כנו, כל עוד לא הכריע בית הדין בתביעה העיקרית של נחום...". לא מצאתי טעות בהחלטתו של בית הדין האזורי המצדיקה שמיעת ערעור עליה.

4. כמו כן, החלטה אם ליתן סעד זמני אם לאו, מסורה לשיקול דעתה של הערכאה הדנה בהליך. ככלל, ערכאת הערעור אינה נוהגת להתערב בשיקול דעתו של בית הדין האזורי בכל הנוגע למתן סעדים זמניים אלא אם שיקול הדעת הופעל שלא כהלכה (דב"ע נה/247-3 המרכז הרפואי שערי צדק - ד"ר אורלי פרט, פד"ע כט 244). לא מצאתי כי המקרה דנן מצדיק חריגה מן הכלל, במיוחד בשים לב לכך, כי החלטתו של בית הדין האזורי הושתתה, בין השאר, על קביעות עובדתיות לכאוריות בדבר השמוש בסככה, אף בהן אין ערכאת הערעור נוהגת להתערב.

5. יתרה מכן, אני סבור כי ההכרעה בשאלות המשפטיות אותן מעלים המבקשים בדבר סמכות בית הדין בעניינם ובדבר תוקף ההסכמות שהושגו בין הצדדים ככל שהן נוגעות להם, טוב שתיעשה תחילה על ידי הערכאה הדיונית שתקבע את המסכת העובדתית השלימה בהליך, לאור מכלול הראיות שיובאו לפניה.

6. סוף דבר - הבקשה נדחית.
אין צו להוצאות.
ניתנה בהעדר הצדדים, היום ה' בכסלו התשס"ד (30.11.2003) ותשלח לצדדים.
ס' אדלר

נשיא
1








ברע בית הדין הארצי לעבודה 512/03 מזל נחום, יצחק נחום, שלי נחום, שרון בן חיים נ' קרן אהרונסון בע"מ, דוד נחום, מועצת תנועות הנוער בישראל (ע"ר), אגף מנהל חברה ונוער מדינת ישראל – משרד החינוך (פורסם ב-ֽ 30/11/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים