Google

יצחק בן יעקב פלג - שירות בתי-הסוהר

פסקי דין על יצחק בן יעקב פלג | פסקי דין על שירות בתי-הסוהר

1807/02 עעא     18/09/2002




עעא 1807/02 יצחק בן יעקב פלג נ' שירות בתי-הסוהר




1
בתי-המשפט
בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו

בפני
כב' השופט אברהם טל
עע"א 1807/02

יצחק בן יעקב פלג

העותר:
נ ג ד

שירות בתי-הסוהר
המשיב:
ה ח ל ט ה
1. העותר שפוט למאסר-עולם לא קצוב בגין רצח אישתו, והוא מבקש לאשר לו התייחדות עם "בת-זוגו", עימה קִיים כבר ארבע התייחדויות במשך ארבעה חודשים ברציפות, כשהיה בכלא "המגן", לאחר שמילא את כל שנדרש ממנו לצורך קבלתן.

2. המשיב אינו כופר בכך שהעותר קיבל ארבע התייחדויות, אך טוען שהן ניתנו לעותר בטעות, שמקורהּ בכך שהמשיב לא בדק את עמידתו של העותר בקריטריונים שנקבעו בסעיף 3 לנהלי התייחדות אסירים, אלא הסתפק בתצהיר לאקוני של בת-הזוג לפיו היא ידועה-בציבור של העותר מזה שנתיים.

3. על-פי בירור שערך המשיב, שתוצאותיו מובאות בחוות-הדעת שצורפה כנספח ה' לתגובתו, בת-הזוג והעותר לא גרו יחד לפני מאסרו של העותר, עם מאסרו נותק הקשר ביניהם והוא חוּדש כשהיא ביקרה אותו בכלא, החל מחודש נובמבר 2001.
גם העותר מודה בדבריו בפני
י שהוא ובת-זוגו לא גרו יחדיו לפני שנאסר אלא רק בסופי-שבוע ובמהלך השבוע כשילדיו לא היו אצלו.

4. מהבירור שערך המשיב עולה, כי לא ניתן להגדיר את בת-זוגו של העותר כנשואה לו או כ"ידועה-בציבור" שלו, או כמי שביקרה אותו בבית-הסוהר במשך שנתיים ברציפות, ולכן אינו זכאי להתייחדות.

5. מה שעומד לכאורה לזכותו של העותר הוא, שזכה לארבע התייחדויות עם בת-זוגו כשהיה בכלא "המגן", וזאת למרות שלא עמד בקריטריונים הקבועים בפקנ"צ. עוד עומדת לזכותו העובדה שלא מסר נתונים לא נכונים על-מנת לזכות בהתייחדות, שכּן המונח "ידועה בציבור" שמופיע בתצהיר בת-זוגו של העותר, הוא מונח בעל משמעות משפטית, ולא הוּכח בפני
י שהעותר ובת-זוגו ידעו שאינם עונים על הגדרה זו.

6. חרף האמור לזכותו של העותר, לא ניתן להמשיך לתת לו התייחדויות כעתירתו, שכּן מבדיקת הנתונים על-ידי המשיב, שנעשתה אמנם באיחור ניכר, עולה שהוא אינו זכאי להתייחדויות עם בת-זוגו.
ב-בג"צ 637/89, חוקה למדינת ישראל נ' שר האוצר, פד"י מ"ו(1) 191, קבע כב' השופט ברק, כתוארו אז, ב-עמ' 204, כי:
"כאשר הרשות השלטונית מחליטה, אם מיוזמתה שלה ואם בשל פנייתו של פלוני, להפסיק מהתנהגותה המפלה, אין באפלייה שנעשתה בעבר כדי להעניק לפלוני זכות כלשהי."

במקרה שבפני
י הפלתה המשיבה את העותר לטובה כאשר איפשרה לו להתייחד עם בת-זוגו, ומשהחליטה, מנימוקים מוצדקים, להפסיק להפלותו, אין הוא זכאי לתבוע המשך ההתייחדויות על בסיס התנהגותו של המשיב עד החלטתו נשוא העתירה.

7. לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה.
העתק ההחלטה יועבר לעותר על-ידי קצין העתירות, באמצעות מנהל האגף בו הוא נמצא.

ניתנה והוּדעה בפומבי היום, י"ב בתשרי התשס"ג, 18 בספטמבר 2002.
אברהם טל
, שופט
קלדנית: ד.ל.ס.








עעא בית משפט מחוזי 1807/02 יצחק בן יעקב פלג נ' שירות בתי-הסוהר (פורסם ב-ֽ 18/09/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים