Google

פנינה זלצמן, אבי זלצמן - א.ד.נ כחול לבן יזמות נכסים והשקעות בע"מ, דוד צרפתי, אורי פרי נס ואח'

פסקי דין על פנינה זלצמן | פסקי דין על אבי זלצמן | פסקי דין על א.ד.נ כחול לבן יזמות נכסים והשקעות | פסקי דין על דוד צרפתי | פסקי דין על אורי פרי נס ואח' |

6371-02/15 א     19/10/2015




א 6371-02/15 פנינה זלצמן, אבי זלצמן נ' א.ד.נ כחול לבן יזמות נכסים והשקעות בע"מ, דוד צרפתי, אורי פרי נס ואח'








בית משפט השלום בהרצליה



ת"א 6371-02-15 זלצמן ואח'
נ' א.ד.נ כחול לבן יזמות נכסים והשקעות בע"מ
ואח'










בפני

כבוד השופט
יעקב שקד

תובעים
1
.
פנינה זלצמן

2
.
אבי זלצמן


נגד

נתבעים
1. א.ד.נ כחול לבן יזמות נכסים והשקעות בע"מ
2. דוד צרפתי
3. אורי פרי נס
4. דניאל מהרפור
5. יניב בוקר



החלטה

1.
לפניי בקשת הנתבע 5 להאריך את המועד למשלוח הודעת צד ג', כלפי ב"כ התובעים בתיק זה, עו"ד שי שגב. התובעים מתנגדים לבקשה והגישו תגובה מפורטת, ואף הוגשה תשובה.

2.
כרקע לדברים אציין בקצרה, כי תביעתם של התובעים, ע"ס כ-2.2 מיליון ₪, נסובה אודות הסכם הנוגע לרכישת דירה בפרויקט בניה, כאשר בשלב מסוים הוברר לתובעים לשיטתם כי הפרויקט לא יכול לצאת לפועל, בשל סיבות שונות ובעיקרן מעילה לכאורה בכספים של עו"ד מנוסביץ' וכן העדרו של הסכם קומבינציה שאמור לאפשר את ביצוע הפרויקט.

3.
תביעתם של התובעים הופנתה גם כלפי הנתבע 5, ששימש כעו"ד שכיר במשרד עו"ד מנוסביץ', שטיפל בפרויקט,
כאשר לפי הטענה כלפיו, הוא זה שטיפל בהסכם מול התובעים, ניהל עבורם את המו"מ, החתימם על ההסכם וכל המסמכים הנלווים, וידע או היה עליו לדעת שהסכם הקומבינציה טרם נחתם בעת חתימת ההסכם מול התובעים.

4.
בבקשת הנתבע 5 להארכת מועד כאמור נטען, כי מתשובות לשאלון ששלח הנתבע 5 לתובעים, עלה כי אלה יוצגו ו/או נועצו בקשר עם ההסכם נשוא התביעה עם בא כוחם בתביעה זו, עו"ד שי שגב. בבקשה צוין כי הנתבע 5 לא זכר עובדה זו בשל כך שהאירועים אירעו בשנת 2008, והיו מעורבים בפרויקט רוכשים רבים.

לשיטת הנתבע 5, והדברים נאמרים בתמצית, אם אכן הסכם הקומבינציה לא היה חתום או הסכם הרכישה לא הותלה בתנאי המחייב חתימה כאמור, הרי שעו"ד שגב התרשל לכאורה בייצוג ו/או ייעוץ למרשיו, התובעים.

בסעיף 8 לבקשה מועלות טענות נוספות בקשר לרשלנותו הנטענת של עו"ד שגב, לרבות אי קבלת ייפוי כוח מתאים לעו"ד מנוסביץ' לקידום העסקה, העדר בטוחות מספיקות ועוד.

5.
בתגובה ארוכה מטעם התובעים הם מתנגדים כאמור לבקשה. בחלקה הארי של התגובה חוזרים התובעים על הטענות כלפי הנתבע 5 וכן נטען כי הבקשה הוגשה בחוסר תום-לב, משיקולים טקטיים וכן כי אין עילת תביעה נגד עו"ד שגב.

6.
דין הבקשה להתקבל.

לא שוכנעתי מכתבי הטענות בבקשה כי הבקשה הוגשה בחוסר תום-לב. בסעיף 2 לבקשה נטען כי רק ביום 4.6.2015 התקבל תצהיר תשובות לשאלון (נספח 2), בו הוברר לנתבע 5 כי עו"ד שגב ייצג את התובעים בכל הקשור להסכם נשוא התביעה, ולפיכך הגשת הבקשה בעת הזו הינה סבירה בנסיבות העניין.

7.
אשר לטענת התובעים כי אין בנמצא עילת תביעה נגד עו"ד שגב: ככלל, מקומן של טענות מסוג זה הינו במסגרת הדיון בהודעה לצד ג'.

מבלי לקבוע מסמרות, טענותיו של הנתבע 5 בקשר לרשלנות לכאורה של עו"ד שגב ראויות להישמע, ואם אכן חדל עו"ד שגב את המחדלים המיוחסים לו ביחס לאי בדיקה לקיומו של הסכם קומבינציה ו/או העדר תנאי מתלה בקשר אליו בהסכם הרכישה, הרי שניתן להעלות נגדו טענה לרשלנות ותביעת שיפוי, בבחינת "מעוולים במשותף", כטענת הנתבע 5 בתשובה לתגובה.

מובן כי דברים אלה נאמרים לצורך בקשה זו בלבד, והדברים יבוררו מבחינה עובדתית ומשפטית בהמשך.

8.
האמור לעיל נכון גם לגבי טענת התובעים בכל הנוגע להתיישנות העילה נגד עו"ד שגב, וברור כי טענה זו נשמרת לו בכתב הגנה שיגיש מטעמו.

9.
אשר לשורת הטענות הנוספות ביחס לעילת התביעה נגד עו"ד שגב, שהעלו התובעים בתגובה, הרי שמקום הדיון של כל אלה הינו במסגרת ההודעה לצד ג', ואין מקום להכריע בהן במסגרת בקשה להארכת מועד להגשת הודעת צד ג', שבה נבחנת בעיקר השאלה האם ראוי להאריך את המועד למשלוח ההודעה.

בהקשר זה, סבורני כי יהא זה צודק, יעיל והגיוני לברר את ההודעה לצד ג' כלפי עו"ד שגב בצוותא חדא עם תביעת התובעים נגד הנתבעים, שכן המדובר במערכת עובדתית דומה, וקרוב לוודאי כי יעידו במסגרתה אותם עדים ויישאלו שאלות דומות או חופפות בחלקן של עובדה ומשפט.

דחיית הבקשה, מאידך גיסא, תוביל לכך שמערכת עובדתית דומה תתברר בשתי ערכאות שונות, באופן שיביא לבזבוז זמנם של הצדדים ולבזבוז זמן שיפוטי, מעבר לסכנה של פסיקות סותרות.

10.
בהינתן האמור, הבקשה להארכת מועד מתקבלת. הוצאותיה יילקחו בחשבון בתום ההליך. הודעת צד ג' תוגש עד ליום 19.11.2015. דיון קדם המשפט יידחה על מנת שתתאפשר הגשת כתב הגנה, ליום 3.1.2016 שעה 09:00.



ניתנה היום, ו' חשוון תשע"ו, 19 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 6371-02/15 פנינה זלצמן, אבי זלצמן נ' א.ד.נ כחול לבן יזמות נכסים והשקעות בע"מ, דוד צרפתי, אורי פרי נס ואח' (פורסם ב-ֽ 19/10/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים