Google

דוד כץ, י.שקד יצור מתקני חשמל ותקשורת בע"מ - יעקב כץ

פסקי דין על דוד כץ | פסקי דין על י.שקד יצור מתקני חשמל ותקשורת | פסקי דין על יעקב כץ

16419-09/16 א     12/06/2017




א 16419-09/16 דוד כץ, י.שקד יצור מתקני חשמל ותקשורת בע"מ נ' יעקב כץ








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 16419-09-16 כץ נ' כץ ואח'







מספר בקשה:6
, 7, 8, 9

לפני
כבוד השופטת
אסתר נחליאלי חיאט


מבקשים

1
.
דוד כץ
2
.
י. שקד יצור מתקני חשמל ותקשורת בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד פז רימר ואח'

נגד

משיב
יעקב כץ
ע"י ב"כ עו"ד
י. ברמי ואח'




החלטה

המבקשים הגישו מספר בקשות מקדמיות – שתיים מהן בקשות לסילוק על הסף של התובענה, האחת מחמת היעדר עילה, היעדר יריבות והיעדר סמכות עניינית והשנייה מטעמי התיישנות ושיהוי; כן הוגשה בקשה למחיקת סעיפים מכתב התביעה ובקשה אחרת למחיקת כתב התביעה נוכח הפרת הצו לגילוי ועיון במסמכים. להלן אתייחס לבקשות:

הבקשות לסילוק על הסף של התובענה
1.
הכלל ההלכתי בשיטתנו המשפטית הוא כי סעד של סילוק על הסף הוא "סעד מרחיק לכת מאד, שמטרתו להציב סכר על סף הדיון המשפטי בפני
תובע המבקש לעבור את הסף, ולהשמיע את ראיותיו ולשטוח את טענותיו לפני השופט היושב לדין. לפיכך, בבוא בית המשפט להכריע בבקשה כזו, עליו לנהוג זהירות יתרה ולעשות שימוש באמצעי חמור זה רק באותם מקרים, בהם ברור לו, לשופט, כי בשום פנים ואופן אין התובע יכול לקבל את הסעד שהוא מבקש על פי העובדות והטענות העולות מתביעתו...דחיה על הסף תיעשה, רק כאשר בית המשפט משוכנע, שגם אם היה נשמע הדיון לגופו, אחד דינו – להדחות ..." (ע"א 335/78 שאלתיאל ואח'
נ' שני ואח'
(1981); ע"א 5643/05 צוקית כרמל פרוייקטים בע"מ נ' מיכה צח חברה לקבלנות כללית בע"מ (4.6.07)). משכך נקבע כי כאשר "למצב העובדתי והמשפטי, כפי שהוא משתקף מכתבי הטענות שהוגשו על ידי בעלי הדין, יש פנים לכאן ולכאן, וישנו סיכוי כלשהו, אפילו קלוש, שהתביעה תתקבל, אזי אין למחוק תביעה שכזו על הסף ..." (ע"א 335/78הנ"ל).
2.
לא שוכנעתי כי במקרה דנא ניתן לסלק את התובענה בשלב מקדמי זה, טרם הונחה התשתית העובדתית בפני
. עיון בכתב התביעה כמו גם בנימוקי המבקש בבקשות הסילוק מעלה כי טענותיו לסילוק על הסף נשענות על הטענה העיקרית כי התובע נעדר עילה אישית שאף אם טענותיו נכונות, (בלי כמובן להודות בכך) הרי הן מהוות עילה של חברת האחים כץ ו/או כל חברה אחרת קודמת לה.

3.
אלא ששאלת קיומה של עילה אישית, בפרט בנסיבות שבפני
כאשר מדובר בחברה שבעלי המניות בה הם שני האחים ונטען כי החברה נוהלה למעשה כשותפות, היא שאלה בה משולבת טענות עובדתיות וטענות משפטיות ואין השלב המקדמי הנוכחי מאפשר דיון בטענות המצריכות בירור עובדתי.

4.
דברים דומים נאמר גם לעניין ההכרעה בשאלת סמכותו העניינית הנטענת של בית המשפט של פירוק וכן שאלת הדיון בסעד של מתן חשבונות, שאלות שאינן בשלות להכרעה בעת הזאת, שכן קביעות אלו מושפעת מההחלטה בעניין קיומה של העילה האישית- שאלה שכאמור לא ניתן להכריע בה בעת הזאת בטרם בירור. יש לאפשר לתובע לזמן עדים ולהניח את הראיות שבידיו לפני בית המשפט וזכותו לנסות ולשכנע כי הראיות, הנסיבות, המסמכים והעדויות שיציג בבית המשפט, ככל שיציג, יהוו תשתית ראייתית שיאפשרו לו לזכות בסעדים המבוקשים על ידו. משכך, לא ניתן לחסום את דרכו של התובע בשלב מקדמי זה.

5.
כך גם ביחס לטענות להתיישנות התובענה ולשיהוי, מעיון בכתבי הטענות ובכתבי בי-דין עולה שהכרעה בשאלות הללו מצריכות התייחסות לתשתית העובדתית שבשלב זה טרם הונחה בפני
בית המשפט ויאמר כי גם טענות אלו משלבות טענות עובדתיות וטענות משפטיות יחד, ולא ניתן בשלב מקדמי זה לקבוע ממצאים ברורים ביחס לטענות התובע, בין היתר, בדבר התקיימות התנאים של סעיף 7 לחוק ההתיישנות שעניינו "השעיית מרוץ תקופת ההתיישנות עקב התנהגות פסולה של הנתבע" וכן טענותיו לעניין קיומה של נאמנות בינו לבין הנתבע והשפעת נאמנות נטענת זו על תקופת ההתיישנות. טענות המצריכות ומחייבות בירור עובדתי. טענות אלו יכול שיתקבלו בסופו של יום – ואולם לא כטענות מקדמיות אלא בסיום ההליך, ורק לאחר שתתאפשר לתובע להניח תשתית עובדתית שעל בסיסה ניתן להכריע בטענות הללו.

6.
אשר על כן, אני דוחה את הבקשות לסילוק על הסף. אוסיף ואומר עוד כי לטעמים האמורים נוספת העובדה כי המבקש לא צירף לבקשות תצהירים שיתמכו בטענות העובדתיות הכלולות בבקשות, וגם מטעם זה ניתן לדחות את הבקשות לסילוק על הסף.

בקשה למחיקת סעיפים מכתב התביעה

7.
אודה כי לא ירדתי לסוף דעתו של התובע בבקשה זו ולא השכלתי להבין את מטרתה. המקום להתייחס לטענות המרמה והתרמית שהועלו על ידי התובע בכתב התביעה והאם הובאו בסופו של יום ראיות לטענות הללו, ולשאלה האם הוכחו או אם לאו, הוא בסיכומים.
הבקשה נדחית.
במאמר מוסגר אומר כי סדרי הדין מקנים אפשרויות שונות לבירור פרטים כאלה ואחרים, ככל שיש בכך צורך.

בקשה למחיקת כתב התביעה נוכח הפרת הצו לגילוי ועיון במסמכים
8.
במסגרת בקשה זו נטען כי המשיב (התובע) הפר את צו לגילוי ועיון במסמכים מיום 2.2.2017. במסגרת תגובתו לבקשות המקדמיות, הבהיר התובע כי מסר למבקש תצהיר גילוי מסמכים כללי וספציפי באמצעות הדואר האלקטרוני וכי כל החומר לעיונו אוגד בקלסר (סעיף 7 לתגובת המשיב לבקשות המקדמיות). לאור תגובת המשיב ומאחר שהמבקש בחר שלא להשיב לתגובת המשיב, לא ראיתי להכריע בבקשה. המבקש יודיע לבית המשפט תוך 10 ימים אם הוא עומד על בקשה זו.

סוף דבר
הבקשות לסילוק התובענה על הסף כמו גם הבקשה למחיקת סעיפים בכתב התביעה – נדחות.
המבקש ישלם למשיב (התובע) הוצאות בסך 7,500 ₪.
קובעת קדם משפט ליום 14.9.17 שעה 10.00.
ניתנה היום, י"ח סיוון תשע"ז, 12 יוני 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט מחוזי 16419-09/16 דוד כץ, י.שקד יצור מתקני חשמל ותקשורת בע"מ נ' יעקב כץ (פורסם ב-ֽ 12/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים