Google

רסקו חברה להתישבות חקלאית ועירונית בעמ - נכסי נ.ד.י.- ניהול בתים בע"מ, עיזבון המנוח נתם מריומה ז"ל, שלמה קופמר ואח'

פסקי דין על רסקו חברה להתישבות חקלאית ועירונית בעמ | פסקי דין על נכסי נ.ד.י.- ניהול בתים | פסקי דין על עיזבון המנוח נתם מריומה ז"ל | פסקי דין על שלמה קופמר ואח' |

38372-09/15 א     06/02/2017




א 38372-09/15 רסקו חברה להתישבות חקלאית ועירונית בעמ נ' נכסי נ.ד.י.- ניהול בתים בע"מ, עיזבון המנוח נתם מריומה ז"ל, שלמה קופמר ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה

06 פברואר 2017
ת"א 38372-09-15 רסקו חברה להתישבות חקלאית ועירונית בעמ
נ' נכסי נ.ד.י. - ניהול בתים בע"מ
ואח'




בפני

כב' השופט אברהם אליקים
, סגן נשיא


מבקשת

1
.
רסקו חברה להתישבות חקלאית ועירונית בעמ


נגד


משיבים

1. נכסי נ.ד.י. - ניהול בתים בע"מ
2. עיזבון המנוח נתם מריומה ז"ל
3. שלמה קופמר
4. דריה ימין
5. אלכס סקלר
6. משרד המשפטים/אגף רשם החברות



החלטה

1.
בפני
י בקשת המבקשת לתיקון כתב התביעה שבעיקרו מתייחס למחיקת 3
צדדים מהתביעה המקורית וכן הוספת עובדות נוספות שלא הוזכרו בתביעה המקורית, תגובות משיבים 1 ו-3 על הבקשה וכן תגובת המבקשת על התגובות. שאר המשיבים לא מסרו התייחסותם לבקשה.
טענות הצדדים
2.
בבקשה לתיקון כתב התביעה נטען, כי התיקון נדרש על מנת למחוק מהתביעה צדדים לא רלוונטיים אשר הוסכם על מחיקתם . בנוסף ביקשה המבקשת לפרט עובדות חדשות שהתגלו לאחר הגשת כתב התביעה המקורי לעניין מחיקת השעבוד שנרשם על נכסי משיבה 1, כאשר לטענתה עובדות אלה הובהרו במסגרת ההליך שהתנהל אך לא צוינו בכתב התביעה וכן ביקשה להוסיף עובדות נוספות על מנת לחזק את עמדתה כי נוכח כניסתו של המנוח להליך פשיטת רגל היא זכאית לרכוש את מניותיו במשיבה 1.
3.
משיבה 1 ומשיב 3 בתגובותיהם, שהוגשו לחוד,
ביקשו לדחות את הבקשה וטענו כי אין בה כל טעם המצדיק קבלתה. לעניין מחיקת הצדדים לתביעה טענו כי נראה ומדובר בניסיון לתת תוקף לבקשה כולה שכן נתבעים אלה נמחקו כבר מהתביעה על פי החלטת בית המשפט ואין כל תועלת בתיקון המבוקש. לעניין הוספת העובדות באשר למחיקת השעבוד שנרשם על נכסי משיבה 1 טענו, כי העובדות המתוארות בכתב התביעה המתוקן אינן מסייעות לבירור המחלוקת וכן כי לא הייתה כל מניעה להעלותן עת הוגשה התביעה המקורית שכן מדובר במסמכים מתוך תיק רשם החברות. בנוסף, לעניין
הוספת העובדות לעניין האופציה לרכישת מניות משיבה 1 טענו כי מדובר בהוספת עילה חדשה המופנית נגד צד אשר אינו מהווה עוד חלק מהצדדים לתביעה, כאשר לטענת המבקשת כי לא ידעה עובדות אלה קודם אין כל אחיזה במציאות, כאשר הוספת הטענות לא ייעלו את ההליכים בתיק אלא נהפוך הוא.
4.
בתגובה לתגובות המשיבים, טענה המבקשת, כי אין למשיבים כל טעם ענייני להתנגדות לתיקון כתב התביעה, כאשר לעניין התיקון בעניין מחיקת הצדדים, אומנם מדובר בתיקון טכני, אולם התיקון יאפשר ייחוס ספציפי ומדויק של הסעדים הנתבעים למשיבים שנותרו. באשר לעניין הוספת העובדות באשר למחיקת השעבוד שנרשם על נכסי המשיבה 1 טענה כי יש צורך ממשי בהוספת העובדות הנוספות שנתגלו מתיק רשם החברות וזאת על אף מחיקת רשם החברות מההליך וזאת כי המנוח הסתיר מאת המבקשת את עניין שיעבוד מניותיו בניגוד לדין ובניגוד למסמכי החברה, כאשר המבקשת מלכתחילה לא חשדה בהתנהלותו של המנוח שהתגלתה רק לאחר מענה רשם החברות כפי שהתברר עוד כאשר התביעה נוהלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב ומכאן כי הדברים התגלו למבקשת רק לאחר הגשת התביעה, כאשר התיקון לא יפגע במשיבים במיוחד כאשר ההליך עודנו נמצא בשלב ראשוני. לעניין האופציה לרכישת מניות המשיבה 1, טענה כי אין בהרחבת עילה קיימת ואף לא בהעלאת עילת תביעה חדשה,
כדי לייתר את תיקון התביעה שעה שאין בכתב התביעה המתוקן כדי לשנות במאומה את בסיס התביעה המצויה בפני
בית המשפט ואיזון האינטרסים העומדים בבסיס שיקול הדעת של בית המשפט המצביע בבירור על הצורך בתיקון התביעה כאשר אין בתיקון המוצע משום הכבדה והארכת הדיון וסרבולו.
דיון והכרעה
5.
תקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984
(להלן – התקנות) קובעת:

"בית המשפט או הרשם רשאי, בכל עת, להתיר לכל אחד מבעלי הדין לשנות או לתקן את כתבי טענותיו בדרך ובתנאים הנראים צודקים, וכל תיקון כזה ייעשה לפי הצורך, כדי שבית המשפט יוכל להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין. תיקון של טענה עובדתית או הוספתה, טעונים הגשת תצהיר המאמת את העובדות".

ברע"א 1808/16
אמסלם נ' אלון
(28.3.2016), נקבע בעניין פרשנות תקנה זו כדלקמן:
"עינינו הרואות, כי מחוקק המשנה העניק שיקול דעת רחב לבית המשפט להפעיל את סמכותו בכל עת, ובלבד ששוכנע שהדבר מוצדק על מנת להכריע בשאלות שבאמת שנויות במחלוקת בין בעלי הדין הנצים. תקנה זו זכתה לפסיקה עקיבה, המלמדתנו כי אכן גישת בתי המשפט לתיקון כתבי טענות היא ליברלית ביותר, בייחוד מקום שבו מדובר בשלב מוקדם של ההליך, בטרם החל בירור התובענה לגופה...ברוב המקרים, ניתן יהיה לרפא את הנזק שנגרם למשיב בבקשה באופן של פסיקת הוצאות. הדברים אמורים ביתר שאת נוכח המעמד העל-חוקתי לו זכתה במשפטנו זכות הגישה לערכאות, בסכסוך שבין פרטים לבין עצמם ובסכסוך בין פרט לבין רשויות השלטון.

6.
לאחר עיון בחומר שבפני
י התרשמתי כי יש להתיר במקרה זה את תיקון כתב התביעה, על אף שנראה על פניו כי המבקשת יכלה להגיש בקשה זו בשלב מוקדם יותר וחרף כך כי התביעה המקורית הוגשה לפני יותר משנה וזאת כי אכן התביעה עודנה נמצאת בשלב התחלתי בו טרם קוים דיון בתיק, טרם הוגשו תצהירי עדות ראשית ונראה כי תיקון התביעה בשלב זה לא יגרום נזק ממשי למשיבים.
עוד יצוין כי התרשמותי הנ"ל תקפה בעיקרה לטענות המבקשת לעניין העלאת הטענות העובדתיות החדשות, כאשר אף אני סבור כטענת המשיבים כי לא היה צורך לתקן את התביעה רק על מנת למחוק את הצדדים אשר כבר נמחקו בהסכמה מתביעה זו.
אני מתיר את תיקון כתב התביעה ללא התייחסות למשקל הטענות החדשות לגופן.
טיוטת כתב התביעה המתוקן שצורפה כנספח א לבקשה תהיה מעתה כתב התביעה בתיק זה. מיותר לציין כי הנתבעים שנותר בתיק, נתבעים 1,3,5 זכאים להגיש כתב הגנה תוך 30 יום מהיום.
לאור עיתוי הגשת הבקשה ועל מנת לקיים קדם משפט ענייני אני נאלץ לבטל ישיבת 21.2.17.
בנסיבות אלו תשלם המבקשת/התובעת הוצאות משפט לכל אחד מהמשיבים, 1,3,5 בסכום של 1,500 ₪ ובנוסף הוצאות לאוצר המדינה בסכום 1,500 ₪. הסכומים ישאו הפרשי הצמדה וריבית מהיום וישולמו תוך 30 יום מהיום.
ב"כ התובעת יציע בשם כל הצדדים מועדים לישיבת קדם משפט לאחד מימי ג בשבוע וכל זאת עד לא יאוחר מיום 13.2.17.
תזכרת פנימית 14.2.17.
7.
המזכירות תעביר ההחלטה לב"כ הצדדים.
ניתנה היום,
י' שבט תשע"ז, 06 פברואר 2017, בהעדר הצדדים.












א בית משפט מחוזי 38372-09/15 רסקו חברה להתישבות חקלאית ועירונית בעמ נ' נכסי נ.ד.י.- ניהול בתים בע"מ, עיזבון המנוח נתם מריומה ז"ל, שלמה קופמר ואח' (פורסם ב-ֽ 06/02/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים