Google

בן דוד מרים - אליהו חסון

פסקי דין על בן דוד מרים | פסקי דין על אליהו חסון

38859-01/17 עא     14/03/2017




עא 38859-01/17 בן דוד מרים נ' אליהו חסון








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



ע"א 38859-01-17 מרים נ' חסון




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





לפני
כבוד השופט
שכיב סרחאן


מערערת

בן דוד מרים


נגד


משיב

אליהו חסון



בקשה להארכת המועד להגשת ערעור.
החלטה


כללי

1.
המערערת מבקשת להאריך את המועד להגשת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בנתניה (כב' השופטת סמדר קולנדר אברמוביץ) מיום 14.6.2015. פסק הדין ניתן במהלך ישיבת קדם משפט (שניה) שאליה לא התייצבה המערערת, היא הנתבעת דשם.

2.
התביעה שהוגשה נגד המערערת היא תביעת לשון הרע. בהיעדר התייצבות התקבלה התביעה במלואה והמערערת חויבה לפצות את המשיב בסך של 201,860 ₪ בצירוף הוצאות משפט בסך 20,000 ₪. הצדדים חלוקים, בין היתר, בשאלה האם המבקשת פרסמה את הפרסומים בגינם נתבעה, בהיותה יו"ר ועד הבית (כטענת המבקשת) או מבלי שכלל נבחרה לוועד (כטענת המשיב).

טענות הצדדים

3.
המערערת מנמקת את השיהוי הרב בהגשת הערעור דנן במצבה הבריאותי, בניתוח שעברה ובהחלמה ממשוכת ממנו. בנוסף, היא טוענת כי המתינה להחלטת הסיוע המשפטי בעניינה.

4.
המשיב סבור כי הערעור חסר סיכוי, כי מצבה הרפואי של המבקשת לא הוכח, כי מדובר בשיהוי ממושך וכי לא בכדי מתעלמת המבקשת מהמועד בו נודע לה על פסק הדין של בית המשפט קמא.
עוד מציין המשיב כי המבקשת הגישה בקשות סרק רבות לבית משפט קמא, כי פעלה להארכת ההליך שם, שלא לצורך וכי תשובת הסיוע המשפטי ניתנה לה לפני זמן רב.

דיון והכרעה

5.
המועד להגשת ערעור נקבע בתקנה 397 לתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד 1984 (להלן: "התקנות"). תקנה 528 לתקנות קובעת כי בית המשפט רשאי להאריך מועד שנקבע בחיקוק (כבמקרה דנן) מטעמים מיוחדים שיירשמו.
ודוק: הגם שהמבקשת לא ציינה מתי נודע לה על פסק הדין, לא יכולה להיות מחלוקת כי פסק הדין הומצא לה חודשים ארוכים לפני מועד הגשת הבקשה דנן, שהרי המערערת עצמה הגישה בקשה לביטול

פסק דין
כבר ביום 30.6.15.
מצבה הרפואי של המבקשת עשוי להוות טעם מיוחד המצדיק הארכת מועד להגשת ערעור. בה בעת מדובר בשיהוי לא מבוטל מצד המערערת. השיהוי מקרין גם על הסתמכות המשיב ודוק: מחד, שיהוי רב מבסס הסתמכות של המשיב, אולם מאידך, היה בבקשות השונות והרבות שהגישה המערערת לאחר מתן פסק הדין כדי להבהיר למשיב כי המבקשת איננה משלימה עם פסק הדין ופועלת לשינויו.

6.
באשר לסיכויי הערעור ומבלי לקבוע מסמרות, סבורני כי הערעור איננו חסר סיכוי. מדובר בתביעת לשון הרע אשר הוכרעה בסופו של יום ללא בירור לגופו של עניין וללא בחינת ההגנות וההקלות שבחוק איסור לשון הרע התשכ"ה 1965.
בה בעת אין להקל במחדלים הדיוניים החמורים של המערערת, מחדלים אשר הביאו לפסק הדין האמור.

7.
לאחר שקילת את מכלול השיקולים שלעניין, מצאתי כי האיזון הראוי
מצאתי להיעתר לבקשה ,אך תוך חיוב המבקשת בהוצאות.

התוצאה

8.
התוצאה היא, אפוא, כי אני נעתר לבקשה כמבוקש. כתב הערעור שצורף לבקשה יסרק לתיקיית כתבי טענות. המערערת תשלם את האגרה תוך 7 ימים ,במידה וטרם עשתה כן.

המערערת תשלם למשיב הוצאות משפט בסך של 5,000 ₪.
לתשומת לב המזכירות - החלטה בדבר הפקדת עירבון תינתן בנפרד.

המזכירות תמציא את ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, ט"ז אדר תשע"ז, 14 מרץ 2017, בסמכותי כרשם ובהעדר הצדדים.










עא בית משפט מחוזי 38859-01/17 בן דוד מרים נ' אליהו חסון (פורסם ב-ֽ 14/03/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים