Google

מדינת ישראל - אמנון הררי

פסקי דין על אמנון הררי

10022/05 תד     21/04/2005




תד 10022/05 מדינת ישראל נ' אמנון הררי




1
בתי משפט
תד 010022/05
בית משפט לתעבורה ת"א - יפו
21/04/2005
תאריך:
כב' השופט שלמה איזקסון

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המאשימה
ארי האוזרמן

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
אמנון הררי
הנאשם
אילון אורון

ע"י ב"כ עו"ד
ג ז ר - ד י ן

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו, באחריות לגרימת התאונה המתוארת בכתב האישום. מתברר כי הנאשם נהג את רכבו בליל התאונה, בשעה 03:15, בדרך נמיר בת"א, מכיוון דרום לכיוון צפון והתקרב לצומת עם רח' קק"ל. בצומת זה, ישנו אי תנועה בצורת משולש, המפריד בין הנתיב לפניה ימינה ובין הנתיבים לנסיעה ישר. הנאשם נהג את רכבו בקלות ראש, עלה עם הרכב על אי התנועה, רכבו התרומם לגובה של ארבע וחצי מטר מהקרקע, פגע עם חזיתו בעץ דקל, גרם לקטיעתו של העץ ולאחר מכן נפל הרכב ארצה. ברכבו של הנאשם, היה בעת התאונה נוסע נוסף. כתוצאה מהתאונה נחבלו הנאשם והנוסע הנוסף חבלות של ממש, כמתואר בכתב האישום.

2. במסגרת טיעוניו לעונש, עתר התובע להטלת עונש פסילה ממשי, לתקופה של ארבעה עשר חודשים, קנס ופסילה על תנאי. התובע הדגיש כי הנאשם קיבל רשיון נהיגה זמן קצר לפני התרחשות התאונה ונסיבות התאונה חמורות, כמו גם תוצאותיה.

3. הסניגור ציין מאידך, כי הנאשם הוא תלמיד כיתה יב', העומד על סף גיוסו לצה"ל. לדבריו, לא הוכח כי הנאשם נהג את רכבו בדרך רשלנית. יחד עם זה, אין ספק כי הארוע התאונתי המתואר בכתב האישום, גם לשיטתו של הסניגור, נובע מאובדן שליטה על הרכב. עם זאת, לא מדובר - לדברי הסניגור - בהשתוללות או בהתפרחחות, או בעשית מעשה נמהר.

4. הסניגור ציין שהכביש היה רטוב בעת התאונה וככל הנראה היתה לכך, תרומה להחלקת הרכב ולאובדן השליטה. הסניגור הדגיש שהואיל והנאשם היה נהג חדש במועד התאונה, יחולו עליו גם סנקציות מנהליות, שיחייבו אותו לעבור מבחנים מעשיים ועיוניים לקבלת רשיון נהיגה.

5. אין לי שום ספק שהתאונה נגרמה בשל רשלנותו של הנאשם. בהחלקה בעלמא, לא סגי, כדי לגרום לרכב לטפס לגובה של ארבע וחצי מטר, עד לצמרתו של עץ, הנטוע על אם הדרך. אינני נכנס להשערות באשר לסיבה המדויקת להתרחשות התאונה, אך ברי לי כי מדובר ברשלנות חמורה מאוד של הנאשם, הנובעת ככל הנראה מכניסה לעקומה ימינה, במהירות בלתי סבירה והגיונית, בנסיבות הענין.

6. שיחק לו, לנאשם המזל והתאונה הסתיימה כפי שהסתיימה. לפי שהאירוע יכול היה להסתיים גם אחרת, בצורה קשה וטראגית יותר.

7. עונש הפסילה שהתביעה עתרה להשית על הנאשם, הוא עונש מתון, ביחס למשך הפסילה שהנאשם היה ראוי לה, לנוכח נסיבותיה החמורות של התאונה ורמת רשלנותו.

8. אחר הדברים האלה, אני דן את הנאשם לעונשים הבאים:

א. 14 חודשי פסילה לריצוי בפועל שיימנו מתאריך 21.11.04.
ב. ב. קנס בשיעור של 1,000 ₪ שישולם בארבעה תשלומים. הראשון בתוך 30 יום.
ג. ג. חמישה חודשי פסילה על תנאי לשלוש שנים שיחולו גם על נהיגה בזמן פסילה.

ניתן והודע היום יום ב', י' בניסן התשס"ה (21 באפריל 2005) בנוכחות:
הנאשם __________________
הסניגור__________________
נציג התביעה _______________
שלמה איזקסון
- שופט








תד בית משפט לתעבורה 10022/05 מדינת ישראל נ' אמנון הררי (פורסם ב-ֽ 21/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים