Google

ניסים בן אברהם צרפתי - שירות בתי-הסוהר

פסקי דין על ניסים בן אברהם צרפתי | פסקי דין על שירות בתי-הסוהר

1089/03 עעא     30/04/2003




עעא 1089/03 ניסים בן אברהם צרפתי נ' שירות בתי-הסוהר




1
בתי-המשפט
בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו

בפני
כב' השופט אברהם טל
עע"א 1089/03

ניסים בן אברהם צרפתי

העותר:

נ ג ד
שירות בתי-הסוהר
המשיב:
ה ח ל ט ה
1. העותר שפוט למאסר-עולם בלתי-קצוב בגין חטיפה לשם ביצוע עבירת-מין, אונס ורצח, והוא מבקש לאפשר לו להכניס לתאוֹ שעון-מעורר וטוסטר, וכן עותר בעניין הגדרתו כסג"ב וסיווּגוֹ בקטגוריה א', שמונע ממנו לצאת לחופשות.

אדוּן בעתירות על-פי סִדרן.

הכנסת שעון מעורר וטוסטר לתא.
2. תקנה 37(א) לתקנות בתי-הסוהר, התשל"ח-1978 קובעת שאסיר לא יחזיק ברשותו חפצים, למעט תלבושת ומצרכים לגהוּת אישית, מצרכים שקנה בקנטינה, מכתבים ודברי-דואר, חומר קריאה וחפצים אישיים שהחזקתם הותרה לו על-ידי מְנהל בית-הסוהר.

3. פקנ"צ 04.33.00 (להלן: "הפקודה") קובעת כללים בעניין חפצים פרטיים המוּתרים להחזקה על-ידי אסירים. ס"ק ג'2 לפקודה מפנה לנספח א', שהוא רשימת אותם חפצים המוּתרים להחזקה (להלן: "הרשימה").
הרשימה הינה רשימה סגורה, וחפצים שאינם מופיעים בה אסורים בהחזקה על-ידי האסיר, אלא אם כן קיבל אישור מיוחד להחזקתם מנציבת שב"ס.

4. העותר מבקש להכניס לתאוֹ שעון-מעורר וטוסטר, אך חפצים אלו אינם מופיעים ברשימה הנ"ל, והעותר לא הציג אישור מנציבת שב"ס המאשר את החזקת החפצים הנ"ל בתאוֹ.

5. לאור כל האמור לעיל אני דוחה את העתירה בעניין זה. באם העותר מעוניין להחזיק החפצים הנ"ל בתאוֹ, יוכל להגיש בקשה לוועדת תנאֵי מִחייה, שתתכנס, לפי דברֵי באת-כוח המשיב, בחודש מאי 2003.

סיווּג העותר בקטגוריה א' והגדרתו כסג"ב.
6. העותר טוען כי סוּוג במשך שֵׁשׁ שנים בקטגוריה ב'1, למרות הגדרתו כסג"ב, ודווקא לאחרונה, כאשר הוחלט על הסרת הגדרתו כסג"ב, הוחלט לסווגוֹ לקטגוריה א', דבר המונע ממנו לצאת לחופשות.
העותר טוען כי הוא איננו אסיר שלילי. הוא עבר את העבירות בגינן הוא אסיר כאשר היה בן שמונה-עשרה, ומאז הפיק לקחים, קיבל תעודות במרכז החינוך, ושיפּר את אופן תיפקודו. בנוסף צִיין העותר כי הוא שוהה באגף פתוח.

7. לטענת באת-כוח המשיב, במהלך שנת 2001 נפתחו כנגד העותר שני תיקים פלילייים, בעקבות עבירות שעבר במהלך מאסרו. העותר לא עמד בתנאֵי הסף של הוכחת התנהגות טובה לאורך זמן, שהוא תנאִי בסיסי מוקדם לקבלת חופשות, קל-וחומר אצל אסירי-עולם.
בעבר הוגדר העותר כסג"ב בעקבות ניסיון בריחה שביצע, תוך כדי אִיוּם על שוטר, בחודש מרץ 1997, והגדרתו כסג"ב הוסרה רק בחודש יוני 2001.
לאור מידע סודי חדש שהתקבל לגבי העותר והתיקים שפתוחים כנגדו, התעורר הצורך לחדש את הגדרתו כסג"ב במהלך חודש מרץ 2003.
8. באת-כוח המשיבה הציגה בפני
י מידעים סודיים בעניינוֹ של העותר, התייחסות השב"ס ומשטרת ישראל לבקשתו, חוות-דעת מב"ן והחלטתה המנומקת של וועדת אסירי-עולם בעניינוֹ. עיון במידעים אלה, מצדיק את חשש המשיב ומשטרת ישראל שאם יֵצא העותר לחופשות לא יחזור לבית-הסוהר.
עיון בחוות-דעת מב"ן מעלה שמב"ן אינו ממליץ על הוצאת העותר לחופשות בשל היותו עבריין-מין רצידיביסט, בעל אישיוּת אנטי-סוציאלית ובעייתי ביכולתו לשלוט על דחפים, כך שקיימת רמת מסוכנוּת גבוהה מצידו לרצידיביזם מיני.

9. ס"ק ו'1 לפקנ"צ 12.05.01, הדן בסיווג האסירים לקטגוריות, קובע כי על-מנת להגדיר אסיר בקטגוריה א', יש להראות כי הוא מהווה סכנה לשלום הציבור ולביטחון המדינה. העובדה שנפתחו כנגד העותר שני תיקים בגין עבירות אלימוּת ועבירות-מין שביצע באסיר אחֵר ואשר בגינם הוגש נגדו כתב-אישום, מסוכנוּתו המינית על-פי חוות-דעת מב"ן, ויחסוֹ לעבירות בגינן הוא נמצא במאסר,- יש בהם כדי להצביע על מסוכנוּתוֹ של העותר לשלום הציבור אם יֵצא לחופשות.
המידעים החסויים והמעודכנים שהוצגו בפני
י, בצירוף ניסיון הבריחה שעשה העותר, מצביעים על סכנה צפויה מצידו של העותר לחזור ולנסות להימלט בשנית. כדי להפיג חשש זה, מוצדקת הגדרתו כסג"ב ואי-הוצאתו לחופשות.

10. לאור כל האמור לעיל, סיווּגוֹ של העותר בקטגוריה א' והגדרתו כסג"ב מוצדקים, ואני דוחה את העתירה.
ניתנה והוּדעה בפומבי היום, כ"ח בניסן התשס"ג, 30 באפריל 2003.
אברהם טל
, שופט
קלדנית: ד.ל.ס.








עעא בית משפט מחוזי 1089/03 ניסים בן אברהם צרפתי נ' שירות בתי-הסוהר (פורסם ב-ֽ 30/04/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים