Google

גד קורן, יהודית קורן, על ידי ב"כ עו"ד עמית אפרתי - מיכל גור, יונתן חי

פסקי דין על גד קורן | פסקי דין על יהודית קורן | פסקי דין על על ידי ב"כ עו"ד עמית אפרתי | פסקי דין על מיכל גור | פסקי דין על יונתן חי |

19474-10/15 א     23/11/2015




א 19474-10/15 גד קורן, יהודית קורן, על ידי ב"כ עו"ד עמית אפרתי נ' מיכל גור, יונתן חי








בית משפט השלום בחיפה




ת"א 19474-10-15 גור ואח' נ' קורן ואח'

תיק חיצוני:



בקשה מס'
1

בפני

כב' הרשם הבכיר ניר זיתוני


המבקשים/הנתבעים

1. גד קורן
ת.ז. 003531746

2. יהודית קורן

ת.ז. 013103478
על ידי ב"כ עו"ד עמית אפרתי


נגד


המשיבים/התובעים

1. מיכל גור
ת.ז. 058890096
2. יונתן חי

ת.ז. 059651349
באמצעות ב"כ עו"ד רן פינגרר


החלטה


בעניין: בקשה להורות לתובעים להמציא מסמך לעיון הנתבעים

1.
ביום 12/10/15 הגישו התובעים כנגד הנתבעים תביעת פינוי ותביעה כספית על סך 250 אלף ₪. במסגרתה מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעים לפנות פלישה של הנתבעים למגרש התובעים ברוחב של חצי מטר ובאורך 22 מטר. נטען כי בשל הפלישה הנ"ל, לא יכולים התובעים להתחיל לבנות את בתיהם על גבי המגרש לאחר שקיבלו היתר בנייה על ידי הרשות המוסמכת. לשם הוכחת הפלישה הנטענת, מצרפים הנתבעים לכתב התביעה כנספח ה' מפת מדידה אותה לפי הנטען הגישו הנתבעים ביחד עם אחרים במהלך דיון משפטי ברשויות התכנון בעיריית חיפה. יוער כי בעותק הסרוק בתיקיית כתבי טענות נכון למועד מתן ההחלטה נספח ה' אינו סרוק כלל . כדי להשלים את החסר בהקדם האפשרי פנתה מזכירות למשרד ב"כ התובעים . משרד
ב"כ התובעים שלח עותק שלם מנספח ה' , שהינו אכן מפת מדידה שערך המודד ברמן ביום 20.2.14 עבור דרור אבני . בהתאם להנחייתי הודיעה מזכירת ב"כ התובעים כי עותק שלם של כתב התביעה על מצורפיו יסרק לתיק בית המשפט מחר , כאשר המפה הצבעונית נספח ה' תוחזר לאחר מתן ההחלטה למשרד ב"כ התובעים .

2.
ביום 22/10/15 פנה ב"כ הנתבעים לב"כ התובעים בבקשה לקבל לידיו העתק בגודל מקורי של המפה המצורפת לחוות דעת המומחה מטעם התובעים. ביום 10/11/15 לאחר שלא התקבלה המפה, הוגשה בקשה לבית המשפט. נטען כי כיוון שצורפה חוות דעת הנדסית מטעם התובעים הכוללת תרשים, בחינת התרשים בכללותו על ידי הנתבעים הכרחית כבר בשלב זה על מנת לייעל את ההליכים. מוסבר כי כיוון שהבקשה נסמכת על מסמכי כתב התביעה לא מצורף לה תצהיר.

3.
במקביל לבקשה שבפני
י הגישו הנתבעים בקשה להארכת מועד להגשת כתב הגנה עד 30/11/15. במסגרת בקשה זו שאף היא לא נתמכה בתצהיר , נטען כי למיטב הבנת המבקשים המפה לא צורפה כנספח לכתבי הטענות שהוגשו לבית המשפט לעניינים מינהליים ולכן אין בידי המבקשים את המפה בגודלה המקורי ועל כל פרטיה. נטען כי ביום 29/10/15 הודיע ב"כ המשיבים כי הוא עושה לקבלת המפה הכוללת ועם קבלתה ישגרה ואולם ביום 9/11/15, הודיע ב"כ המבקשים כי המפה היא זו שצורפה לכתב התביעה בשלמות. הבקשה להארכת מועד התקבלה במעמד צד אחד . למחרת הוגשה תגובת ב"כ התובעים שהתנגד להארכת המועד. נטען כי מפת המדידה של המודד ברמן עליה נשענים התובעים היא מפה שהוגשה על ידי הנתבעים לרשויות התכנון וממילא מצויה בידיעתם. בהחלטתי מיום 11/11/15 מצאתי שלא לשנות את ההחלטה מיום 10/11/15. ציינתי כי גם אם אניח שהמבקשים הגישו את המפה לרשויות התכנון, אין הדבר גורע מזכותם לקבל העתק ברור של המפה שצורפה לתביעה טרם הכנת כתב ההגנה.

4.
ביום 11/11/15 הוגשה תגובת ב"כ התובעים המתנגד להמצאת המפה בשלב זה שכן אין בסדר הדין האזרחי תקנה המאפשרת לדרוש המצאת מסמך לפני הגשת כתב הגנה.

5.
ביום 22/11/15 הוגשה תשובת הנתבעים לתגובת התובעים. נטען בהסתמך על פסיקת בית המשפט העליון וספרו של זוסמן כי סדרי הדיון מסורים לשיקול דעתו של השופט וכל עוד אינו מקפח זכותו של בעל דין, לא תתערב ערכאת הערעור בהחלטתו. נטען כי משצורפה המפה לכתב התביעה, רשאי בית המשפט לעיין בה גם לפני התחלת הדיון. ב"כ הנתבעים מפנה לתקנה 114 לתקנות סדר הדין האזרחי בה נקבע כי מסמך שנזכר בכתב טענות של בעל דין רשאי בעל דין אחר לדרוש ממנו בכל עת בכתב שיראה לו את המסמך לעיון ולהעתקה.
נטען על בסיס ספרו של זוסמן כי אפשר להתנגד להצגת מסמך אם בעל הדין מחזיק בו בתור שומר מורשה או סוכן של אדם אחר או אם בעל הדין פטור מהצגתו על סמך חיסיון. במקרה שלפנינו מודגש כי ב"כ התובעים כבר נתן את הסכמתו להמצאת העותק השלם של המפה אך בהמשך שינה את דעתו וטען כי המפה שצורפה לתביעה היא המפה בשלמותה.

6.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להתקבל
מהטעמים שיפורטו להלן.

7.
ראשית, לא נסתרה טענת הנתבעים לפיה ב"כ התובעים כבר הביע נכונות בכתב להמציא לב"כ הנתבעים את המפה בשלמותה אולם חזר בו לאחר מכן בנימוק לפיו העותק שצורף לתביעה הוא העותק השלם של המפה. כיוון שבשלב זה אין בתיק עותק שלם של כתב התביעה לא אוכל לומר כי ההעתק של נספח ה' שהומצא לב"כ הנתבעים הוא ההעתק שהובא לעיוני היום והינו נוסח שלם של אותה מפה .

8.
שנית, בפסיקה ובספרות המשפטית נקבע כי לבית המשפט נתון שיקול דעת רחב ליתן החלטות בעניינו אשר מטרתן לייעל את הדיון גם אם אינן נסמכות על הוראה מפורשת בתקנות סדר הדין האזרחי. לא מצאתי כל הפנייה להחלטה שיפוטית לפיה בית משפט אינו רשאי להורות לב"כ תובעים להמציא לב"כ הנתבעים עותק שלם של מפה שאמורה היתה להיות מצורפת לכתב התביעה כנספח .


9.
שלישית, במקרה שלפניי הבקשה נסמכת על הוראה מפורשת בתקנה 114 לתקנות סדר הדין האזרחי. התקנה מחייבת להמציא את המסמך שנזכר בכתב הטענות לבעל דין אחר . לאחר שהתברר לי כי עותק שלם של המפה מצוי אצל ב"כ התובעים ואמור היה להיות מצורף לכתב התביעה , זכאים הנתבעים לקבלו טרם הכנת כתב ההגנה .

10.
רביעית , לאחר עיון במפה לא מצאתי כי המפה הוכנה לבקשת הנתבעים . כמו כן , כפי שציינתי בהחלטה קודמת,
גם אם המפה היתה נערכת לבקשת הנתבעים , לא היה בכך כדי להצדיק שלילת זכותם על פי דין לעיין בה טרם הכנת כתב ההגנה .


11.
אשר על כן, אני מקבל
את הבקשה ומורה לב"כ התובעים להמציא לב"כ הנתבעים עותק שלם וצבעוני של המפה נספח ה' לכתב התביעה . הנתבעים יגישו את
כתב ההגנה תוך 10 ימים ממועד קבלת המפה .
לאור תוצאת ההחלטה אני מחייב את התובעים לשלם לנתבעים הוצאות משפט בסך של 1,000 ₪ .




ניתנה היום, י"א כסלו תשע"ו, 23 נובמבר 2015, בהעדר הצדדים.




חתימה








א בית משפט שלום 19474-10/15 גד קורן, יהודית קורן, על ידי ב"כ עו"ד עמית אפרתי נ' מיכל גור, יונתן חי (פורסם ב-ֽ 23/11/2015)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים