Google

צבי סגל - מכבי בני שעריים ע"ש יהודה מדהלה, אגודת הספורט מכבי שעריים רחובות

פסקי דין על צבי סגל | פסקי דין על מכבי בני שעריים ע"ש יהודה מדהלה | פסקי דין על אגודת הספורט מכבי שעריים רחובות |

45256-07/14 א     04/11/2015




א 45256-07/14 צבי סגל נ' מכבי בני שעריים ע"ש יהודה מדהלה, אגודת הספורט מכבי שעריים רחובות








בית משפט השלום בראשון לציון



ת"א 45256-07-14 סגל נ' מכבי בני שעריים ע"ש יהודה מדהלה
ואח'

בפני
כב' השופט רפי ארניה



תיק חיצוני: קיים תיק עזר לשופט







התובע:

צבי סגל
ע"י ב"כ עו"ד נחל אוזלבו


נגד


הנתבעים:

1. מכבי בני שעריים ע"ש יהודה מדהלה
2. אגודת הספורט מכבי שעריים רחובות
ע"י ב"כ עו"ד רפאל לוי אבשלום



החלטה

בקשה למתן צו להמצאת מסמך ספציפי, אשר בגדריה התבקש צו המורה לנתבעות להמציא לתובע את ההסכם שנחתם בין הנתבעת 2 לבין עו"ד אלדד פרי (להלן: "פרי") לפיו רכש הנ"ל את כל זכויות הניהול של הנתבעת 2.
1.
התובע הגיש כנגד הנתבעים תביעה ע"ס של 612,263 ש"ח.
2.
בהתאם להסכם מיום 17.8.2004, אשר נחתם בין התובע לבין אבי מדהלה, אשר היה אותה עת יו"ר הנהלת הנתבעות (להלן: "הקבוצה"), התחייב התובע להלוות לקבוצה סכום אשר יספיק לסילוק כל החובות והתחייבויות הקבוצה, המפורטות בנספח א' להסכם.
מדהלה התחייב, בסעיף 11 להסכם, כי סכום זה יירשם בספרי הקבוצה כהלוואה, והוא יושב לתובע מתוך המקורות ובהתאם למפורט להלן:
"א.
מתוך כספים אשר עשויה עיריית רחובות ו/או מי מטעמה לשלם לקבוצה כפיצוי עבור פינוי מגרש "מכבי" ברחובות – תשלום ממקור זה ייעשה רק בכפוף לקבלת הכספים בפועל ולאחר שיסולקו כל התחייבויות הקודמות בזמן אשר נעשו לגבי מקור כספי זה (להלן: "ההתחייבויות הקודמות"). סגל מצהיר ומאשר כי ידוע לו שאין כל וודאות לגבי מועד מימושו של מקור זה לתשלום ו/או גם לקיומו של עודף בלתי מנוצל של כספים לאחר סילוק ההתחייבויות הקודמות.
ב.
מתוך כספים שיוקצו לקבוצה שלא לצורך פעילות השוטפת, על ידי צדדים שלישיים, לרבות מתן כספי תרומות של אוהדים, והכל בכפוף לאישורה של הנהלת הקבוצה"
3.
התובע טוען כי הלווה לקבוצה, בהתאם להסכם זה, סכום המגיע ליום הגשת התביעה לסך של 612,263 ₪, וכי בשלה העת להשבתו בהתאם לתנאי ההסכם.
התובע טען בבקשה זו, שלאחרונה נודע לו כי פרי רכש את מלוא זכויות הניהול של הקבוצה וכי בהסכם זה מצויה הוראה על פיה הקבוצה קיבלה סך של 520,000 ₪ על חשבון פיצוי כולל מעיריית רחובות, אשר אמור להגיע לסך של 600,000 דולר ארה"ב. עובדה זו נודעה לתובע מטיוטת הסכם בלתי חתום אשר הגיעה לידיו.
נוכח האמור עתר התובע למתן צו כמפורט ברישא.
4.
הנתבעות טענו בתשובתם כי במועד הגשת התביעה, העירייה טרם העבירה אף לא שקל אחד מכספי ההסכם, וכי במרץ 2015 העבירה העירייה למכבי ישראל את כל הסכומים המגיעים לנתבעות וזאת מכח כתב המחאת זכות עליו חתמה הנתבעת 2 לטובת מכבי ישראל.
הנתבעות טענו עוד כי המסמך עליו מסתמכת התובעת הינו טיוטה בלתי חתומה בלבד וכן מפנה לנוסח טיוטת ההסכם ממנו עולה לטענתן, כי בכל מקרה החוב לתובע לא ישולם מכספי פרי.
5.
נוכח העובדה כי בגילוי ההסכם יש פוטנציאל לפגיעה בפרטיותו של פרי, נתבקשה ונתקבלה עמדתו לבקשה. פרי טען לסודיות המסמך וכן טען, כי ההסכם שנחתם אינו רלוונטי לבירור התובענה. עוד טען כי למיטב ידיעתו עדיין לא הועבר כל סכום מהעיריה לקופת הנתבעת 2 מכח הסכם הפינוי שנחתם בין הצדדים.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים נחה דעתי כי יש להיעתר לבקשה בהסתייגויות מסויימות, כפי שיפורט להלן.
6.
אמנם הכלל הוא כי הליך גילוי מסמכים הוא הליך שנערך בין הצדדים לבין עצמם בלבד, ואין לערב בו צדדים שלישיים. ואולם, לכלל זה יש חריגים. הדברים פורטו בהרחבה בפסק דינו של בית המשפט העליון בבע"מ 3542/04 פלוני נ' פלונית (20.6.2005).
כאן נקבע כי לעניין גילוי מסמכי צד ג' פרטיותו של אדם אינה שיקול מכריע ואינה ערך מוחלט. מקום שעשיית משפט צדק מחייבת הצגת נתונים ועובדות החוסים תחת הגנת הפרטיות שבלעדיהם לא ניתן להגיע לחקר האמת – יש מקום בנסיבות מסויימות לתת משקל מוגבר לערך חקר האמת.
בית המשפט העליון הוסיף וקבע כי:
"בדרך האיזון בין זכות הפרטיות לצורכי המשפט יש לברר את העניינים הבאים:
(1) מה מידת החשיבות והחיוניות של המידע?
(2) האם הונחה תשתית עובדתית ליכאורית המצדיקה את גילוי המידע?
(3) האם בידי המבקש לחשוף את המידע הנדרש בדרך של הישענות על ראיות חילופיות שלא תהיינה כרוכות בפגיעה בפרטיות?
(4) מהו היקף הגילוי הנדרש לצורך עשיית צדק?
"
ובהמשך:
"במסגרת מלאכת האיזונים בין הערכים המתנגשים יש להבחין בין מידע כלכלי מוגן השייך לבעל דין במשפט, לבין מידע כזה הנדרש מצד שלישי שאינו מעורב בהליך השיפוטי כבעל דין.
כאשר המידע הנדרש שייך לבעל הדין, בהתמודדות בין ערך ההגנה על הפרטיות לאינטרס קיומו של הליך שיפוטי תקין, מקבל האינטרס האחרון מישנה משקל, בהיות בעל הדין בעל ענין ישיר בתוצאות המשפט. יתר על כן, מן ההיבט הדיוני, ניתן לברר באמצעות בעל הדין לו שייך החומר את מידת החיוניות שבהצגתו, ולבחון בעזרתו האם עשויות להימצא דרכים חלופיות לבירור עובדות חשובות גם בלא הצגת המסמכים המוגנים עצמם. שונה הדבר כאשר המידע המוגן שייך לצד שלישי שהינו זר להתדיינות. במקרה זה, אין מדובר בבעל דין שיש לו ענין בהליך. לעומת זאת, הפגיעה הכרוכה בהצגת חומר פרטי השייך לו עלולה להיות קשה ומזיקה. לפיכך, מצבים המתירים פגיעה בפרטיות של צד שלישי על דרך הצגת מידע מוגן הנוגע אליו במשפט-לא-לו הם נדירים ויוצאי דופן ביותר.
"
ובעניננו:
7.
אין ספק כי פרי זכאי לסודיות ענייניו הפרטיים בכל הנוגע להסכם. ואולם מאידך, בנסיבות אלה אינטרס זה הינו אינטרס מוחלש, שכן הנתבעת שהינה צד להסכם הינה בעלת דין, ועל כן חובתה הדיונית הינה להציג את ההסכם ולחשוף אותו, ככל שהוא רלוונטי לתובענה. אינטרס בירור האמת וקיומו של ההליך השיפוטי מקבל במקרה זה משקל יתר, שכן אין מדובר במסמך השייך לצד ג' בלבד (שהוא המקרה הקשה יותר, ושם יינתן צו גילוי
"במקרים נדירים ויוצאי דופן").
כמו כן, הנתבעת 2 הינה עמותה אשר המידע לגביה חשוף (או צריך להיות חשוף) לרשם העמותות ולעיני הציבור, כך שעוקצו של טיעון הפרטיות מוקהה.
8.
מאידך – נראה לי כי יש רלוונטיות רבה לגילוי ההסכם המבוקש. בסעיף 11 להסכם נשוא התובענה נקבע באופן מפורש כי ההלוואה תיפרע מתוך כספים אשר עשויה עיריית רחובות ו/או מי מטעמה לשלם לקבוצה כפיצוי עבור פינוי מגרש "מכבי" ברחובות והכל בכפוף לקבלת הכספים בפועל ולאחר שיסולקו כל התחייבויות הקודמות בזמן.
מתגובות הנתבעים ופרי עולה לכאורה, כי גלומה בהסכם הודאה בדבר קבלת כספים מעיריית רחובות, או על זכות לקבל כספים כאמור בגין פינוי המגרש (סעיף 6 לתגובת פרי). דומה כי המסמך נכנס בגדר ראיה רלוונטית, בשים לב למבחני הרלוונטיות הרחבים אשר נקבעו בפסיקה.
9.
יחד עם זאת, ברי שאין בהכרח צורך בחשיפת מלוא המידע הכלול בהסכם, אלא אך ורק את המידע הרלוונטי לתובענה זו.
על כן, אני מורה לנתבעות להעביר לעיוני בלבד, במעטפה סגורה שתוגש למזכירות עד ליום 19.11.2015, ולא תיסרק למערכת "נט המשפט", עותק מההסכם החתום. לאחר שאעיין בהסכם אחליט איזה חלק מתוכנו, אם בכלל, ייחשף בפני
התובע.
ת.פ. בפני
ליום 20.11.2015
ניתנה היום, כ"ב חשוון תשע"ו, 04 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 45256-07/14 צבי סגל נ' מכבי בני שעריים ע"ש יהודה מדהלה, אגודת הספורט מכבי שעריים רחובות (פורסם ב-ֽ 04/11/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים