Google

ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר - מפלגת העבודה, הוועדה למהימנות ותקינות המפקד ,ח"כ חיים רמון ,מר עמרם מצנע ,יו"ר וועדת הבחירות - מפלגת העבודה

פסקי דין על ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר | פסקי דין על מפלגת העבודה | פסקי דין על הוועדה למהימנות ותקינות המפקד | פסקי דין על ח"כ חיים רמון | פסקי דין על מר עמרם מצנע | פסקי דין על יו"ר וועדת הבחירות - מפלגת העבודה |

20651/02 בשא     19/11/2002




בשא 20651/02 ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר נ' מפלגת העבודה, הוועדה למהימנות ותקינות המפקד ,ח"כ חיים רמון ,מר עמרם מצנע ,יו"ר וועדת הבחירות - מפלגת העבודה




1
בתי המשפט
בשא020651/02
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בתיק עיקרי: ה פ 001287/02

19/11/2002
תאריך:
כב' השופט יהודה זפט

בפני
:

ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר

בעניין:
המבקש
עמית
, פולק
, מטלון ושות'

ע"י ב"כ עוה"ד
נ ג ד
1. מפלגת העבודה

2. הוועדה למהימנות ותקינות המפקד

באמצעות עוה"ד נמרוד אשכול

3. ח"כ חיים רמון

ע"י ב"כ עו"ד ליאור
להב ואח'
4. מר עמרם מצנע

ע"י ב"כ עו"ד עדי הדר
5. יו"ר וועדת הבחירות - מפלגת העבודה
(משיב פורמלי)

המשיבים
החלטה

א. בפני
בקשת יו"ר מפלגת העבודה
(להלן: "המפלגה") כנגד מפלגתו שלו, כנגד המתמודדים מולו בבחירותה מתקיימות היום על תפקיד יו"ר המפלגה וכנגד יו"ר הועדה למהימנות ותקינות המפקד שהתקיים במפלגה, לסעד זמני במעמד צד אחד שיאסור על ועדת הבחירות המרכזית של המפלגה לקבוע את שם המועד הנבחר ולחילופין להורות על עיכוב תוצאות הבחירות אם הפער בין המועד שיבחר למועמד/מועמדים האחרים לא יעלה על 4,500 קול, כך עד למתן פסק הדין בתובענה אותה הגיש היום בה"פ 1287/02 בה עתר להצהיר על בטלות ההחלטה בדבר אי מתן זכות בחירה לכ-4,400 חברי מפלגת העבודה
אשר נגרעו מספר הבוחרים בטענה כי הם מתפקדים כפולים, באשר התפקדו גם למפלגה וגם למפלגת הליכוד בטלה, וכן להצהיר כי על המפלגה לאפשר לאותם כ-4,400 חברים להצביע במועד שיקבע ובהקדם האפשרי וכי תוצאות הצבעתם תצטרפנה לתוצאות הבחירות שיתקיימו היום.

הפניה לבית המשפט נעשתה לאחר סדרת בקשות למוסד לבירור עתירות שדחו את ההשגות נגד גריעת המתפקדים הכפולים מספר הבוחרים של המפלגה.

ב. עיינתי בטענות המבקש ובהחלטות שניתנו בפורומים המשפטיים הפנימיים של המפלגה בנושא הצבעת המתפקדים הכפולים, ודעתי נחרצת כי אין עילה להתערבות בהחלטות אלו.

טענות הצדדים נשמעו ונשקלו, ההחלטות נומקו כראוי, ואין למצוא בהן חוסר סבירות או עילה אחרת להתערבות בית המשפט בהחלטות מוסדות שיפוט פנימיים של גופים וולונטריים.

ג. הסתמכות המבקש על הוראה בחוקת מפלגת הליכוד הקובעת כי חברות חבר המפלגה שהתפקד למפלגה אחרת פוקעת, וטענתו שההתפקדות האחרונה היא הקובעת ועל כן אין מדובר במתפקדים כפולים, לא היתה מקובלת על מוסדות השיפוט הפנימיים של המפלגה, ולא זו בלבד שאין עילה להתערבות בית המשפט, גם עלי הטענה אינה מקובלת.

ד. גם טענת המבקש בדבר אפליה בין מתפקדים כפולים שהתפקדו למפלגה ולמפלגת הליכוד ובין מתפקדים כפולים שהתפקדו למפלגה ולמפלגת מר"צ טופלה כראוי על ידי מוסדות השיפוט הפנימיים של המפלגה, ונערכה הצלבה, והמתפקדים שהתפקדו למפלגה ולמפלגת מר"צ אותרו ונהגו בהם כפי שנהגו באלו שהתפקדו למפלגה ולמפלגת הליכוד.

בנסיבות אלו, כאשר התובענה אינה מגלה סיכויי זכיה, לא ראיתי ליתן במעמד צד אחד את הצווים המבוקשים או איזה מהם.

ניתנה היום י"ד בכסלו, תשס"ג (19 בנובמבר 2002) בהעדר הצדדים.
י. זפט, שופט









בשא בית משפט מחוזי 20651/02 ח"כ בנימין (פואד) בן-אליעזר נ' מפלגת העבודה, הוועדה למהימנות ותקינות המפקד ,ח"כ חיים רמון ,מר עמרם מצנע ,יו"ר וועדת הבחירות - מפלגת העבודה (פורסם ב-ֽ 19/11/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים