Google

פרי ירוחם - חברה לרכב בע"מ - רחל וינשטיין, הראל חברה לביטוח בע"מ, הכשרה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על פרי ירוחם - חברה לרכב בע"מ | פסקי דין על רחל וינשטיין | פסקי דין על הראל חברה לביטוח | פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח |

41239-03/14 תאמ     11/10/2015




תאמ 41239-03/14 פרי ירוחם - חברה לרכב בע"מ נ' רחל וינשטיין, הראל חברה לביטוח בע"מ, הכשרה חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בכפר סבא


11 אוקטובר 2015
תא"מ 41239-03-14 פרי ירוחם - חברה לרכב בע"מ
ואח' נ' וינשטיין ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר


תובעת

פרי ירוחם - חברה לרכב בע"מ


נגד

נתבעות
1.רחל וינשטיין
2.הראל חברה לביטוח בע"מ


נגד

צד שלישי
הכשרה חברה לביטוח בע"מ






פסק דין


בפני
תביעה כספית, על סך של 14,322 ₪, שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.

בתום הדיון שהתקיים בפני
, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

אין חולק, כי רכב התובעת ורכב הנתבעות הגיעו זה מול זה לצומת, כשלפני שניהם מוצבים תמרורי האט ותן זכות קדימה, בעוד רכב הצד השלישי הגיע משמאל רכב התובעת (ומימין רכב הנתבעות), כשזכות הקדימה היא שלו. רכב התובעת עצר לקראת הכניסה לצומת, שני כלי הרכב האחרים נכנסו לצומת, ונפגשו, באופן שרכב הצד השלישי פוגע בפינה האחורית-ימנית של רכב הנתבעות והודף אותו אל עבר רכב התובעת. לפני הגשת התביעה, שילמה הנתבעת 2 לתובעת ולצד השלישי חלק מנזקיהם (ככל הנראה על סמך ההנחה שגם נהג הצד השלישי אחראי לנזק, באופן חלקי). התביעה היא על היתרה.

טענות התובעת, בקליפת אגוז, הן כי לא היה מקום להפחית חלק מהפיצוי, כפי שעשתה הנתבעת 2, וכי יש לקבל את התביעה, תהא אשר תהא החלוקה בין הנתבעות לבין הצד השלישי.

טענות הנתבעות, בקליפת אגוז, הן כי רכבן נכנס לצומת קודם, לאחר שהאט לפני הכניסה אליו, וכי כניסת נהג הצד השלישי לצומת הלא-פנויה מצביעה על אחריותו החלקית בגרימת התאונה.

טענות הצד השלישי, בקליפת אגוז, הן כי רכב הנתבעות לא האט לפני הכניסה לצומת, ולא נתן זכות קדימה, וכי לא נפל מתום בנהיגתו של נהג הצד השלישי.

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחלק את האחריות בין נהגת הנתבעות לבין נהג הצד השלישי בשיעור 85:15, לחובת נהגת הנתבעות. בהתאם, ולאחר התאמה מסוימת ברכיבי התביעה, אני מחייב את הנתבעות (שכבר נשאו בחלק ניכר מהפיצוי בעבור נזקי התובעת) לשלם לתובעת סך של 9,397 ש"ח, את שכר העד מטעמם, בסך 400 ₪, ושכ"ט עו"ד בסך 1,663 ₪; ואת הצד השלישי אני מחייב לשלם לתובעת סך של 4,175 ₪, ושכ"ט עו"ד בסך 739 ₪; ועוד אני מחייב את הצד השלישי לשלם לנתבעות שכ"ט עו"ד בסך 739 ₪.
לבד מכך, ישאו הנתבעות והצד השלישי בהוצאותיהם-הם. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום,
כ"ח תשרי תשע"ו, 11 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 41239-03/14 פרי ירוחם - חברה לרכב בע"מ נ' רחל וינשטיין, הראל חברה לביטוח בע"מ, הכשרה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 11/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים