Google

המוסד לביטוח לאומי ירושלים, על-ידי ב"כ עו"ד ישראל ברזילי - שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על המוסד לביטוח לאומי ירושלים | פסקי דין על על-ידי ב"כ עו"ד ישראל ברזילי | פסקי דין על שירביט חברה לביטוח בע"מ

33260-12/12 א     16/11/2015




א 33260-12/12 המוסד לביטוח לאומי ירושלים, על-ידי ב"כ עו"ד ישראל ברזילי נ' שירביט חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 33260-12-12 המוסד לביטוח לאומי
ירושלים נ' לביטוח בע"מ






לפני
כבוד השופטת
מיכל שרביט

התובע
המוסד לביטוח לאומי ירושלים
על-ידי ב"כ עו"ד ישראל ברזילי


נגד

הנתבעת
שירביט חברה לביטוח בע"מ
על-ידי ב"כ עו"ד מירב שלמה



החלטה

1.
לפניי בקשה לזימון עדים מטעם הנתבעת.

2.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים בכתב ובעל-פה אני מורה כדלקמן:

א.
ככל שמדובר בבקשה לזימון ד"ר מורנו וכן מנהל חדר מיון במרכז רפואי העמק –

הנתבעת אמנם הגישה מטעמה את חוות דעתו של ד"ר מורנו וכן את תעודת חדר המיון, אלא שנוכח הסכמת התובע להגשת המסמכים ולתוכנם גם ללא חקירת עורכם אין צורך בעדותם של אלה לשם הגשת המסמכים.

לא מצאתי כי יש להתיר את עדותם של העדים בכל הנוגע לשאלת הקשר הסיבתי. אמנם לנתבעת עומדת האפשרות לטעון להתנהגות חסרת תום לב מצד התובע. אלא שלצורך הכרעה בטיב התנהלותו של התובע אין צורך בהכרעה בשאלה האם אמנם קיים קשר סיבתי בין התאונה לבין הפטירה; והשאלה העומדת לדיון היא האם התנהלות התובע שקבע קיומו של קשר סיבתי כזה עולה כדי התנהגות בתום לב בקיום החוזה. מטרת העדתם של שני העדים היא לפתוח מחדש את סוגיית הקשר הסיבתי ולהראות כי הקביעה בדבר קיומו אינה נכונה. אלא שזאת לא ניתן לעשות בגדרה של תביעה מכוח ההסכם (ראו: ת"א (מחוזי י-ם) 8380/06 המוסד לביטוח לאומי נ' הדר חברה לביטוח בע"מ, פיסקה 7 להחלטת כבוד השופט צ' זילברטל (2.6.2008); וכן, למשל: ת"א (שלום י-ם) 3019/04 המוסד לביטוח לאומי נ' הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ, פיסקה 26 לפסק דינו של כבוד השופט ר' וינוגרד (25.2.2007)).

על כן הבקשה לזימון עדים אלה נדחית
.

ב.
ככל שמדובר בבקשה לזימון מנהלת מחלקת זקנה ושאירים, גב' יפה סדיקלר - פקידת תביעות המרכזת את תחום תלויים בנפגעי עבודה, ועו"ד איריס בארי החתומה על מכתב הדרישה –

בהתאם להוראת תקנה 178(א1) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 היות שניתן לקבל עדותן של אלה באמצעות תעודה של עובד הציבור, אני מורה כי התובע יגיש תעודות עובד ציבור כאמור. זאת יעשה, עד יום 17.12.15.

אני מוצאת להבהיר כי ממילא לא ניתן לחקור את העדות האמורות על אמיתות תוכן המסמכים, וזאת נוכח טיב התביעה דנן על-פי ההסכם וכן העובדה שהנתבעת לא חלקה על מכתב הדרישה וצרופותיו לעניין גובה הגמלאות לעבר ודו"ח היוון הגמלאות לעתיד בכתב הגנתה (התצהיר שהוגש בתמיכה לבקשת רשות להתגונן).

ג.
נוכח התנגדות הנתבעת להגשת פלט הרישום ממשרד הרישוי, ובשים לב לאמור בסעיף 7 לכתב הגנתה (התצהיר), למען הסר תקלה ניתנת האפשרות לתובע להגיש תעודת עובד ציבור מתאימה עד יום 17.12.15.

3.
לאור העובדה שלכאורה נראה כי אין צורך בשמיעת עדים מוצע לצדדים להסכים על הגשת סיכומים בכתב על יסוד החומר שבתיק לשם מתן

פסק דין
.

התייחסות הצדדים לאפשרות זו תוגש עד יום 31.12.15
.

4.
המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, ד' כסלו תשע"ו, 16 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 33260-12/12 המוסד לביטוח לאומי ירושלים, על-ידי ב"כ עו"ד ישראל ברזילי נ' שירביט חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 16/11/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים