Google

שולמית שירלי דגן, אבינועם דגן - הכשרה חברה לביטוח בע"מ, נור אלדין אבו אלהווה

פסקי דין על שולמית שירלי דגן | פסקי דין על אבינועם דגן | פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח | פסקי דין על נור אלדין אבו אלהווה |

37087-03/16 תק     30/01/2017




תק 37087-03/16 שולמית שירלי דגן, אבינועם דגן נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ, נור אלדין אבו אלהווה








בית משפט לתביעות קטנות ברחובות



ת"ק 37087-03-16 דגן נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ
ואח'






בפני

כבוד השופטת
אושרית הובר היימן


התובעים

1. שולמית שירלי דגן
2. אבינועם דגן


נגד


הנתבעים

1.
הכשרה חברה לביטוח בע"מ

2.


נור אלדין אבו אלהווה




פסק דין



עניינה של התביעה שלפני בתאונת דרכים שהתרחשה ביום 18.6.2015.

לטענת התובעת 1 (להלן: "התובעת") נסע רכב הנתבעים לפניה בנתיב לפנייה שמאלה. לאחר שהחל הנתבע 2 (להלן: "הנתבע") בביצוע פנייה ובעת שעצרה את רכבה בקו העצירה, ביצע הנתבע נסיעה לאחור ופגע עם פינה שמאלית אחורית של רכבו בפינה שמאלית קדמית של רכבה.

מנגד טען הנתבע, כי בעת ביצוע פניית פרסה, התובעת שלא שמרה מרחק מרכב הנתבעים, פגעה בחלקו האחורי.

בדיון שנערך היום העידו התובעת ועד מטעמה מר איציק פריזאת, הנתבע ועד מטעמו מר עווד עלא ג'מיל. כמו כן, הוצגו לפני תמונות כלי הרכב והודעת התובעת לחברת הביטוח, חוות דעת שמאי ותמונות השמאי.

יצוין, כי הנתבעת 2 לא התייצבה באמצעות נציג מטעמה לדיון, זאת חרף קיומה של מסירה כדין של ההזמנה, ועל כן, מצאתי לדון בתביעה לגופה בהעדרה.

דיון והכרעה

לאחר ששמעתי את העדויות ועיינתי בכלל הראיות שהובאו לפני, נחה דעתי כי דינה של התביעה להתקבל ואלו נימוקיי:

מצאתי את עדותה של התובעת כסדורה וקוהרנטית, וככזו העולה בקנה אחד עם הודעתה לחברת הביטוח.

גם האופן בו הדגימה התובעת במהלך עדותה את אופן התרחשות התאונה מתיישב עם מיקום הנזקים ואופיים כפי שהם עולים מחוות דעת השמאי ומתמונות כלי הרכב.

עדותה של התובעת מחוזקת בעדותו של מר פריזאת, שהינו עד אובייקטיבי שאין לו כל קשר עם התובעת. מעדות זו עולה כי התאונה התרחשה בעת שרכב התובעת היה במצב עמידה בקו העצירה, ואילו רכב הנתבע במצב נסיעה לאחור.

מנגד, מצאתי סתירות מהותיות בתוך עדותו של הנתבע אשר מסר תחילה (עמוד 5 לפרוטוקול שורה 11) "לא הספקתי לעשות רברס, הגברת נכנסה בי". לאחר מכן בשורה 13 מסר "אני עשיתי רברס" ושוב מיד לאחר מכן בהמשך אותו משפט "עוד לא הספקתי לשים רברס". יתרה מכך,
גרסת הנתבע כפי שנמסרה במסגרת כתב ההגנה המתארת מצב שבו הנתבע שילב להילוך לאחור, אך היה מצוי במצב עצירה בעת שפגע בו רכב התובעת מאחור, אינה מתיישבת עם עדותו של עד הנתבע אשר תיאר והדגים נסיעה רצופה לפנים של רכב הנתבע בעת ביצוע פניית פרסה.

מצאתי עוד להטיל ספק בעדותו של עד הנתבע, אף לנוכח העובדה שלדבריו ישב בעת התאונה ברכבו, בצד הנגדי של הכביש, ועל כן ספק בעיני כמה יכול היה להבחין באופן התרחשות התאונה. סיבה נוספת למשקל הנמוך שמצאתי לייחס לעדותו של זה, הינה העובדה שהדגמת אופן התרחשות התאונה (פינה שמאלית קדמית של רכב התובעת באמצע חלקו האחורי של רכב הנתבע) אינה מתיישבת עם מיקום הנזקים. עוד יש לציין, כי בין הנתבע לעד מטעמו היכרות קודמת, אשר גם בה יש בכדי להשפיע על המשקל שניתן לייחס לעדותו.

מכל הנימוקים המפורטים לעיל, מצאתי כי עלה בידי התובעת להוכיח במאזן ההסתברויות כי יש להעדיף את גרסתה באשר לאופן התרחשות התאונה על פני גרסת הנתבע.

אשר על כן, אני קובעת כי האחריות להתרחשות התאונה ולנזקים שנגרמו לתובעת בעטייה, מוטלת כולה על כתפי הנתבע.

סוף דבר – אני מחייבת את הנתבעים יחד ולחוד לשלם לתובעים בגין נזקיהם על פי חוות דעת שמאי סך של 7,384 ₪ בתוספת שכ"ט שמאי בסך 649 ₪ וזאת
בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה 17.3.2016 ועד לביצוע התשלום בפועל.

כמו כן, אני מחייבת את הנתבעים יחד ולחוד בהוצאות התובעים בסך של 650 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד מועד התשלום בפועל.

בנוסף, אני מחייבת את הנתבעים יחד ולחוד בשכר התייצבות העד מטעם הנתבע 1
מר עווד עלא ג'מיל, מס' זהות: 028324416,
בגין הדיון היום, בסך של 300 ₪. הואיל ועד התובעים ויתר על פסיקת הוצאות, אין צו לחיוב בהוצאות בעניינו.

זכות להגיש בקשת רשות ערעור לביהמ"ש המחוזי בלוד בתוך 15 ימים מהיום.

המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
ג' שבט תשע"ז, 30 ינואר 2017, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 37087-03/16 שולמית שירלי דגן, אבינועם דגן נ' הכשרה חברה לביטוח בע"מ, נור אלדין אבו אלהווה (פורסם ב-ֽ 30/01/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים