Google

אבנר נתנאל - רישן בנין והשקעות בע"מ, אריה נתנאל, אחים נ.נתנאל חברה לבנין ועבודות ציבוריות בע"מ

פסקי דין על אבנר נתנאל | פסקי דין על רישן בנין והשקעות | פסקי דין על אריה נתנאל | פסקי דין על אחים נ.נתנאל חברה לבנין ועבודות ציבוריות |

20027-03/15 הפ     27/03/2017




הפ 20027-03/15 אבנר נתנאל נ' רישן בנין והשקעות בע"מ, אריה נתנאל, אחים נ.נתנאל חברה לבנין ועבודות ציבוריות בע"מ








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ה"פ 20027-03-15 נתנאל נ' רישן בנין והשקעות בע"מ
ואח'




לפני
כבוד השופטת
רות לבהר שרון


המבקש (התובע):

אבנר נתנאל
ע"י ב"כ עוה"ד נדב ויסמן ורונן זיו


נגד

ה
משיבים:
1. רישן בנין והשקעות בע"מ
2. אריה נתנאל
3. אחים נ.נתנאל חברה לבנין ועבודות ציבוריות בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד ניר מילשטיין



החלטה


בפני
בקשה לאכיפת פסק הדין שניתן על ידי ביום 10.11.16 לפי פקודת ביזיון בית המשפט (להלן: "הפקודה").

בפסק הדין הוריתי על אכיפת הוראות הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים ביום 2.1.14 (להלן: "ההסכם"). כפי שצויין בסעיף 12 לפסק הדין, סעיף 9 להסכם מציין במפורש, כי המשיבים התחייבו להעביר את הדירה נשוא פסק הדין על שם המבקש תוך שנה מיום חתימת הסכם הפשרה, כאשר כל המסים וההיטלים שיחולו בקשר להעברה יחולו על המשיבים.

אין חולק כי עד עצם היום הזה לא קיימו המשיבים התחייבותם להעביר את הדירה בלשכת רישום המקרקעין כשהיא חופשיה מכל שעבוד, על שמו של המבקש, על אף כל הפניות של המבקש למשיבים.

אומנם, ביום 27.12.16, במסגרת דיון בתביעה אחרת שהגיש המבקש נגד המשיבים, שהתנהלה בפני
כבוד השופט עודד מאור בתיק אזרחי 5195-04-15, הסכים המבקש ליתן למשיבים אורכה לביצוע פסק הדין עד ליום 15.1.17 בניסיון להגיע להסדר פשרה כולל, ואולם, לאחר שמאמצי הפשרה כשלו פנה שוב המבקש ביום 19.1.17 בדרישה למשיבים לקיים לאלתר את פסק הדין.

והנה, עד עצם היום הזה, פסק הדין לא קויים, כאשר מס' ימים לפני מועד הדיון שנערך ביום 22.3.17, הגישו המשיבים בקשה לדחות את הדיון בבקשה. משלא נעתרתי לבקשת הדחיה, החלו המשיבים להכין חלק מהמסמכים הדרושים לצורך העברת הבעלות: אישור עירייה לטאבו, ואישור על יתרת הסכום לצורך סילוק המשכנתא. לטענתם, הם פנו לראשונה לשלטונות המס על מנת להשיג אישורי מיסים (מס שבח ומס רכישה), תוך שביקשו משלטונות המס לקבוע כי מדובר בהעברה מנהנה לנאמן, וביקשו מהמבקש לחתום על שטרי מכר בהתאם.

אין חולק כי בהתאם לסעיף 9 להסכם הפשרה, ההתחייבות היא של החברה המשיבה להעביר ולרשום את הזכויות בנכס על שם המבקש. לא מדובר בהעברה מנהנה לנאמן כפי שמבקשים עתה המשיבים לעשות בניסיון לחסוך במיסים. בנסיבות אלה, לא יכולים המשיבים לדרוש מהמבקש לחתום על שטר מכר שאינו תואם את הסכם הפשרה, ושמדבר על עסקת נאמנות, שאין לה זכר.

יתרה מזאת, לא ראוי היה שהמשיבים ימתינו עם הטיפול בהשגת אישורי המיסים עד עתה. אישורים אלה כבר היו אמורים להימצא בחזקתם מזה זמן רב, כאשר כזכור הם אמורים היו להשלים את העברת הזכויות תוך שנה מיום חתימת הסכם הפשרה, דהיינו עד ליום 2.1.15.

לאור כל האמור, ולאור העובדה כי גם מיום 19.1.17, שעד אז ניתנה לצדדים אורכה לנסות ולהגיע להסדר פשרה, חלפו למעלה מחודשיים, והיה למשיבים די זמן להשלים את הרישום. לפיכך, הנני קובעת שעל המשיבים לקיים את פסק הדין לאלתר כלשונו.

בבואי לשקול אם יש מקום ליתן צו מיידי לכפות את ביצוע פסק הדין בדרך של צו לביזיון בית משפט, הבאתי בחשבון שבסופו של יום מדובר בשני אחים שמסוכסכים מזה זמן רב, ועל כן, ולפנים משורת הדין, ניתנת למשיבים אורכה נוספת ואחרונה, גם בהתחשב בפגרת הפסח, לקיים את פסק הדין כלשונו, וזאת עד ליום 10.5.17.

ככל שלא יושלם הרישום בלשכת רישום המקרקעין על שם המבקש עד למועד הנ"ל (10.5.17), יישאו המשיבים בקנס בסך 500 ₪ בגין כל יום שבפיגור, וזאת עד להשלמת הרישום בפועל.

הנני מחייבת את המשיבים בהוצאות בקשה זו בסך 10,000 ₪, בתוספת מע"מ.

ניתנה היום, כ"ט אדר תשע"ז, 27 מרץ 2017, בהעדר הצדדים.

המזכירות תעביר העתק ההחלטה לצדדים.










הפ בית משפט מחוזי 20027-03/15 אבנר נתנאל נ' רישן בנין והשקעות בע"מ, אריה נתנאל, אחים נ.נתנאל חברה לבנין ועבודות ציבוריות בע"מ (פורסם ב-ֽ 27/03/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים