Google

א.ש. בוני הכפר בניה ופיתוח בע"מ, רו"ח חיים קמיל בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכיםלחברת שבירו תעשיות זכוכית בע"מ - עובדי החברה

פסקי דין על א.ש. בוני הכפר בניה ופיתוח | פסקי דין על רו"ח חיים קמיל בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכיםלחברת שבירו תעשיות זכוכית | פסקי דין על עובדי החברה

1242/02 פשר     07/01/2003




פשר 1242/02 א.ש. בוני הכפר בניה ופיתוח בע"מ, רו"ח חיים קמיל בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכיםלחברת שבירו תעשיות זכוכית בע"מ נ' עובדי החברה




63
בתי המשפט
פשר 001242/02
בשא 13721/02
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
07/01/03

כב' השופטת אלשיך ורדה

בפני
:

א.ש. בוני הכפר בניה ופיתוח בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד א. נבון

בעניין:
רו"ח חיים קמיל בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכים
לחברת שבירו תעשיות זכוכית בע"מ

ובעניין:
עובדי החברה

ע"י ב"כ עוה"ד נ.הורנשטיין ואח'

ובעניין:
החלטה

מונחת בפני
בקשתם של עובדי חברת שבירו תעשיות זכוכית בע"מ
(להלן: "העובדים" ו"החברה", בהתאמה), כי אורה לא.ש בוני הכפר בע"מ, המשקיע אשר רכש את החברה במסגרת הסכם נושים (להלן: "המשקיע") להעביר ללא דיחוי את הכספים המגיעים להם בגין עבודתם בעת שהיתה החברה נתונה בהקפאת הליכים. המשקיע מתנגד למבוקש. לאחר שהונחו בפני
עמדות הצדדים, מצאתי כי נסיבות המקרה דנן הולמות עשיית שימוש בסמכותי לפי תקנה 241 לתקנות סדר הדין האזרחי, ליתן החלטה שלא במעמד הצדדים, וכך אני עושה.

עובדות המקרה;

1. ביום 20.6.02 אישר בית המשפט הסדר נושים בין החברה, המבוסס על הסכם שנחתם בין המשקיע לנאמן בהקפאת ההליכים. לשיטת העובדים, הרי בסעיפים 4.1, 4.2, 4.4 ו-4.6 לקיים את כל התחייבויות הנאמן. בכלל זה, לשיטת העובדים, מצויים גם תשלומי שכר-עבודה והפרשות סוציאליות לעובדי החברה
אשר המשיכו בעבודתם בעת הקפאת ההליכים.
א. סעיף 4.1 להסדר קבע כי המשקיע ו/או החברה החדשה שהוקמה לצורך הרכישה, מתחייבים כלפי החברה וכלפי הנאמן לקיים את כל ההתחייבויות שאלו התחייבו בהם בתקופת הקפאת ההליכים, וכן לאמץ ולקיים את כל ההסכמים שהתקשרה בהם החברה באותה עת.

ב. לעניין זה, מוסיף הנאמן וטוען כי דברים דומים נאמרו מפורשות בדיונים שנערכו בהסדר הנושים בבית המשפט.

2. המועד האחרון לתשלום חלף ביום 10.7.02, והחל מתאריך זה, לשיטת העובדים, החלו חלים על החוב פיצויי הלנת שכר.

עד כאן העובדות ולהלן החלטתי;

3. ביום 26.11.02, לאחר שהוגש לי דו"ח מפורט של הנאמן, אשר ממנו עולה כי טענות העובדים הוכחו לכאורה, נתתי לצדדים החלטה בזו הלשון:

"יתכבד המשקיע ויבהיר תוך 5 ימים, האם עודנו מתנגד לבקשה, לפי נתוניה המעודכנים. התיק יועלה בפני
בעוד 7 ימים מהיום. המזכירות תודיע החלטתי לצדדים".

אלא, שחרף לשונה של החלטת ביניים מפורשת זו, בחר המשקיע שלא ליתן תגובתו. זאת, חרף שהיה מודע היטב לקיום הבקשה (אשר לעניינה אף מסר תגובה קודמת), וחרף העובדה כי החומר אשר הונח בפני
בידי הנאמן מוכיח לכאורה את טענות העובדים.
משנמנע המשקיע מלהגיש תגובתו, ולאור היות עמדת העובדים והנאמן מגובה באופן ברור לכאורה בלשון הסדר הנושים ומגובה באסמכתאות, לא נותר לי אלא לילך לפי תקנות סדר הדין האזרחי, ולקבוע כי האמור בדוחות לא הוכחש, ואי לכך מן הדין להעתר לבקשת העובדים.
לאור האמור לעיל, היה עלי לכאורה לפסוק לטובת העובדים אף את פיצויי הלנת השכר המבוקשים להם הינם זכאים, וזאת מיום 10.7.02 ועד למועד התשלום בפועל.

עם זאת, לאור שיקול הדעת המוקנה לבית המשפט, ולאור העובדה כי עסקינן במקרה הדורש המשך יחסי עבודה תקינים בין העובדים למשקיע, דבר הדרוש למען הצלחת הסדר הנושים, בחרתי, לפנים משורת הדין, שלא למצות את הדין עם המשקיע.

4. אי לכך, יחוייב המשקיע בפיצויי הלנה אשר יחושבו החל מיום 26.11.02, המועד אשר בו הונח בפני
דיווח הנאמן וניתנה החלטתי אשר לא כובדה. כמו כן, ישא המשקיע בהוצאות העובדים ובשכר-טרחת עורך-דין בסך 10,000 ש"ח בתוספת מע"מ, אשר ישאו ריבית והצמדה כדין מהיום ועד ליום התשלום בפועל.

המזכירות תודיע לצדדים על המצא ההחלטה לרשותם החל מהיום, שעה 14:00.

בלשכתי, היום כ"ז בטבת, תשס"ג (1 בינואר 2003) בהעדר הצדדים.
אלשיך ורדה
, שופטת








פשר בית משפט מחוזי 1242/02 א.ש. בוני הכפר בניה ופיתוח בע"מ, רו"ח חיים קמיל בתפקידו כנאמן בהקפאת הליכיםלחברת שבירו תעשיות זכוכית בע"מ נ' עובדי החברה (פורסם ב-ֽ 07/01/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים