Google

ליזה בראון, רביב בראון - מנשה בסם - סטודיו מנשה, יהודה אוריאלי ניהול בע"מ

פסקי דין על ליזה בראון | פסקי דין על רביב בראון | פסקי דין על מנשה בסם - סטודיו מנשה | פסקי דין על יהודה אוריאלי ניהול |

42871-11/14 תק     04/09/2015




תק 42871-11/14 ליזה בראון, רביב בראון נ' מנשה בסם - סטודיו מנשה, יהודה אוריאלי ניהול בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בהרצליה



ת"ק 42871-11-14 בראון נ' סטודיו מנשה






בפני

כבוד השופט
אילן סלע


1. ליזה בראון

2. רביב בראון


התובעים


נ ג ד

1. מנשה בסם - סטודיו מנשה

2. יהודה אוריאלי ניהול בע"מ

הנתבעים




פסק דין



התובעים הזמינו מנתבע 1 (להלן: "הנתבע"), באמצעות נתבעת 2, שירותי צילום לחתונתם שהתקיימה ביום 20.06.13. בין היתר, הוזמנו שני אלבומים דיגיטליים מעוצבים ושני "אלבומי הורים" קטנים יותר בעלות כוללת של 2,000 ₪.

בכתב התביעה גוללו התובעים את מהלך הדברים מאז החתונה ועד היום. בתמצית יצוין כי הם העבירו לנתבע הערות על הסקיצה הראשונה שהוגשה להם ולאחר מכן העבירו הערות לסקיצה אחרת שהוגשה להם, שנעשתה על ידי גרפיקאית אחרת. לבסוף הוסכם עם הנתבע כי התובעים יעצבו את האלבום בעצמם, ויוחזר להם סך של 400 ₪ .

גם לאחר הדפסת האלבום, היו לתובעים הערות הנוגעות לאיכות ההדפסה, והנתבע הסכים להדפיס להם אלבום נוסף .

לטענתם, האלבום הנוסף הודפס רק לאחר הגשת כתב ההגנה, ואולם אין מחלוקת כי הם לא ניגשו לראות אותו והעדיפו לקיים את הדיון בבית המשפט.

במהלך הדיון, לאחר שמיעת טענות הצדדים, הציג הנתבע לתובעים את האלבום החדש שהודפס, והם יצאו מחוץ לאולם כדי לעיין בו. כששבו היתה להם הערה אחת בלבד הנוגעת לחיתוך תמונת השער. התובעים נטלו עמם בסוף הדיון את האלבום, והנתבע הבהיר כי לאחר שנתקבל האישור לאלבום הסופי, הוא ידפיס עותק גדול נוסף ממנו ושני עותקים של אלבומי הורים. עם זאת הוא גם הסכים לבטל את חלק ההזמנה של "אלבומי ההורים" ולהשיב לתובעים סך של 700 ₪ שנקבע עבור אלבומים אלו.

בנסיבות אלו, למעשה, למצער כיום העסקה קוימה ולא נותר אפוא, לפסוק לתובעים אך את הוצאותיהם.

התובעים מלינים בצדק גם על הזמן הארוך שעבר מאז מהחתונה עד להשלמת העסקה כיום, רק לאחר הגשת תביעה. בדיון התברר כי הערותיהם של התובעים אודות הגרפיקה ולאחר מן על ההדפסה לא היו משוללות יסוד. אכן, הטענה בדבר האיחור בביצוע העסקה לא נטענה במפורש בכתב התביעה, אך יש לראות בה חלק נפרד מהטענה על אי השלמת העסקה. מנגד יש לציין כי התובעים לא הגיעו לראות את האלבום השני שהודפס גם לאחר שידעו על קיומו לאחר הגשת כתב ההגנה, דבר שהיה בו כדי לייתר את הדיון, ובנסיבות אלו יש לפסוק להם הוצאות במשורה.

סופו של יום אפוא, נוכח הסכמת הנתבע לביטול העסקה בכל הנוגע להדפסת אלבומי ההורים, הוא ישיב לתובעים סך של 700 ₪. כמו כן, הנתבע ישיב לתובעים את הסך של 400 ₪ שהתחייב להשיב להם לאחר שעשו את הגרפיקה בעצמם. בנוסף לסכומים אלו, ישלם הנתבע לתובעים סך של 660 ₪ בגין האיחור ואגרת המשפט ששולמה על ידם. כמו כן, הנתבע יספק לתובעים אלבום גדול תואם את האלבום שנמסר להם במועד הדיון, כמוסכם.

האלבום והסך הכולל של 1,760 ₪ יועבר לתובעים בתוך 45 יום.

ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום,
כ' אלול תשע"ה, 04 ספטמבר 2015, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 42871-11/14 ליזה בראון, רביב בראון נ' מנשה בסם - סטודיו מנשה, יהודה אוריאלי ניהול בע"מ (פורסם ב-ֽ 04/09/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים