Google

וועד דיירי בית משותף ברחוב משה שרת 24 תל אביב, אופיר נאור, טל ירושלמי ואח' - אילת דביר מלכה, אמלי אמקיה הבר, סילביה ליליאנה מצליח ואח'

פסקי דין על וועד דיירי בית משותף ברחוב משה שרת 24 תל אביב | פסקי דין על אופיר נאור | פסקי דין על טל ירושלמי ואח' | פסקי דין על אילת דביר מלכה | פסקי דין על אמלי אמקיה הבר | פסקי דין על סילביה ליליאנה מצליח ואח' |

67463-12/15 הפ     12/01/2016




הפ 67463-12/15 וועד דיירי בית משותף ברחוב משה שרת 24 תל אביב, אופיר נאור, טל ירושלמי ואח' נ' אילת דביר מלכה, אמלי אמקיה הבר, סילביה ליליאנה מצליח ואח'








בית משפט השלום בתל אביב - יפו


12 ינואר 2016
ה"פ 67463-12-15 וועד דיירי בית משותף ברחוב משה שרת 24 תל אביב
ואח'

נ' דביר מלכה ואח'






לפני
כבוד השופט
עודד מאור

מבקשים
1
.
וועד דיירי בית משותף ברחוב משה שרת 24 תל אביב


2
.
אופיר נאור


3
.
טל ירושלמי

4
.
דוד ניצן

נגד

משיבים

1. אילת דביר מלכה

2. אמלי אמקיה הבר

3. סילביה ליליאנה מצליח

4. גן קטנטנים



החלטה

התקיים היום דיון במסגרת הבקשה למתן צו מניעה זמני אותה הגישו המבקשים במסגרתו עתרו לאסור על המשיבים או מי מטעמם, לעשות שימוש בדירה מספר 1 בבית המשותף ברחוב משה שרת 24 תל אביב כל שימוש למעט לצרכי מגורים, ולאסור הפעלת גן ילדים בנכס, וזאת לכל הפחות עד לקבלת היתר כדין, הכל כמפורט בבקשה.
במסגרת הדיון הציע בית המשפט כי יינתן צו מניעה זמני, עד להכרעה בתובענה העיקרית, שיפקע עם קבלת היתר כדין, כאשר כניסתו לתוקף של הצו תהא בין התאריכים 1.2.16 כבקשת המבקשים להצעת בית המשפט, לבין יום 31.3.16 כבקשת המשיבים להצעת בית המשפט.

המבקשים ציינו כי נגרם בחדר המדרגות מטרד בכך שהמטפלות או מי מהן מעשות בחדר המדרגות של בית המשותף. ככל שהדבר דרוש, יובהר שאין לעשן בחדר המדרגות של הבית המשותף.
הצדדים הסכימו להצעה, וכל שנותר הוא, לקבוע את המועד בו ייכנס לתוקפו צו המניעה.

במסגרת הדיון התברר כי לאחרונה החל לפעול בנכס נשוא התובענה גן ילדים בו שוהים 7 ילדים מתחת לגיל 3.

המבקשים ציינו כי הסכמתם להצעת בית המשפט ולפרק הזמן המינימאלי של כניסת הצו לתוקף, היא על מנת לאפשר להורים של הילדים השוהים בגן מתן זמן להתארגן למעבר למקום אחר.
המבקשים מציינים כי אי מתן ההודעה להורים על קיום ההליך וצו המניעה מהווה התנהלות בחוסר תום לב. המבקשים ציינו כי הם מתנגדים לקיום הגן בכל תוקף ויפעלו במישור התכנוני למיצוי זכויותיהם.

מנגד – מבקשים המשיבים כי תינתן שהות עד ליום 31.3.16, כאשר לשיטתם ממילא המדובר בסד זמנים קצר מאוד וכמעט בלתי אפשרי, ובכל מקרה ינסו לזרז במוסדות העירייה את הליכי מתן ההיתר לשימוש חורג, אותו הגישו זה מכבר, וזאת על מנת שיוכלו להפעיל בנכס גן ילדים.

אכן – השיקול המרכזי העומד לנגד בית המשפט הוא אותם הורים לקטינים שימצאו עצמם עתה מול שוקת שבורה, בעת קבלת צו האוסר על הפעלתו של גן ילדים, ועם מצב בו ייאלצו – במהלך שנת לימודים – למצוא מקום חלופי לילדיהם.
על אף העובדה המצערת כי אכן פועל גן הילדים ללא היתר כדין, הרי דחיית כניסתו של צו המניעה לתוקף לא נובע מעידוד הפרת הדין או פעולה בניגוד לו, אלא כאמור עם הצורך וההבנה למצבם של צדדים שלישיים, הורים לילדים, שצריכים להתארגן ולמצוא סידור חדש.

שיקול נוסף – שלטעמו של בית המשפט גם לו יש ליתן ביטוי הוא גם הילדים עצמם. מעבר של קטין - לבטח זה של פעוט שגילו פחות משלוש שנים – ממקום אחד לשני, כרוך בזעזוע לא פשוט, תוך שעליו להתרגל ולהסתגל מחדש הן למקום שהותו הפיזי, והן למטפלים אחרים וחדשים.
נדמה שאין למעט בעניין זה, ומשכך יש ליתן שהות על מנת שהזעזוע לקטין יהיה מינימאלי ככל הניתן.

בנסיבות אלה אני מורה שצו המניעה הזמני ייכנס לתוקפו החל מיום 18.3.16 בשעה 14:00.
הצו יפקע
מאליו אם יינתן היתר כדין בטרם מועד זה, או עם החלטה אחרת במסגרת התיק העיקרי.


המזכירות תעביר העתק ההחלטה לצדדים
.
ניתנה והודעה היום, ב' שבט תשע"ו, (12 ינואר 2016),
בלשכתי, בהיעדר הצדדים.













הפ בית משפט שלום 67463-12/15 וועד דיירי בית משותף ברחוב משה שרת 24 תל אביב, אופיר נאור, טל ירושלמי ואח' נ' אילת דביר מלכה, אמלי אמקיה הבר, סילביה ליליאנה מצליח ואח' (פורסם ב-ֽ 12/01/2016)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים