Google

רעות גיתית שלגי - ליסקאר רם בע"מ, אורי בר שישת

פסקי דין על רעות גיתית שלגי | פסקי דין על ליסקאר רם | פסקי דין על אורי בר שישת |

12881-07/15 תאמ     23/05/2017




תאמ 12881-07/15 רעות גיתית שלגי נ' ליסקאר רם בע"מ, אורי בר שישת








בית משפט השלום בכפר סבא


23 מאי 2017
תא"מ 12881-07-15 שלגי נ' ליסקאר רם בע"מ
ואח'




בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב


תובעת

רעות גיתית שלגי


נגד

נתבעים
1.ליסקאר רם בע"מ
2.אורי בר שישת



פסק דין


תביעה זו עניינה נזק לכלי רכב, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, אשר ארעה ביום 25.1.15 בחיפה. התובע טוען לנזקים בסך כולל של 3,407 ₪ בגין עלות הפעלת פוליסת הביטוח שלה והוצאות נוספות.

המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה, וממילא להטבת הנזקים.

בפתח הדיון עתר ב"כ התובעת לתקן את כתב התביעה שכן נוכח אישור ההפסדים העדכני של התובעת נגרמו לה נזקים נוספים ובנוסף, יש לצרף את נזקי בן זוגה של התובעת אשר פוליסת הביטוח שלו התייקרה אף היא בשל התאונה. ב"כ הנתבעים התנגדה לתיקון שכן הנזקים הנוספים מתייחסים לרכב שלא היה מעורב בתאונה וכאשר מוגשת הבקשה במועד הדיון עצמו לא היה סיפק בידי הנתבעים לבחון את הטענות והאם אכן נגרמו ההפסדים הנתבעים.
מעיון באישורי ההפסדים ובפוליסות הביטוח שהגיש ב"כ התובעת לעיון בית המשפט עולה כי התובעת ובעלה, מר אלון רוזנברג, קיבלו מכתבים מחברת הביטוח ולפיהם נגרמו להם ההפסדים הבאים: למר רוזנברג אובדן הנחת היעדר תביעות בסך 1,323 ₪ ולתובעת אובדן הנחת העדר תביעות, תשלום השתתפות עצמית והשתתפות עצמית בירידת ערך הרכב בסך 3,466 ₪. שני האישורים הללו מתייחסים לתביעת מיום 25.1.15 (הוא יום התאונה). מן הפוליסות עולה כי שני בני הזוג הם היחידים הרשאים לנהוג בכלי הרכב המבוטחים על פי הפוליסות – ומכאן, כי בשל התאונה שארעה לרכב אחד שבשימוש בני הזוג אכן נגרם נזק גם ביחס להפסד הקשור לפוליסת הביטוח של הרכב השני.
מצאתי לפיכך להתיר את תיקון כתב התביעה, כמבוקש, ולהעמיד את סכום התביעה על סך 5,925 ₪.

התובעת טוענת כי התאונה ארכה בשל פגיעה מאחור שנפגעה על ידי רכב הנתבעים, בשעה שרכבה עמד במקומו לפני פניה שמאלה והמתין לכך שיוכל לבצע את הפניה. לבד מהתובעת העיד גם מר רוזנברג, שהיה אף הוא ברכב בעת התאונה.
הנתבעים טענו, מנגד, כי התאונה ארעה כאשר רכב התובעים סטה תחילה שמאלה לקראת פניה וברגע האחרון שב וסטה לימין וחסם את דרכו של רכבם בשעה שזה נסע מאחוריו.


לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים, בחנתי את התרשימים המתארים את גרסאותיהם, ראיתי תמונות הנזקים שנגרמו לכלי הרכב המעורבים ומיקום הפגיעות בהם, ולאחר שכל אחד מהצדדים הציג בפני
את אופן קרות האירוע, לגרסתו, באמצעות מכוניות צעצוע, אני מעדיף את גרסת התובעת שהיתה הגיונית ותואמת את מקום התאונה בדרך ומיקום הנזקים על גבי כלי הרכב ונתמכה בעדות אמינה של מר רוזנברג.

משכך, אני קובע כי האחריות לקרות התאונה מוטלת על שכם הנתבעים ועליהם לשאת בתוצאות הנזקים שנגרמו.

נוכח אי-הוכחת ראש הנזק המתייחס להוצאות הנוספות של התובעת
אני דוחה רכיב זה של התביעה.

לאור כל האמור, אני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת סך 5,425 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 378 ₪, את שכר העד בסך 400 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪.

ניתן היום,
כ"ז אייר תשע"ז, 23 מאי 2017, בהעדר הצדדים.









תאמ בית משפט שלום 12881-07/15 רעות גיתית שלגי נ' ליסקאר רם בע"מ, אורי בר שישת (פורסם ב-ֽ 23/05/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים